Oysho versus Oshie: Inditex derruba na Europa o rexistro dunha marca de produtos para bebés

A Oficina de Propiedade Intelectual da Unión Europea dá a razón á multinacional galega na impugnación da marca ao entender que pode existir risco de confusión tendo en conta o "renombre" e "alto grao de recoñecemento" entre o público de Oysho.

Imagen del exterior de una tienda de Oysho con los logos de Oysho y de Oshie encima

Nova vitoria para Inditex na súa estratexia para protexer as súas marcas. A multinacional de Amancio Ortega conseguiu frear ante a Oficina de Propiedade Intelectual da Unión Europea (EUIPO) o rexistro da firma de produtos para bebés Oshie, presentada pola empresa Online Seller Hub, pola súa semellanza con Oysho, especializada en moda feminina deportiva.

Un dos aspectos que analiza a División de Oposición da EUIPO é se existe risco de confusión entre ambas marcas en virtude do establecido no artigo 8.1.b do Regulamento de Marcas da Unión Europea. En concreto, este precepto dispón que “existe risco de confusión se hai un risco de que o público poida crer que os produtos ou servizos en cuestión, asumindo que levan as marcas correspondentes, proceden da mesma empresa ou, se fose o caso, de empresas relacionadas economicamente”.

Inditex xustifica a existencia deste risco defendendo “o carácter distintivo da súa marca que goza de renome e un alto grao de coñecemento entre o público interesado en España, entre outros territorios da Unión Europea”. O xigante téxtil galego desprega unha batería de argumentos xustificados con probas documentais entre as que se inclúe desde resolucións do propio EUIPO e a Oficina de Patentes e marcas que recoñecen o recoñecemento de Oysho para prendas de vestir de muller, ata extractos de redes sociais e artigos de prensa que mostran o percorrido da marca ou exemplos de campañas promocionais e actividades de patrocinio, como a Vogue Fashion Night Out de Madrid en 2014.

“Renome” de Oysho

Entende a División de Oposición da oficina que “o signo aparece como unha das marcas líderes en prendas de vestir femininas para os consumidores neste territorio, xa que se atopa entre as 60 marcas máis coñecidas de España desde 2017 segundo o informe de Brand Finance”, conclusión que quedaría respaldada por “o alto volume de vendas reflectido nos informes de actividade comercial” así como nos “numerosos artigos de prensa de medios de comunicación independentes”.

Tamén entenden desde a EUIPO que os produtos sobre os que opera a marca de Inditex –prendas de vestir para señora– tamén comprenden roupa para mulleres embarazadas ou que acaban de ser nais. Neste sentido, considera que os fabricantes destes artigos “tamén poden ofrecer mochilas ou outros obxectos similares para que poidan transportar aos seus bebés tales como mochilas para levar bebés; mochilas con estrutura para levar nenos; canguros portabebés”, que eran os distribuídos por Oshie. “Estes produtos satisfán as necesidades do mesmo consumidor e véndense nas mesmas tendas especializadas e seccións de grandes almacéns, por tanto, estes produtos son similares”, detallan na resolución do pasado xuño.

Sobre a similitude gráfica e visual a oficina explica que, aínda que ambas marcas coinciden nas letras “o”, “s” e “h” e que as dúas teñen o mesmo número de letras, o grao de similitude entre ambas pode considerarse “baixo”. Respecto á súa pronunciación, sinalan que coincide no sonido das letras “o*sh*. Os signos tamén coinciden no sonido da letra “y” e “i” que “se pronuncian de forma idéntica en español”. Por todo iso, a oficina determina que “os signos teñen un grao de similitude fonética por enriba da media”.

“Tendo en conta o principio do recordo imperfecto, a pesar de que os signos son visualmente similares nun grao baixo, existe a posibilidade de confusión para produtos similares, posto que a marca anterior goza dun elevado carácter distintivo”, explica a EUIPO na resolución na que estima a oposición presentada por Inditex e tumba o rexistro da marca.

Outros casos de protección das marcas de Inditex

O de Oshie é un novo exemplo do especial celo co que a multinacional galega protexe as súas marcas, que se traduciu nunha intensa vixilancia de posibles infraccións, como nos casos de «Zara Dental», no que os propietarios dunha clínica odontolóxica de Terrasa foron condenados a pagar á multinacional unha indemnización de 60.000 euros, ou o de «Ailof Zahara», no que impugnou o rexistro da marca, ou o de BSK Sports Adventure, no que tamén acudiu á EUIPO pola súa similitude con Bershka.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta