El Centre del Carme congrega a més de 200 docents en la trobada de la Xarxa Planea que uneix art i escola
Una iniciativa que enforteix la relació entre l'art i l'educació

El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) congrega el dissabte, 31 de maig, a més de 200 docents de la Comunitat Valenciana en la trobada regional de la Xarxa Planea Art i Escola.
A través d’aquesta xarxa el Consorci de Museus, amb el suport de la Fundació Daniel i Nina Carasso de Madrid, està portant les pràctiques artístiques a més d’un centenar de centres educatius de la Comunitat Valenciana.
El director-gerent del Consorci de Museus, Nicolás Bugeda, ha assenyalat que, considerant que l’art és un pilar fonamental de l’educació, aquesta “xarxa estatal articulada a partir de tres entitats i col·lectius culturals espanyols, el Centre del Carme i la Universitat Politècnica de València a la Comunitat Valenciana, Pedagogies Invisibles a la Comunitat de Madrid i alumnat, famílies, artistes, institucions culturals i educatives per a promoure les pràctiques artístiques a l’escola pública de manera transversal”.
Així mateix, PLANEA entén que l’art contribueix de forma específica a la generació de nous imaginaris i de noves sensibilitats, sent un motor de ciutadania.
«Al llarg d’aquest curs 2024/2025 hem duplicat els centres participants, hem portat les propostes culturals de sis artistes a 105 centres de la Comunitat: 50 a València, 31 a Castelló i 24 a Alacant», ha explicat Bugeda.
Es tracta de les propostes de Julián Barón, Forestació Urbana, Rotor Studio, Gemma Luz Bosch, Martín López Lam i Ana Ramírez (Jade Tansa) que han dissenyat diferents recursos creatius al voltant de la música i la ceràmica o el dibuix. Es tracta de propostes que conviden a explorar l’entorn urban i natural de la seva escola, reflexionen sobre l’ecologia o contaminació de l’aire o expliquen el complex món de l’adolescència en l’era digital i la importància de crear un entorn segur.
El director-gerent del CMCV ha recordat que les propostes «estan dirigides a totes les etapes educatives, infantil, primària i secundària» i ha realçat als artistes que participen en aquestes accions ja que «es tracta de creadors amb experiència en la mediació cultural i en l’educació i que estan formant al mateix temps un professorat que al futur disposarà de noves l’aprenentatge”.
Als recursos artístics tutoritzats pels propis creadors s’afegeixen altres accions desenvolupades al llarg del curs com l’edició de publicacions, la celebració de diferents seminaris dirigits a docents o la col·laboració de l’alumnat del màster PERMEA de mediació en aquests centres.