Actualizado
Filosa asume o cargo de CEO de Stellantis con menos soldo que Tavares pero cos grandes retos de Trump e China
O novo conselleiro delegado do grupo automobilístico asume o cargo este luns coa política arancelaria americana e a gran competencia asiática como principais desafíos

Antonio Filosa, el nuevo CEO de Stellantis, visita la fábrica de Balaídos en Vigo, tras su paso por Francia e Italia. Foto: Stellantis
O napolitano Antonio Filosa asumirá este luns, 23 de xuño, o seu novo cargo como conselleiro delegado de Stellantis, sendo os seus principais retos crecer en medio da política arancelaria do presidente dos Estados Unidos e facer fronte á rápida expansión dos automóbiles chineses. Todo isto, ademais, cun soldo lixeiramente por debaixo da galáctica minuta do seu predecesor, Carlos Tavares, que xerou un amplo debate no pasado.
Filosa fai de forma efectiva este luns co cargo de primeiro executivo aínda que xa exerce, xa que o seu ascenso foi notificado a finais de maio, iniciando unha xira polos seus principais centros industriais que o fixo recalar na factoría de Stellantis en Vigo.
Ata o seu nomeamento, Filosa exercía como director de operacións de Stellantis para as Américas e agora poñerase ao fronte da compañía automobilística, que ata o pasado decembro de 2024 dirixía o portugués Carlos Tavares.
O consello de administración seleccionou ao novo CEO tendo en conta “a súa probada traxectoria de éxito durante os seus máis de 25 anos na industria automotriz, a profundidade e amplitude da súa experiencia en todo o mundo, o seu coñecemento inigualable da compañía e as súas recoñecidas cualidades de liderado”.
“O profundo coñecemento de Antonio da nosa compañía, incluída a súa xente, á que considera a nosa principal fortaleza, e da nosa industria eqúipao perfectamente para o papel de conselleiro delegado nesta próxima e crucial fase do desenvolvemento de Stellantis”, afirmou o presidente executivo de Stellantis, John Elkann.
Coñecemento do mercado americano
A súa experiencia no continente americano permitiralle facer fronte a un dos principais desafíos que ten actualmente o sector automobilístico, como son os aranceis do 25% que impuxo recentemente Trump á importación de vehículos a Estados Unidos.
Así a principios de ano, cando Filosa pasaba desapercibido nas quinielas como posible recambio de Tavares, a filial americana do grupo puxo en marcha unha agresiva campaña de descontos co fin de reducir o inventario nos concesionarios de EE UU en máis de 100.000 vehículos.
Á marxe da súa batalla para liberar inventario, en abril, ante os furibundos anuncios impositivos de Trump, Filosa asinou unha carta enviada aos traballadores de Estados Unidos, México e Canadá anunciando axustes laborais. Despedimentos temporais de ata 900 traballadores en cinco plantas de Estados Unidos así como pausas de produción en plantas de ensamblaxe de México e de Canadá se os plans do presidente ían adiante.
Mirada continental
Pese a que Filosa terá que manterse moi atento ao mercado de Estados Unidos, como CEO dunha das grandes automovilísticas do mundo, terá que estar atento aos retos de todos os territorios e, especialmente, ao avance dos grupos chineses en Europa.
Por exemplo, en España, a marca BYD, un dos grandes competidores no ámbito do vehículo eléctrico, multiplicou por 12 (+1.099%) as súas vendas en maio e no sumatorio do ano acumula 7.788 vendas que supoñen multiplicar por máis de oito os seus rexistros (+744,7%).
Este contexto, para Filosa, supón un desafío, que espera que non afecte á súa conta de resultados, que xa se viu lixeiramente recortada no seu último exercicio fiscal. En concreto, ao peche de 2024, Stellantis gañou 5.473 millóns de euros, o que supuxo unha caída do 70% do seu beneficio respecto ao ano anterior.
Sueldo
Filosa recibirá un soldo multimillonario polo seu novo cargo como CEO de Stellantis, <a href=”https://www.economiadigital.es/galicia/empresas/filosa-escogido-st…