Zara conquista a intelixencia artificial e emerxe como a marca de moda máis visible en ChatGPT.

O buque insignia de Inditex e a firma sueca H&M concentran o 80% das mencións nas principais respostas xeradas por intelixencia artificial segundo revela o informe 'Moda na Era da IA 2025', elaborado por Product Hackers.

persona haciendo consulta en chat GPT sobre Zara

Zara, a marca estrela de Inditex, gaña a batalla na intelixencia artificial e sitúase como a marca de moda con maior visibilidade en ChatGPT e outros buscadores con intelixencia artificial –como Perplexity e Google AI Overviews– cun 12,73% das consultas, seguida de H&M que acumula un 11,84%. Así se desprende no Informe Moda na Era da IA 2025, elaborado por Product Hackers, que revela unha “concentración extrema” xa que o resto das firmas de moda quedan relegadas a “posicións marxinais”.

“Entre ambas, concentran aproximadamente o 80% das mencións nas principais respostas xeradas por IA”, detallan nun estudo que analiza como as firmas do sector téxtil son descubertas, recomendadas e citadas polos grandes modelos de linguaxe (LLMs) e buscadores con intelixencia artificial.

Zara e H&M, triunfan nas buscas con IA

O informe desglosa catro bloques relacionados coas principais buscas con IA. O primeiro deles está relacionado co sector do fast fashion no que “Zara, H&M e Mango dominan as consultas xerais sobre tendencias e estilo diario, consolidándose como referencias por defecto para os LLMs”.

Relacionado tamén co sector téxtil está o segundo bloque, centrado no deporte, no que “Nike, Adidas e Patagonia aparecen non só en consultas deportivas, senón tamén en preguntas de estilismo como cómo combinar zapatillas con roupa formal ou look casual chic para viaxar, evidenciando o crecemento do athleisure”.

A sostibilidade relacionada coa moda protagoniza o terceiro dos bloques. “Patagonia e Ecoalf mostran altísima coherencia semántica cando a IA responde consultas sobre moda ética, aínda que con menor escala”. Segundo Ricardo González, Head of Growth de Product Hackers, “a sostibilidade é o único nicho onde marcas pequenas poden vencer a xigantes en recomendacións de IA se documentan e demostran as súas prácticas de forma rigorosa”.

O último bloque concéntranse as consultas relacionadas co sector de luxo, no que “Gucci, Chanel e Tiffany destacan en momentos premium (casamentos, accesorios, estatus), pero non en consultas masivas do día a día”.

Como dato curioso, os responsables do estudo destacan que “El Corte Inglés e grandes retailers como Amazon apenas teñen influencia nas respostas de ChatGPT”, a diferenza das pequenas tendas multimarca, que representan o 9% dos dominios citados.

O triunfo de Youtube

Por outra banda, a análise dos dominios citados polos LLMs desenvolvido no informe revela un “cambio radical” nas fontes de influencia. En concreto YouTube lidera con 31 mencións, converténdose na fonte máis citada pola IA cando recomenda moda, seguido por Wikipedia (19) e El País (19). A clasificación por categoría mostra que:

Blogs nicho acumulan un 54%

UGC/Redes sociais, un 13% no que YouTube figura como protagonista absoluto

Pequenas tendas multimarca representan o 9%, impoñéndose aos xigantes do retail

Medios lifestyle concentran o 8%. Vogue, Elle e Hola mantén influencia pero non concentran tanto poder como no SEO tradicional

Grandes retailers só representan o 4%, o que revela unha presenza potencialmente baixa.

Tal e como detallou o CMO de Product Hackers, José Carlos Cortizo, “os modelos de IA non se alimentan só de grandes medios. Valoran máis a distribución de sinais que a centralización de poder en uns poucos actores”.

O papel da IA na decisión de compra

Outro dos datos interesantes que ofrece o informe está relacionado co “cambio de paradigma tecnolóxico irreversible”. E é que os usuarios xa non reciben listas de resultados de Google senón respostas curtas e prescriptivas. Isto supón que o 70% da intención de compra “se concentra nas tres primeiras recomendacións que ofrece un LLM”.

“Subir do posto 20 ao 15 no ranking de IA non cambia practicamente nada en termos de visibilidade. Con todo, entrar no top 3-5 cámbiao todo, xa que é aí onde os modelos deciden que marcas existen para o consumidor”, explican desde Product Hackers.

Competición por unha resposta única

“A competencia deixa de ser por clics e pasa a ser por mencións útiles dentro dunha resposta xerada”, explica Ricardo González. “A estratexia debe pivotar de ‘mellorar rankings’ a ‘converterse en fonte citada’, de ‘captar tráfico’ a ‘moldar narrativas’, e de ‘aparecer en resultados’ a ‘estar na resposta única que o usuario recibe”.

As métricas que comezan a importar, tal e como detalla o informe, son “o share of voice en respostas (canto e onde te cita o modelo), o brand-default share (en que temas es a primeira mención) e a calidade da cita (se te usa para xustificar, comparar ou prescribir)”.

O informe conclúe con unha reflexión que evidencia a importancia da IA na actualidade para o sector xa que o posicionamento nela “xa non é futuro senón presente”. “As marcas que non actúen agora quedarán invisibilizadas no novo canal de descubrimento dominante”.

Luis Díaz del Dedo, CEO de Product Hackers, subliña que “a xanela de oportunidade é agora, antes de que a concentración se consolide irreversiblemente. Quen logre ser citado nestas respostas dominará a conversa e, en consecuencia, as decisións de compra na era da intelixencia artificial”.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta