Audasa gañou coa AP-9 catro veces máis nun ano que as autoestradas de peaxe rescatadas polo Estado
As vías de peaxe que quebraron e foron rescatadas polo Estado en 2017 marcaron un beneficio de 20,5 millóns fronte aos máis de 90 da Autoestrada do Atlántico en 2024.

Imagen de la AP-9 en Vigo – EUROPA PRESS
A AP-9, a principal vía de comunicación do eixe atlántico galego, é unha fonte de beneficios para Audasa, a súa concesionaria, a súa vez en mans do grupo Itínere. Démono probas as súas cifras pero tamén as comparacións con outros viarios. O ano pasado rexistrou un beneficio neto de 90,3 millóns de euros, tras crecer un 9,3% máis. Máis de catro veces as ganancias que se rexistraron nas autoestradas de peaxe que o Estado rescatou en 2017 tras a súa quebra derivada da crise financeira de 2008. Estas asinaron un resultado positivo de 20,5 millóns de euros, un 21% sobre o resultado de 2023 e iso a pesar da gratuidade durante a metade do ano na AP-7 de Alacante.
Segundo figura nas contas da empresa pública que as xestiona, Seitt, consultadas por Europa Press, os ingresos das nove vías incluídas na súa carteira ascenderon a 94,5 millóns de euros, un 3,8% máis.
Por contra, o negocio só da AP-9 elevouse o ano pasado desde os 192,4 millóns de euros colleitados en 2023 ata os 210 millóns. Deste importe, ao redor de tres cuartas partes (148 millóns) corresponden a peaxes aboados polos usuarios mentres que os 62 millóns restantes foron aportados polo Estado mediante bonificacións e peaxes en sombra pola gratuidade de tramos como os de Vigo-O Morrazo e A Coruña-A Barcala.
As contas da Seitt
En canto ás vías rescatadas polo Estado, as autoestradas R-3 e R-5, que operan baixo unha mesma concesión e discorren polas saídas de Madrid cara a Valencia e Extremadura, respectivamente, continuaron sendo os principais activos da empresa pública.
En concreto, obtiveron uns ingresos de máis de 28 millóns de euros, un 30% do total, e uns beneficios de 9 millóns de euros, case a metade do beneficio que concentraron todas as autoestradas rescatadas.
Por outra banda, a AP-41 segue sendo o maior lastre para Seitt, unha autoestrada de 80 quilómetros entre Madrid e Toledo que xa ten 27 quilómetros gratuítos, que só ingresou 3,4 millóns de euros en 2024, cando perdeu 2 millóns de euros.
A M-12 Eixo Aeroporto de Madrid tamén tivo un saldo negativo, con 3,2 millóns en ingresos e perdas de 523.500 euros. A outra única vía con perdas foi a AP-7 de Alacante, de 1 millón de euros, debido a que desde xullo de 2024 é gratuíta, o que arrastrou un 29% á baixa a cifra de negocio, a 2,6 millóns.
Entre o resto, destaca a R-2 (Madrid cara a Zaragoza), que ingresou 16,6 millóns e gañou 3 millóns; a AP-36 Ocaña-La Roda, que facturou 16 millóns de euros e gañou 6,5 millóns; ou a R-4 (Madrid cara a Córdoba), que ingresou 13 millóns e gañou 2,5 millóns de euros; ou a AP-7 Cartagena-Vera, con 11,5 millóns de ingresos e 3,1 millóns de euros de beneficio.
O conxunto da empresa, ao sumar os ingresos das obras que executa, rexistrou unha facturación de 97,5 millóns, un 11% menos debido ao menor volume de obras, pero un beneficio de 29,6 millóns de euros, un 31,5% máis, aupado pola mellora do negocio nas autoestradas.