Aluminios Cortizo e Renault Trucks chegan ao Supremo polo cártel de camións

O grupo automobilístico tenta derrubar as indemnizacións obtidas na Audiencia Provincial polo xigante galego do aluminio, que lle comprou 12 vehículos durante o período no que estivo activo o cártel de camións.

Camión de Aluminios Cortizo frente a la sede del grupo / Aluminios Cortizo

Camión de Aluminios Cortizo frente a la sede del grupo / Aluminios Cortizo

Cortizo e Renault Trucks dilucidarán no Tribunal Supremo o seu conflito polo cártel de camións, despois de que en 2022 a compañía controlada por Volvo fose condenada a indemnizar ao grupo galego con máis de 100.000 euros. As compensacións fixadas pola Audiencia Provincial da Coruña pretenden resarcir ao grupo con sede en Padrón pola compra de 12 vehículos durante os anos nos que estivo o cártel en funcionamento. Como sucede no cártel de coches, os tribunais interpretan que os intercambios de información provocan unha alteración de mercado que inflúe, pois ese é o seu obxectivo, nos prezos finais ao cliente, de maneira que unha vez probada a conduta ilícita, estes teñen, por norma xeral, dereito a percibir unha compensación sobre o que pagaron polo produto, neste caso, camións.

A Audiencia Provincial explicou na sentenza de 2022 que “no mercado no que actuaron as cartelistas, o efecto combinado da información sensible que compartiron e o das súas decisións coordinadas sobre os incrementos de prezos de lista é sen dúbida un aumento dos prezos netos finais que pagaron os clientes, porque é o que razoablemente cabe esperar de escenarios nos que se neutraliza ou se relaxa o incentivo de gañar cota de mercado loitando co competidor polo prezo do produto”.

Con este fundamento, Aluminios Cortizo conseguiu case 50.000 euros de indemnización no Xulgado do Mercantil da Coruña que, posteriormente, en 2022, a Audiencia Provincial elevaría a 101.000 euros, o dobre. Non deixa de ser calderilla para Volvo, un grupo que gañou 1.361 millóns en 2024, pero nun contexto de demandas masivas pola súa participación no cártel, os fabricantes están litigando a fondo para rebaxar todo o posible as indemnizacións. O caso de Cortizo, por exemplo, acaba de chegar ao Tribunal Supremo, pois a Sala do Civil admitiu o pasado un de outubro os recursos de casación e extraordinario por infracción procesal contra a resolución da Audiencia Provincial da Coruña.

Renault, Volvo e os camións de Cortizo

O cártel de camións estaba formado por MAN, Iveco, Volvo-Renault, Daimler e DAF, que foron sancionados pola Comisión Europea en xullo de 2016 con 2.930 millóns. Un ano despois tamén foi sancionada Scania por participar na concertación de prezos. O cártel estivo operativo durante 14 anos, entre 1997 e 2011, e os seus integrantes tiñan unha cota de mercado do 90%, ensamblaban nove de cada dez camións de peso medio e pesado, en palabras da entón comisaria de Competencia, Margrethe Vestager.

Cortizo adquiriu os seus 12 camións xudicializados entre o ano 2000 e o ano 2010, oito mediante unha compra directa e outros catro mediante leasing financeiro. Nese período echa a andar a alianza entre Renault e Volvo para conformar a segunda maior compañía do sector, por detrás de Mercedes-Benz. A operación instrumentalizouse mediante a cesión por parte da compañía francesa da súa división de vehículos pesados (Renault Trucks) a Volvo, a cambio dunha participación do 15% da matriz do fabricante sueco. Naquel momento, Renault tiña a intención de destinar outros 500 millóns a alcanzar o 20% de Volvo, aínda que a súa andaina no capital non duraría moito, pois en 2012 desprendeu das súas últimas accións no grupo nórdico.

As indemnizacións da Audiencia Provincial

A Audiencia Provincial dedicou a maior parte da súa resolución á fixación das indemnizacións, confrontando os peritaxes das dúas partes. Volvo apoiouse nun informe de KPMG, que os maxistrados apenas tiveron en consideración. “Non podemos aceptar a conclusión dunha desconexión total ou case irrelevante entre os prezos finais ou netos e os prezos brutos, nin a inocuidade para o comprador final dunha actuación concertada, clandestina e gravemente ilícita como a que durante máis dunha década mantiveron os principais fabricantes de camións pesados e semipesados do espazo económico europeo”, dicía a sentenza.

En cambio, entende que o informe pericial de Cortizo consegue establecer unha hipótese razoable de que “a conduta ilícita protagonizada pola demandada e as demais cartelistas traduciuse nun incremento dos prezos que pagaron os demandantes polos seus camións; un sobreprezo significativo, maior canto máis próximo á época central do cártel”. Fixa indemnizacións en función do ano, considerando un sobreprezo do 9,84% para 2000, do 11,96% para 2002, do 13,99% para 2004, do 14,98% para 2005, do 14,46% para 2007, do 14,46% para 2008 e do 14,36% para 2010. Estas compensacións quedan agora pendentes do Tribunal Supremo.

Cortizo non é a única empresa galega en litixio co cártel de camións, pois tamén Exlabesa, Rodonita, Coren ou Greenalia acudiron aos tribunais para pedir indemnizacións ao cártel.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta