Delikia, o xigante galego do ‘vending’, roza os 60 millóns en vendas e crece cos hospitais de Valencia.
A operadora viguesa aumentou os seus ingresos o ano pasado un 12% e pechou o exercicio cun beneficio de explotación de 1,87 millóns, por riba dos 1,54 do ano anterior.

Máquina de vending de Delikia. Delikia Fresh
Delikia Fresh, a operadora viguesa de vending, pechou o pasado exercicio cunha facturación de 58,65 millóns, o que supón un incremento de case o 12% respecto aos 52,48 que acadou o ano anterior. “O incremento da cifra de negocios é consecuencia do aumento da actividade produtiva tras a pandemia como o investimento realizado polo Grupo para a captación de novos clientes”.
Así se deduce da información depositada ante o Rexistro Mercantil de Maxelga 93, sociedade que está detrás da compañía, e consultada por Economía Dixital Galicia a través da solución analítica Insight View. Na memoria que acompaña ás contas os xestores da empresa explican que o 2024 estivo marcado pola instalación dun “relevante número de máquinas” en hospitais na Comunidade Valenciana en virtude da adxudicación dun contrato plantexado pola Consellería de Sanidade da Generalitat.
O resultado de explotación, propio da actividade da compañía, pasou de 1,54 millóns a 1,87. Pola súa banda, os activos incrementáronse un 4,59% ata os 41,52 millóns respecto aos 36,93 do ano anterior. Tamén experimentou un crecemento o patrimonio neto, que pasou de 2,65 a 3,30 millóns.
Do total de ingresos colleitados por Maxelga 93, 22,88 millóns foron destinados a aprovisionamentos, fronte aos 20,19 do 2023, e 13,76 a gastos de persoal, partida que se elevou un 15% por enriba dos 11,96 do ano anterior. A compañía incrementou un 11,2% o persoal contratado no 2024, pasando de 404 empregados a 455.
Tamén destacan na memoria que a inversión realizada en tecnoloxía estivo centrada en “mellorar os sistemas de pago” para que os clientes poidan facer uso nos diferentes puntos de venda dos servizos de pagos dixitais. “Unha mostra disto é que a utilización da App Delikia, como medio de pago, incrementouse nun 14,91% respecto ao ano anterior”.
Presenza en España
Delikia comezou a súa andaina en 1990. Actualmente opera a nivel nacional en gran parte de España, con presenza en diferentes localizacións da península. A compañía conta con 29 instalacións entre as que se encontran delegacións, almacéns loxísticos repartidos por todo o país e dous obradores ubicados en Vigo e Madrid.
Ademais de en territorio galego, a compañía ten puntos de venda en cidades como Barcelona, Madrid, Valencia, Vitoria, Sevilla ou Mallorca, onde se localizan as delegacións principais, e noutros puntos como Gran Canaria, Tenerife, Murcia, Alicante, Tarragona, Córdoba, Gijón, Huelva, Cádiz, Mérida, Toledo.
Evolución do negocio do ‘vending’
“No contexto actual, a empresa atópase inmersa nun entorno empresarial marcado por cambios significativos nas tendencias e expectativas do mercado, así como nas demandas crecentes dos consumidores”, detallan desde a compañía que define a industria do vending como un sector marcado por “a constante evolución, a incorporación de tecnoloxías avanzadas como a intelixencia artificial, os cambios nas preferencias de pagos e nos hábitos alimentarios ou a maior esixencia de produtos de calidade”.
Respecto aos dous últimos aspectos subliñan a necesidade de que unha empresa dedicada ao vending “adapte a súa oferta” para satisfacer as novas preferencias e de seguir a tendencia “hacia a personalización de produtos e servizos”, oferecendo alternativas que se adapten ás necesidades dos clientes. “A innovación nos produtos ofertados, como a introdución de novas categorías de alimentos e bebidas ou servizos complementarios como carga de dispositivos electrónicos poden supor tamén un factor decisivo para que un consumidor elixa o seu produto.