A concesionaria do bus urbano da Coruña dispara os seus beneficios un 32% e reparte un novo dividendo millonario.
A Compañía de Tranvías pulverizou os 30 millóns de euros en ingresos e elevou o seu beneficio por riba dos 6 millóns de euros o ano anterior á triple prórroga mediante a cal continúa operando a concesión do bus urbano da Coruña.
Imaxe de arquivo da flota de autobuses da Compañía de Tranvías / Concello da Coruña
Compañía de Tranvías da Coruña exprime o seu negocio. A concesionaria do bus urbano da cidade herculina pulverizou a barreira dos 30 millóns de euros en ingresos por primeira vez na súa historia, tal e como se desprende da memoria anual á que Economía Digital Galicia tivo acceso a través da solución analítica avanzada Insight View.
En concreto, a súa cifra de negocio disparouse un 10,7% e pasou dos 27,77 millóns de euros rexistrados aos 30,73 millóns de 2024, un ano marcado como data de caducidade da súa concesión. A firma que capitanea a familia Prada sacou proveito da alza nas compensacións tarifarias que abona o Concello da Coruña para compensar aquela parte do custo de servizo do cal queda exento o usuario a través dos programas de descontos.
Esta rúbrica elevouse de 19,03 a 21,57 millóns de euros e creceu o triplo (un 13,3%) que os abonos directos de tarifa, que aportaron un total de 8,96 millóns de euros a Compañía de Tranvías, o que representa unha alza do 4,8% respecto a 2023.
A rendibilidade de Compañía de Tranvías
A concesionaria do servizo de bus urbano da Coruña aproveitou este empuxón nos seus ingresos para mellorar a súa rendibilidade. Non en van, o seu beneficio neto creceu o triplo (un 32,2%) tras pasar de 4,93 a 6,52 millóns de euros.
Con este novo salto nas súas ganancias, Compañía de Tranvías pasou páxina da crise da Covid-19 (perdeu 4,66 millóns entre 2020 e 2021) e efectuou un novo pago millonario á familia Prada, que exerce un triplo papel na súa calidade de fundadora, máxima accionista e como peza clave no seu consello de administración.
Neste sentido, a memoria anual da compañía dá conta do pago dun dividendo de 2,6 millóns entre os seus accionistas con cargo ao seu beneficio neto, mentres que os 3,92 millóns de euros restantes foron a parar a compensar resultados negativos de exercicios anteriores e a engrosar as súas reservas voluntarias.
Ademais destas cantidades, Compañía de Tranvías repartiu 118.759 euros entre os compoñentes do seu consello de administración, así como outros 737.244 euros en salarios para os tres integrantes da denominada “alta dirección”.
Nova concesión á vista
Desta forma, Compañía de Tranvías estirou a rendibilidade dunha concesión que actualmente se atopa en xaque tras a súa expiración o pasado 31 de decembro. A empresa continúa operando as liñas de autobuses urbanos e en 2026 cumprirá os seus 40 anos de servizo grazas ás tres prórrogas que levou a cabo o Concello da Coruña.
A folla de ruta do Goberno local contempla que o novo contrato se licite antes da Semana Santa de 2026 co obxectivo de que o novo servizo entre en vigor en maio de 2027. Con este escenario como pano de fondo, Compañía de Tranvías exprimiu a rendibilidade dos seus autobuses, repartiu 5,2 millóns en dividendos en dous anos e, ademais, multiplicou a súa actividade nos tribunais.
Guerras xudiciais
Neste sentido, a memoria anual de Compañía de Tranvías destaca a “sentenza favorable” acadada o pasado mes de febreiro, que xira en torno a “a terceira reclamación por impago de facturas, a primeira do ano 2024 correspondentes aos meses de febreiro a abril, confirmando non só as medidas cautelares, senón tamén condenando ao Concello ao abono dos intereses e das costas xudiciais. O Concello decidiu sen
embargo recorrer a decisión, pero esta sentenza logra un precedente positivo para o resto das reclamacións xudiciais”, destaca a firma.
“Isto únese coa sentenza do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia, o cal tamén emitiu sentenza o 7 de marzo de 2025, anulando a partida orzamentaria e condenando ao concello a corrixilo, ademais do abono das costas xudiciais (PO 7128/2024)”, recalca Compañía de Tranvías. “Esta sentenza supón un apoio ao resto de reclamacións e ao abono das facturas pendentes, xa que, a marzo de 2025, abonáronse as facturas correspondentes a decembro de 2024, pero segue pendente o abono das facturas de outubro e novembro”, engade.
E é que o TSXG declarou nula a partida orzamentaria de case oito millóns de euros que o Goberno local destinaba á subvención de transporte público. O TSXG considera que o Concello incurre en «insuficiencia manifesta» para cubrir os gastos necesarios mediante esta práctica a través da cal opta por ampliar a dotación de fondos conforme avanza o ano.
Estes non son os únicos frentes xudiciais entre Compañía de Tranvías e o Concello que capitanea Inés Rey. A concesionaria do bus urbano da Coruña tamén interpuxo a finais de febreiro un novo recurso contra a resolución do Goberno local polo rexeitamento á revisión tarifaria presentada para 2025.
“Ao contrario dos exercicios anteriores de 2023 e 2024, os cales están pendentes de resolver, o Concello si respondeu á solicitude tarifaria presentada pola compañía para 2025, rexeitando toda pretensión de revisar a última tarifa aprobada en 2014. Por esta razón, o recurso
de 2025 opónse a todos aqueles acordos do concello polos cales rexeitan a solicitude de revisión tarifaria e aproban a conxelación das actuais tarifas”, revela a firma.