La Generalitat exclou 10.601 habitatges turístics del Registre de Turisme per falta de referència cadastral
S'aplica rigorosament la nova normativa en el sector turístic

Turismo en Valencia. Fuente: Las Provincias
La Generalitat, a través de la Direcció General de Turisme de la Comunitat Valenciana, ha exclòs 10.601 habitatges de ús turístic inscrits al Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana, per no comptar amb una referència cadastral única i individualitzada, afegint-se a les 886 habitatges que es van donar de baixa el passat mes de març a causa de la falta de NIF/NIE.
Per províncies, un total de 7.438 habitatges de ús turístic han estat exclòs a la província d’Alacant en aquesta segona fase de la depuració, 1.401 a Castelló i 1.762 a la província de València.
Els habitatges exclosos no compleixen amb els requisits de la normativa vigent, el decret Llei 9/2024 de modificació de la normativa reguladora dels habitatges de ús turístic, aprovat el passat mes d’agost.
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha explicat que «aquestes mesures formen part d’un procés de depuració i actualització de la base de dades del Registre, que ja comptava amb més de 101.200 habitatges a desembre de 2024».
«Un procés que després de les baixes del passat mes de març i ara en juny, continuarà en una tercera fase imminent, prevista per a la segona quinzena de juny, on s’iniciarà l’expedient de baixa d’altres 7.800 habitatges addicionals», ha afegit Cano, que ha defensat que «l’objectiu és aplicar escrupolosament la llei i garantir l’oferta regulada».
Amb això, «assolirem prop de 20.000 baixes abans de l’inici de l’estiu, després d’un procés minuciós que estem desenvolupant des de la Conselleria, i que afecta a unes 34.000 habitatges turístics en la seva totalitat», ha especificat Cano.
El Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana té com a principal finalitat proporcionar una eina de coneixement del sector turístic, permetent a l’administració dur a terme activitats d’ordenació, inspecció, control, verificació, programació i planificació.
Per a garantir el bon funcionament d’aquestes activitats, és imprescindible comptar amb un registre actualitzat, per la qual cosa des de la Direcció General de Turisme s’ha identificat la necessitat d’actualitzar les dades essencials dels habitatges de ús turístic per a realitzar gestions adequades, ja que la falta d’informació clau, com el número d’identificació fiscal, el telèfon i el correu electrònic dels titulars, està dificultant les notificacions electròniques i la tramitació dels procediments.