Urovesa aposta por “alianzas estratéxicas” para aproveitar o boom da inversión europea en defensa.

Justo Sierra, presidente de Urovesa, defendeu durante un foro en Sevilla que a compañía trata aos seus provedores como "socios estratéxicos" e ve unha "gran oportunidade" para reindustrializar España cos plans de aumento de investimento en defensa.

Justo Sierra, consejero delegado y presidente de Urovesa

Justo Sierra, conselleiro delegado e presidente de Urovesa

Novo escenario para as empresas de defensa. Os plans de rearme por parte dos diferentes da Unión Europea abren unha xanela de oportunidade para que a reindustrialización volva tomar protagonismo na economía española.

Así o consideraron Daniel de Lorenzo, director comercial de Defensa e Seguridade para España en Indra; Tehmur Khan, director corporativo de Desenvolvemento de Negocio Global e Estratexia en Lockheed Martin; Cristina Abad, directora de Estratexia e Sustentabilidade en Navantia; e Justo Sierra, conselleiro delegado e presidente de Urovesa. Os executivos participaron este xoves nunha mesa redonda celebrada en NISE Sevilla 2025 na que se abordaron as perspectivas dun sector que leva a aposta pola tecnoloxía como bandeira.

“Vimos dunha etapa cunha inversión en Defensa moi baixa. Non había músculo financeiro nin dotación orzamentaria. Temos que facer que o esforzo inversor permeie en toda a sociedade industrial e que demos un salto cualitativo, tecnolóxico e en capacidades industriais”, subliñou Justo Sierra.

O presidente de Urovesa considera que é o momento de facer unha aposta decidida polo sector “que permita transformar España a nivel industrial. É unha gran oportunidade para facelo”, defendeu. A súa xuízo, os Programas Especiais de Modernización (PEM) que impulsou o Goberno permitirán reforzar a cadea de subministración” e “apoiar ás pemes”.

“Europa e máis concretamente España perderon peso industrial. Pasamos do 18% ao 16% do PIB e é unha boa oportunidade para reverter esta situación”, defendeu Justo Sierra. O primeiro executivo de Urovesa destacou a puxanza no sector de países europeos como “Italia, Alemaña ou incluso Francia”, pero precisou que desde España “podemos chegar a competir”.

“Podemos chegar a competir. Eu buscaría alianzas estratéxicas para competir no terrestre”, avanzou en clave de Urovesa. No medio mariño, Justo Sierra cualificou a Navantia de “referencia a nivel europeo e mundial” e mostrou as súas expectativas sobre un sector aeroespacial no que, ao seu xuízo, España está chamada a “ter un papel bastante relevante”.

O ADN Urovesa

Durante a súa intervención neste foro, Justo Sierra desgranou algunhas das claves do ADN Urovesa. “A nosa cadea de valor comeza polo deseño pero o que está no medio son todos procesos que se subcontratan a un ecosistema de empresas moi próximo”, destacou. Trátase na súa maioría de “pemes tecnoloxicamente moi avanzadas” sobre as que o xigante con sede en Valga exerce un “efecto tractor”.

“Hai que facerlles entender cal é o noso negocio, cal é a necesidade, cal vai ser o esforzo e como poden elevar a súa capacidade produtiva e tecnolóxica. Ás veces temos que investir con eles e axudarlles. Para nós os provedores son socios estratéxicos que nos teñen que acompañar”, puntualizou.

“Esos provedores están tendo un salto tecnolóxico á par que nós”, explicou Sierra, en referencia á transformación que vive o sector. “Os nosos vehículos xa non son vehículos, senón sistemas moito máis completos que teñen a súa razón de ser nunhas capacidades que lles aportan un maior valor engadido”, destacou.

Neste sentido, Justo Sierra puxo en valor o feito de que a “maior parte” dos compoñentes usados por Urovesa “se fabrican en España”. “Temos moi bos provedores en Asturias, País Vasco, Navarra, Andalucía, Madrid ou Cataluña“, recoñeceu un Justo Sierra que aposta por reivindicar ao sector. “Corrésponos a responsabilidade de poñer de novo en valor” a un sector que definiu como “tecnoloxicamente moi atractivo e de alto valor engadido”. “Toda a industria ten que dar un salto cara ao valor engadido e a defensa é iso”, puntualizou.

Rumbo aos 150 millóns de facturación

Urovesa aproveitará este escenario de impulso á industria de defensa para moverse nunha horquilla de entre 145 e 150 millóns de facturación este mesmo ano. A compañía con sede en Valga xa creceu un 12% o ano pasado (ata os 122 millóns de euros) e asegurouse contratos de calado para os próximos anos.

O de maior importe (321,4 millóns de euros) é o adxudicado polo Ministerio de Defensa para a adquisición de arredor de 100 vehículos de exploración e recoñecemento terrestre (VERT). O encargo executarase ata finais de novembro de 2030 e unha vez completado permitirá cubrir as necesidades de todos os grupos de Cabalería do Exército de Terra. “Estes vehículos permiten realizar misións de recoñecemento e seguridade en profundidade dunha forma interoperable co resto de sistemas do Exército de Terra e países da OTAN“, detallou Defensa no momento da autorización do contrato.

Ademais deste espaldarazo, Urovesa tamén recibiu un crédito de 132 millóns de euros a un tipo de interese do 0% do Goberno co obxectivo de prefinanciar un programa VERT baixo o cal está previsto que se entreguen os primeiros prototipos xa en 2026.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta