Xogada redonda de Navantia no Reino Unido: queda cos estaleiros do Titanic sen asumir os seus 185 millóns de débeda.
Navantia encamiña o inicio da construción dos tres buques para a Royal Navy británica mentres o holding de Harland & Wolff (a socia á que rescatou) avanza unha quita do 98% ao seu principal prestamista.
O presidente de Navantia, Ricardo Domínguez, durante un acto nos estaleiros de Ferrol / Navantia.
O próximo 27 de xaneiro cumprirase o primeiro aniversario da compra dos estaleiros británicos de Harland & Wolff por parte de Navantia. A empresa pública española acudiu ao rescate da súa socia despois de que esta consumase a súa entrada en concurso de acredores catro meses antes ante a imposibilidade de facer fronte aos seus compromisos financeiros.
O movemento permitiu asegurar o macrocontrato de 1.600 millóns de libras (uns 1.840 millóns de euros) para a construción de tres buques de aprovisionamento para a Royal Navy que ambas firmas se tiñan adxudicado xunto á súa socia BMT. Ademais, blindou a actividade dos catro estaleiros de Harland & Wolff, arredor dos cales xiraban arredor dun milleiro de empregos que pendían dun fío como consecuencia da delicada situación financeira que atravesaba a empresa.
Máis prazo para pagar aos acredores
E é que Harland & Wolff arrastraba unha débeda de 162 millóns de libras (184,4 millóns de euros) e da cal os acredores recuperarán só unha parte. Gavin George Scott, Matthew James e Clare Boardman, administradores concursais de Halo Group Holdings (a súa sociedade de cabeceira) dictaron o pasado mes de xullo a extensión do período de administración concursal da empresa ata finais de setembro de 2026.
A firma gaña, desta maneira, un ano extra de marxe para intentar facer fronte a unha parte dos compromisos que no seu día subscribiu cos distintos acredores. Desta ecuación queda fóra Navantia UK, que articulou a súa compra sen facerse cargo das débedas que a firma herdara do pasado.
Navantia desembolsou 93 millóns de libras (106 millóns de euros) a comezos de ano para adquirir os catro estaleiros e subrogar ás súas respectivas plantillas. Ademais, a firma que capitanea Ricardo Domínguez comprometeuse a investir ata 136 millóns de euros para impulsar as obras de modernización necesarias para revitalizar as instalacións. O groso desta cantidade (uns 103 millóns de euros) irán parar ao estaleiro de Belfast (Irlanda do Norte), que fai un século construíu o Titanic e que agora ocupa un papel clave na construción dos bloques destes tres buques e que asumirá en exclusiva os traballos finais de ensamblaxe.
Os outros 33 millóns de euros repartiranse entre os estaleiros escoceses de Methil e Arnish e de Appledore (Inglaterra). Estes últimos acollerán, de acordo á folla de ruta trazada por Navantia UK, o simbólico corte de chapa co que se dará inicio aos traballos de construción destes tres buques de aprovisionamento de 212 metros de eslora estén plenamente operativos de cara a 2032.
A folla de ruta de Navantia
Navantia e os seus estaleiros superaron con éxito a Revisión Crítica de Deseño (CDR) que tivo lugar hai dúas semanas. Trátase do exame realizado polo Ministerio de Defensa británico e que se erixe como o paso previo fabricación dos buques de apoio de próxima xeración para a Royal Navy,
O CEO de Navantia UK, Donato Martínez, defendeu que o éxito do CDR confirmaba «o arduo traballo e a colaboración entre o Ministerio de Defensa, BMT e Navantia UK». «Este fito demostra que o programa está listo para satisfacer as súas necesidades operativas, loxísticas e de eficiencia á medida que se prepara para prestar servizos á Royal Navy e a RFA”, destacou.
Dest