Do que ao para que: a lideranza con propósito
Un líder sabe que as persoas son o activo máis importante de calquera negocio. Nun contexto de escaseza de talento e vacantes persistentes, non basta con atraer: hai que fidelizar e desenvolver.
Pixabay
Actualmente, o reto ante o que se atopan moitas compañías é dar unha resposta estratéxica a desafíos económicos e organizativos. En moitos casos, soster negocios e garantir o seu crecemento está na corda frouxa pola alta taxa de absentismo laboral, que xunto á escaseza de talento, son dúas ameazas directas para a produtividade e a competitividade das empresas en España.
A resposta pasa por tomar o reto como unha oportunidade para redefinir as nosas culturas corporativas. O mercado cambiou: hoxe, en moitos casos, son as persoas candidatas quen seleccionan ás empresas e non ao revés.
O factor diferencial co que contamos é a cultura corporativa, propósito e exercer un liderado claro. Evitar a fuga de talento esixe identificalo e, despois, trazar plans de desenvolvemento con fitos, recursos e acompañamento. Non basta con detectar o seu potencial, senón que é necesario materializar o seu progreso. Cando as persoas ven unha traxectoria posible, aumenta o seu compromiso e diminúe a rotación nos equipos. Segundo datos en España un 6 % dos empregados cambia de traballo cada trimestre e o 60 % dos traballadores practican a renuncia silenciosa.
Así que estamos ante o desafío xa non só de atopar talento senón de activar, facelo evolucionar e conseguir que queira quedar. E iso conséguese a través do liderado.
O liderado consiste en levar ás persoas a onde queremos, pero a clave é chegar con elas
Un líder chega onde non chegan as demais persoas. Hai que ir máis alá do que e explicar o porqué e o para qué. Cando as decisións se comprenden, asúmense antes e execútanse mellor. A claridade reduce incerteza e empodera ás persoas para que crezan e decidan.
Ademais, liderar é entender que non o sabemos todo e que podemos equivocarnos. Pero tamén supón aprender do erro e recoñecelo, para non volver a repetilo. Esta humildade lexitima ao líder e reforza a confianza do equipo. Un equipo que un bo líder constitúe con diferentes pezas clave que se complementan e fai que saquen a súa mellor versión.
Porque un líder inspira. Entende que isto non vai só de xestionar recursos, senón de poñer ás persoas no centro para materializar o rendemento e fomentar o orgullo de pertenza como xestión do risco de abandono.
Un líder sabe que as persoas son o activo máis importante de calquera negocio. Nun contexto de escaseza de talento e vacantes persistentes, non basta con atraer: hai que fidelizar e desenvolver. O absentismo non é un problema que se resolva fichando máis, senón liderando mellor, e só se prevén con unha estratexia proactiva aliñada cun propósito común.
En definitiva, o liderado consiste en levar ás persoas a onde queremos, pero a clave é chegar con elas. O meu mantra téñoo claro: Escoitar, acompañar e empoderar para que a cultura do compromiso sexa a que promova a sostibilidade económica a longo prazo.