Navantia traslada a Ferrol parte do ‘megacontrato’ coa Royal Navy.

O estaleiro de Ferrol construirá dous bloques do primeiro buque loxístico para a armada británica tras a decisión de Navantia de desviar carga de traballo polo atraso na modernización das súas instalacións de Belfast, que adquiriu coa compra de Harland&Wolff.

La ministra de Defensa, Margarita Robles, presidió los actos de corta de chapa de la F-113 y puesta de quilla de la F-112 en el astillero de Navantia en Ferrol / Raúl Lomba (Europa Press)

La ministra de Defensa, Margarita Robles, presidió los actos de corta de chapa de la F-113 y puesta de quilla de la F-112 en el astillero de Navantia en Ferrol / Raúl Lomba (Europa Press)

O estaleiro de Navantia en Ferrol asumirá a construción de dous bloques do primeiro buque de apoio loxístico que o grupo español construirá para a Royal Navy. O contrato co Reino Unido, que implica a entrega de tres barcos, ascende a preto de 2.000 millóns de euros e foi a principal motivación da compañía pública para adquirir e rescatar Harland&Wolff, os estaleiros que construíron o Titanic e que entraron en quebra despois de adxudicarse o programa FSS en alianza con Navantia.

Aínda que a previsión era ensamblar a inmensa maioría dos buques en territorio británico, as dificultades para modernizar as instalacións de Belfast compradas a H&W fixeron que o grupo que preside Ricardo Domínguez decida desviar carga de traballo a España co obxectivo de garantir o cumprimento dos prazos de entrega.

Navantia está desenvolvendo unha investimento próximo aos 100 millóns para acondicionar os estaleiros británicos, que comprou este mesmo ano. No entanto, asume que o de Irlanda do Norte, que debe liderar o contrato, non estará preparado a tempo. Por iso, optou por delegar parte dos traballos ao estaleiro de Ferrol, que actuará como apoio debido á alta carga de traballo dos centros da Baía de Cádiz.

A Royal Navy chega en 2026

Os traballos en Ferrol, así como en Puerto Real, onde se mantén a carga de traballo prevista, comezarán no primeiro semestre de 2026. En Appledore, o programa iniciará en decembro co corte de chapa do primeiro bloque. A integración, probas de mar e entrega dos buques realizarase, como estaba previsto, no estaleiro de Belfast.

A medida, di a compañía, subliña o compromiso de Navantia UK para reforzar as capacidades de defensa do Reino Unido e garantizar que os buques de apoio loxístico estean en servizo antes de 2032, tal e como se acordou co cliente. Ademais, persoal da filial británica desprazarase aos estaleiros españoles para coñecer os procesos e aplicar as mellores prácticas no estaleiro de Belfast.

A posta a punto do estaleiro de Belfast

O CEO de Navantia UK, Donato Martínez, confirmou a Financial Times a “reorganización” da construción do primeiro buque de apoio loxístico. Sinalou que a adecuación das instalacións de Belfast finalizará, previsiblemente, a mediados de 2026. “Á finalizar o programa, poderán fabricar de forma competitiva calquera peza de calquera barco. Vamos desenvolver as habilidades necesarias”, asegurou Martínez. Os tres buques para a Real Flota Auxiliar (Royal Fleet Auxiliary, en inglés), que dá servizo á Royal Navy, deberían estar operativos en 2032.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta