Abanca aposta por saír de Monbus no seu mellor momento: Raúl López dispara beneficios e amarra concesións clave
Abanca sondea compradores para a súa participación do 34% en Monbus, que neste 2025 adquiriu a histórica Seoane e asinou contratos millonarios en Cataluña e na Comunidade de Madrid.
Raúl López, presidente de Monbus
Baile á vista no accionariado de Monbus. Abanca, propietaria dun 33,96% do capital do maior grupo galego de transporte de viaxeiros, puxo a súa participación á venda.
De acordo ao portal especializado Infralogic, Abanca convidou a un número limitado de investidores financeiros, socios industriais e fondos de infraestruturas para explorar a venda do seu paquete accionarial.
A operación, no caso de cristalizar, implicaría a irrupción dunha nova firma como segunda maior accionista de Monbus, toda vez que o 66,04% restante permanece en mans do presidente da compañía, o lucense Raúl López. A chegada deste novo fondo ou socio industrial produciríase nun momento marcado polo crecemento de Monbus.
Os números de Monbus
Non en van, o grupo experimentou un crecemento do 74,6% no seu beneficio neto nos nove primeiros meses do ano. Segundo as contas que Abanca remitiu á Comisión Nacional do Mercado de Valores (CNMV), Monbus pechou o pasado mes de setembro con uns ganancias por valor de 2,52 millóns de euros.
A cifra supón un salto respecto aos 1,45 millóns colleitados no mesmo período do ano anterior e contrasta coas perdas das outras dúas participadas de Abanca: Copo e Naviera Elcano. A primeira pasou de gañar 1,32 millóns de euros nos nove primeiros meses de 2024 a deixarse uns 36.000 euros no que vai de ano mentres que a empresa da familia Silveira reduciu os seus números vermellos de 7,33 a 2,17 millóns de euros, de acordo a esta documentación que exclúe ás dúas sociedades nas que Abanca exerce a maioría accionarial (Nueva Pescanova e o Deportivo da Coruña).
Mais, ademais deste salto na súa conta de resultados, Monbus colleitou varios fitos no que vai de 2025. O primeiro foi a adquisición do negocio da histórica Seoane. Monbus pasou a integrar á súa flota o pasado mes de marzo os 18 autobuses e minibuses da compañía santiaguesa.
Tras subrogar a 26 traballadores e manter, polo menos por agora, esta emblemática marca, Monbus reforzou a súa actividade coa absorción das rutas interurbanas e escolares en Santiago que ata ese momento estaban en mans de Seoane.
O outro salto de Monbus
Monbus abrazou, desta maneira, o crecemento inorgánico, pero tamén se fixo forte máis alá da súa Galicia natal. E é que a empresa que capitanea Raúl López renovou o pasado mes de xuño o contrato de servizo de autobús do corredor Barcelona-Manresa. Monbus impúxose a xigantes do sector como Alsa e á catalana Sagalés na adxudicación deste contrato que inclúe un aumento do 46% na frecuencia de viaxes e o inicio de servizos os fins de semana.
Cataluña non é un mercado en absoluto descoñecido para Monbus, que tamén opera a liña entre Barcelona e Igualada, entre Reus e Tarragona, así como varias liñas en Barcelona e a súa área metropolitana (Sant Boi do Llobregat). De feito Cataluña fora o destino da última adquisición de Monbus antes de Seoane. Trátase de La Hispano Igualadina, compañía que comprou en 2019.
Neste 2025 Monbus tamén obtivo contratos con Renfe e Adif para cubrir o transporte alternativo por estrada entre estacións do corredor Sagunto e Caudiel e entre Valencia Nord e Zaragoza mentres se efectuaban obras na infraestrutura ferroviaria.
Ademais, Monbus, que se erixe como a terceira maior empresa do sector en España (só por detrás de Alsa e Avanza) coa súa flota de 1.500 autocares, tamén subscribiu a comezos de ano dous contratos coa Comunidade de Madrid que están valorados en case dez millóns de euros. A empresa galega aluga ata seis lotes de distintos tipos de vehículos (furgonetas, monovolúmenes e todoterreos) a varias consellerías da comunidade que preside Isabel Díaz Ayuso e, ademais, ofrece outros 40 vehículos mediante réxime de aluguer (renting) á súa Consellería de Vivenda, Transportes e Infraestruturas.
Rumores de venda case unha década despois
Monbus afronta con este panorama os rumores sobre un posible xiro no seu accionariado. A última vez que existiu un ruído de tambores similar foi en 2016. Por aquel entón chegouse a especular coa venda conxunta tanto da participación en mans de Raúl López como a de Abanca e baralláronse nomes como Alsa ou Arriva entre os posibles interesados, algo que o empresario negou.
Tan só tres anos antes, en 2013, Raúl López tomou o control do 10,31% das accións de Monbus que estaba en mans da Xunta. A través de Sodiga, a súa sociedade de capital risco, o Executivo galego tamén canalizou destacadas sumas en concepto de préstamos á compañía, quedando como saldo pendente de cobro o pasivo por valor de 754.883 euros que mantén La Hispano Igualadina e que vence este mesmo ano.