Unha escola de negocios ve en LVMH e Inditex ás empresas de moda máis blindadas para o futuro.

O Índice de Preparación para o Futuro destaca a "innovación de ciclo rápido e a axilidade global" de Inditex e a súa aposta pola IA para detectar tendencias de mercado.

El consejero delegado de Inditex, Óscar García Maceiras, junto a la presidenta de la multinacional gallega, Marta Ortega / M. Dylan (Europa Press)

O conselleiro delegado de Inditex, Óscar García Maceiras, xunto á presidenta da multinacional galega, Marta Ortega / M. Dylan (Europa Press)

O Índice de Preparación para o Futuro sitúa a LVMH, Inditex e Hermès no ranking de empresas mellor posicionadas de cara aos próximos anos no sector téxtil. O informe elaborado pola escola de negocios IMD constata o avance dunha posición da matriz de Zara respecto ao ano pasado, quedando só por detrás da matriz de Louis Vuitton.

“A súa carteira de atemporais converteuse nun amortecedor case imbatible fronte aos impactos do mercado”, destaca a publicación sobre Inditex, que logrou 91,4 puntos neste indicador. LVMH, pola súa banda, obtivo unha puntuación perfecta (100) mentres que Hermès conseguiu 87,2 puntos. No caso da firma galega, esta situouse en segunda posición grazas ao seu “ecosistema integrado e baseado en datos detrás de Zara, Massimo Dutti e Bershka“.

As claves de Inditex

Os responsables do estudo destacan que Inditex prospera grazas á “innovación de ciclo rápido e a axilidade global”, xa que, con miles de tendas en todo o mundo e unha “recoñecida capacidade para crear estilos de pasarela en semanas, a multinacional resalta nos primeiros resultados de innovación e diversidade empresarial”.

“Esta diversidade non se dá en termos de categorías de produtos (a maioría son prendas de vestir), senón nas súas operacións flexibles e na súa carteira de marcas, cada unha das cales se dirixe a diferentes grupos demográficos”, afirman os responsables do informe elaborado polo Centro de Preparación para o Futuro do IMD.

En paralelo, o informe pon en valor que mesmo cando a demanda dos consumidores se volveu incerta en 2025, Inditex mantiña uns marxes brutos do 58%, o que indica “poder de fixación de prezos e eficiencia operativa”.

O informe de IMD reivindica a aposta de Óscar García Maceiras, conselleiro delegado de Inditex, á hora de facer fincapé na relevancia cultural e a localización da mestura de produtos, “facéndose eco dun tema que se observa en todos os líderes”.

O peso da intelixencia artificial

Neste sentido, Howard Yu, director do Centro de Preparación para o Futuro do IMD e responsable do estudo, comenta que Zara analiza tres millóns de imaxes ao día mediante Intelixencia Artificial (IA) para detectar tendencias, polo que para cando “H&M (no posto 21 do ranking) identifica a mesma tendencia, Zara xa a deseñou, produciu, enviado e colocado en tenda”.

Zara produce o 85% da súa oferta en tempada, o que significa que fabrica baseándose no que o consumidor quere agora”, sinala o experto, explicando que cando esta se equivoca, é un “lote pequeno, pero que cando H&M se equivoca, son almacéns cheos que acaban en rebaixas”.

Así, Yu exemplifica que “H&M segue operando con un modelo de predición a seis meses vista”, mentres que Zara opera con un “modelo de reacción continua”. “En 2025, a velocidade non é unha táctica: é o sistema operativo”, apunta, concluíndo que a vantaxe de Inditex “non é só a rapidez, senón o control do ciclo completo -datos, deseño, fabricación, loxística e tenda-“. “Esa integración é a que fai tan difícil que outros poidan replicalo”, finaliza o experto.

Deste xeito, o estudo do IMD afirma que un denominador común entre os líderes da industria da moda é a súa habilidade para “ler a cultura do consumidor e construír o atractivo da marca”, subliñando que Hermès, LVMH e Inditex traballaron dito atractivo a través da exclusividade, como é o caso das francesas, ou mediante unha resposta ultrarrápida ás tendencias, como conseguiu a española.

“Cada unha delas pon de relevo como diferentes vías -unha de gama alta e lenta, outra masiva e rápida- poden preparar o futuro se se executan”, asegura o documento.

Por outro lado, máis alá das posicións de privilexio do ranking, os autores destacan tamén a alza de Adidas do décimo ao cuarto posto na edición deste ano como resultado de “un xiro perfecto, que consistiu en converter unha tendencia cultural nun impulso financeiro masivo, reactivando marcas icónicas e reducindo inventarios”. “Adidas recupérase baixo o seu novo conselleiro delegado Bjorn Gulden, demostrando como unha sólida cultura de aprendizaxe pode restablecer a preparación para o futuro”, aseveran.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta