O as na manga de Marta Ortega non está no luxo: Lefties e as cadeas de moda nova gañan peso en Inditex

A marca 'low cost' da multinacional téxtil, integrada dentro de Zara, é a única do grupo que aumentou o seu número de tendas no primeiro semestre e atópase nun rango de facturación que se achega a Oysho.

Marta Ortega, en la junta de accionistas de Inditex 2025

Marta Ortega, en la junta de accionistas de Inditex 2025

¿Cambio de ciclo para Inditex? A multinacional téxtil de Marta Ortega e Óscar García Maceiras sufriu como poucas a envestida dos investidores durante boa parte do ano debido á ralentización das súas cifras, ao presentar uns resultados anuais e trimestrais afastados dos crecementos de dobre díxito aos que había acostumado ao mercado durante os exercicios pasados. Farolillo vermello do Ibex durante boa parte do que vai de 2025, a súa sorte, polo menos de momento, cambiou esta semana, coa presentación das contas relativas ao primeiro semestre do ano. Unhas nas que algo quedou claro: o futuro do imperio de Arteixo segue pasando por Zara, a súa enseña estrela, pero tamén polo avance das marcas destinadas a un público máis novo e polo crecemento da súa firma low cost, Lefties.

Desde a marcha de Pablo Isla, hai máis de tres anos, e o ascenso do tándem conformado polo novo conselleiro delegado e a presidenta non executiva, o grupo profundou en numerosos conceptos que o achegaban, por momentos, ao luxo accesible. Desde máis coleccións exclusivas a ofertas en algunhas das súas grandes flagships como o Apartamento, cunha atención superpersonalizada ao cliente, que pode adquirir desde prendas ata mobiliario de alta gama.

Con todo, os números dados a coñecer esta semana reivindican que Inditex non esqueceu os seus orixes, como grupo que oferta moda accesible. As cadeas que máis están a crecer porcentualmente son as destinadas ao público novo e, ademais, por primeira vez, Lefties, unha marca low cost que naceu para dar saída aos stocks de Zara cobre presenza propia, cunha facturación que a colocaría cada vez máis preto de Oysho, a súa marca deportiva. En definitiva, a zaradependencia do grupo redúcese.

Inditex, marca a marca

A matriz de Zara chegou ao ecuador do seu ano fiscal cun beneficio neto de 2.791 millóns, só un 0,8% máis, e cun incremento de vendas dun 1,6%, ata os 18.357 millóns de euros. Trátase, en principio, de dúas magnitudes que veñen a corroborar a desaceleración. Con todo, a cotizada foi premiada polos investidores, anotándose un avance no prezo da acción dun 10% en só dúas xornadas. Iso débese, principalmente, ás boas expectativas da temporada outono-inverno. Un dato aportado foi clave: as vendas en tenda e online a tipo de cambio constante aumentaron un 9% entre o 1 de agosto e o 8 de setembro. Iso, unido ao mantemento das marxes, aterrizou nun cambio de escenario, de novo co favor da maioría dos analistas.

Pero, ¿que pasou coas marcas de Inditex no primeiro semestre do ano? Segundo indicou García Maceiras na conference call ante analistas, todas creceron a tipo de cambio constante. Non obstante, atendendo a vendas netas, as cadeas que porcentualmente máis creceron foron Stradivarius e Oysho, por riba do 5%, seguidas de Bershka, cun 4%, e Pull&Bear, cun 3%.

A marca fundada pola familia Triquell anotouse un crecemento dun 5,7% en vendas, ata os 1.317 millóns de euros, mentres que Bershka quedou en 1.438 millóns, consolidándose como a segunda marca do grupo por detrás de Zara.

Zara, que tamén integra nos seus resultados os ingresos de Zara Home e de Lefties, foi a que se anotou un menor avance, dun 0,8%, aínda que as súas cifras non son comparables, xa que firma uns ingresos de 13.150 millóns de euros. Hai que ter en conta que durante o primeiro semestre do ano concentró o 71% das vendas do grupo, un punto por baixo do mesmo período do exercicio anterior.

Con todo, pese ao poderío da enseña que este ano cumpre 50 anos, os números evidencian que a dependencia do grupo de Zara redúcese nunha aposta pola diversificación. Un dato: neste momento, as tendas da segunda e terceira marca do grupo, Bershka e Stradivarius, superan en conxunto ás de Zara. Case 1.700 establecementos entre as dúas, fronte aos pouco máis de 1.500 da marca estrela en todo o mundo.

Lefties se destapa

Á marxe da consolidación das marcas do grupo dedicadas ao segmento máis novo, estes resultados semestrais de Inditex tamén foron os primeiros nos que o grupo puxo cara a Lefties, a súa enseña de moda máis accesible, que está paulatinamente a gañar máis peso nun mercado de gran competencia, polos xigantes en liña Shein e Temu.

As vendas de Lefties sempre se imputan dentro das Zara, xunto con Zara Home. Eses tres conceptos son os que suman 13.150 millóns de euros na primeira metade do exercicio fiscal. Aínda que Inditex non desagrega a cifra de negocio da súa enseña low cost, si aporta a cifra de tendas: 210 fronte ás 198 que sumaba no mesmo período do exercicio anterior, sendo a única marca que avanza en cantidade de establecementos.

Lefties está en pleno período de expansión, como quedou claro na conferencia ofrecida por Inditex esta semana, na que se indicou que están a testar novos mercados, ademais dos que xa se atopa, grandes motores de beneficio do grupo: España, Portugal e México.

Na lupa dos analistas

A expansión da marca non pasa desapercibida tampouco aos analistas. Un dos que o menciona no seu último informe tras os resultados semestrais da cotizada é JP Morgan.

A financeira americana destaca que Inditex ten en mente unha ampliación dun 5% do espazo bruto novo anual entre 2025 e 2026. Ademais chama a atención sobre o aumento de establecementos de Lefties e que a dirección do grupo “volveu a comentar que está a probar o concepto en novos mercados, actualmente presente en 18”.

Crecemento de dobre díxito

As últimas contas de Lefties dispoñibles no Rexistro Mercantil son as do exercicio finalizado en xaneiro do ano pasado. A compañía, cuxa sociedade de cabeza é Nikole SA, finalizou o citado exercicio, segundo a información consultada por Economía Dixital Galicia, con uns activos de 188 millóns de euros e con umas vendas que roldaron os 550 millóns de euros, case un 9,8% máis, achegándose, deste xeito, ao crecemento de dobre díxito.

A compañía, iso si, aumentou considerablemente, en base ao seu crecemento, os gastos de persoal, de 16,6 a 21,9 millóns, así como os gastos de explotación, que foron dos 95 aos 103 millóns. Por ese motivo, pasou dun beneficio neto en 2022 de 3,8 millóns a un negativo de 700.000 euros.

Durante 2023, as vendas de Lefties en España pasaron de 293 a 329 millóns de euros, mentres que as do resto de Europa, en Portugal principalmente, aumentaron de 94 a 106 millóns. Á espera de coñecer os datos da compañía relativos a 2024, as súas cifras van achegándose ás de Oysho, que foron de 831 millóns, cun avance dun 11,8%.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta