Xogada redonda de Navantia no Reino Unido: queda cos estaleiros do Titanic sen asumir os seus 185 millóns de débeda.

Navantia encamiña o inicio da construción dos tres buques para a Royal Navy británica mentres o holding de Harland & Wolff (a socia á que rescatou) avanza unha quita do 98% ao seu principal prestamista.

El presidente de Navantia, Ricardo Domínguez, durante un acto en los astilleros de Ferrol / Navantia

O presidente de Navantia, Ricardo Domínguez, durante un acto nos estaleiros de Ferrol / Navantia.

O próximo 27 de xaneiro cumprirase o primeiro aniversario da compra dos estaleiros británicos de Harland & Wolff por parte de Navantia. A empresa pública española acudiu ao rescate da súa socia despois de que esta consumase a súa entrada en concurso de acredores catro meses antes ante a imposibilidade de facer fronte aos seus compromisos financeiros.

O movemento permitiu asegurar o macrocontrato de 1.600 millóns de libras (uns 1.840 millóns de euros) para a construción de tres buques de aprovisionamento para a Royal Navy que ambas firmas se tiñan adxudicado xunto á súa socia BMT. Ademais, blindou a actividade dos catro estaleiros de Harland & Wolff, en torno aos cales xiraban arredor dun milleiro de empregos que pendían dun fío como consecuencia da delicada situación financeira que atravesaba a empresa.

Máis prazo para pagar aos acredores

E é que Harland & Wolff arrastraba unha débeda de 162 millóns de libras (184,4 millóns de euros) e da cal os acredores recuperarán só unha parte. Gavin George Scott, Matthew James e Clare Boardman, administradores concursais de Halo Group Holdings (a súa sociedade de cabeceira) dictaron o pasado mes de xullo a extensión do período de administración concursal da empresa ata finais de setembro de 2026.

A firma gaña, desta maneira, un ano extra de marxe para intentar facer fronte a unha parte dos compromisos que no seu día subscribiu cos distintos acredores. Desta ecuación queda fóra Navantia UK, que articulou a súa compra sen facerse cargo das débedas que a firma herdara do pasado.

Navantia desembolsou 93 millóns de libras (106 millóns de euros) a comezos de ano para adquirir os catro estaleiros e subrogar ás súas respectivas plantillas. Ademais, a firma que capitanea Ricardo Domínguez comprometeuse a investir ata 136 millóns de euros para impulsar as obras de modernización necesarias para revitalizar as instalacións. O groso desta cantidade (uns 103 millóns de euros) irán parar ao estaleiro de Belfast (Irlanda do Norte), que fai un século construíu o Titanic e que agora ocupa un papel clave na construción dos bloques destes tres buques e que asumirá en exclusiva os traballos finais de ensamblaxe.

Os outros 33 millóns de euros repartiranse entre os estaleiros escoceses de Methil e Arnish e de Appledore (Inglaterra). Estes últimos acollerán, de acordo á folla de ruta trazada por Navantia UK, o simbólico corte de chapa co que se dará inicio aos traballos de construción destes tres buques de aprovisionamento de 212 metros de eslora estean plenamente operativos de cara a 2032.

A folla de ruta de Navantia

Navantia e os seus estaleiros superaron con éxito a Revisión Crítica de Deseño (CDR) que tivo lugar hai dúas semanas. Trátase do exame realizado polo Ministerio de Defensa británico e que se erixe como o paso previo fabricación dos buques de apoio de próxima xeración para a Royal Navy,

O CEO de Navantia UK, Donato Martínez, defendeu que o éxito do CDR confirmaba «o arduo traballo e a colaboración entre o Ministerio de Defensa, BMT e Navantia UK». «Este fito demostra que o programa está listo para satisfacer as súas necesidades operativas, loxísticas e de eficiencia á medida que se prepara para prestar servizos á Royal Navy e á RFA”, destacou.

Desta maneira, Navantia continúa queimando etapas co maior contrato que ten en marcha máis aló das catro fragatas encargadas polo Ministerio de Defensa español (o seu valor elévase ata os 4.900 millóns de euros). A empresa pública mantense así á marxe do proceso concursal de Halo Group Holdings Realisations PLC.

O fondo Riverstone recuperará só o 2%

Os administradores concursais da empresa anteriormente coñecida como Harland & Wolff Group Holdings Plc remitiron a finais do mes pasado o denominado “informe de progreso” á Companies House británica (o equivalente ao Rexistro Mercantil español). No documento dábase conta da existencia dun pasivo de 157 millóns de libras (uns 178 millóns de euros) coa xestora de fondos Riverstone Credit Management LLC e unha estimación doutros 12 millóns de libras en reclamacións de trade creditors (acreedores non garantidos) tras recibir ata o momento un total de 41 peticións.

Tras ter vendido os seus estaleiros a Navantia, esta sociedade holding contaba co 100% en Infrastrata como principal activo. Esta participación pasou a mans de Geostore Holdings LP (sociedade vinculada a Riverstone) o pasado mes de outubro mediante unha condonación de débeda. É por iso que Halo Group Holdings Realisations PLC ten agora unicamente dous activos cos que facer caixa. Por un lado está o pequeno estaleiro de Mallaig (Escocia) e por outro a devolución de case 4 millóns de euros por parte do Goberno británico en concepto de devolución do IVA.

Con este escenario, os administradores concursais calculan que poderán entregar a Riverstone arredor do 2% das cantidades adebedadas nun prazo de “6 a 9 meses”. Os acreedores non asegurados, pola súa parte, recibirán entre o “18% e o 25%” no mesmo prazo mentres que as reclamacións dos empregados (por valor de uns 120.000 euros) xa foron atendidas na súa totalidade.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta