Inditex acerta co ‘low cost’: Lefties dispárase máis dun 17% na antesala do golpe de Europa a Shein

Nikole, a sociedade do grupo de Mata Ortega que agrupa a maior parte do negocio da súa insignia máis barata, pechou o pasado exercicio, de novo, con beneficios, e cunha cifra de negocio que se achega aos 650 millóns.

Dos personas salen con bolsas de una tienda de Lefties en Madrid. Foto de archivo de la temporada de rebajas.

Dúas persoas saen con bolsas dunha tenda de Lefties en Madrid. Foto de arquivo da tempada de rebaixas. Foto: Europa Press/ Ricardo Rubio

Lefties, o concepto de moda máis barata de Inditex, mellorou as súas métricas o pasado exercicio, previo á decisión do grupo de iniciar unha expansión que, ademais, coincide co golpe que tanto Trump en Estados Unidos como a Comisión Europea na UE decidiron asestar ás ultra low cost do comercio en liña chinés, Shein e Temu. A multinacional de Marta Ortega e Óscar García Maceiras non desagrega na súa memoria os datos da insignia dirixida por Xavier Ruz, senón que computa as súas vendas dentro de Zara. Con todo, na estrutura do grupo existe unha sociedade, Nikole, que aglutina a maior parte do negocio da firma. A mesma non só recuperou a rendibilidade o ano pasado, senón que viu como a súa cifra de negocio disparábase un 17,5%.

Recentemente remitidas ao Rexistro Mercantil, a última memoria anual de Nikole é a correspondente ao exercicio 2024, finalizado en febreiro deste mesmo ano. A sociedade viu como os seus activos se elevaban dos 188 aos 250 millóns de euros, mentres que a súa cifra de negocio disparouse un 17,5%, dos 550 aos 649 millóns de euros. O avance porcentual é superior ao que se anotaron as distintas marcas oficiais de Inditex no seu último ano fiscal.

O alza da moda nova no grupo

Nese mesmo período, Zara (que, en todo caso, nas métricas que ofrece Inditex inclúe os números de Zara Home e de Lefties) computou unhas vendas de 27.778 millóns de euros, un 6,6% máis. Das insignias do grupo (a low cost non ten, de momento, consideración de marca propia), as que máis creceron foron as de moda nova.

Stradivarius anotouse un avance dun 14,1% ata os 2.664 millóns de euros, mentres que Bershka fixoo un 11,8%, ata os 2.930 millóns. Foi o mesmo incremento porcentual de Oysho, a marca de moda deportiva feminina, que se anotou unha cifra de negocio de 831 millóns, polo que Lefties sitúase a non tanta distancia, tendo en conta os estratosféricos números que manexan os de Arteixo.

O pasado exercicio as vendas de Massimo Dutti, con roupa máis destinada ao segmento de oficina, incrementáronse un 6,6%, quedando en 1.960 millóns, mentres que Pull&Bear foi a que menor avance rexistrou: un 4,6%, aínda que alcanzou 2.469 millóns.

Volta ao negro

Nikole, pola súa parte, pechou o exercicio, segundo a documentación consultada por Economía Dixital Galicia, cun resultado de explotación, o propio da actividade da compañía, de 31,4 millóns de euros fronte aos 232.000 euros do exercicio precedente e cun beneficio neto de 20,6 millóns fronte ao negativo de pouco máis de 700.000 euros de 2023.

Estes números son os inmediatamente anteriores ao proceso de expansión, que se acelerou este ano.

Novas tendas

Aínda que, desde o seu nacemento, Inditex non desagrega os datos de Lefties, xa que computa as súas vendas dentro das que declara de Zara, este ano, a peche do seu primeiro semestre, por primeira vez, si especificou o seu número de tendas: 210 fronte ás 198 que sumaba no mesmo período do exercicio anterior, sendo a única marca que avanza en cantidade de establecementos.

Os directivos de Inditex indicaron tamén que estaban testando novos mercados para a cadea, que ata este ano só se atopaba en España, Portugal e México, os seus territorios domésticos. A estas alturas de exercicio xa desembarcou en Italia e prevése que o próximo ano o faga en Reino Unido, Alemaña, Francia e Países Baixos.

Momento clave

A expansión de Lefties prodúcese ademais xusto cando as autoridades de Estados Unidos e Europa comezan a frear a expansión das ultra low cost do en liña, Shein e Temu. O pasado verán, Donald Trump acabou coa famosa exención fiscal de minimis que permitía a entrada de mercadorías por debaixo de 800 dólares sen ter que pagar impostos nin aranceis.

En Europa, esta mesma semana, os Estados membros aprobaron a eliminación das exencións arancelarias que se aplican actualmente aos envíos dun valor inferior aos 150 euros procedentes de terceiros países.

A medida aprobada en Bruxelas entrará en vigor en 2028. A pesar diso, o acordo aprobado polos ministros de Economía prevé traballar nun mecanismo transitorio que permita comezar a cobrar as taxas de aduana a principios do próximo ano ao tratarse dun problema demasiado urxente que non pode esperar dous anos.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta