Marián Cano ressalta la qualitat, la innovació i la sostenibilitat de la gastronomia de la Comunitat Valenciana
Compromís i innovació en la gastronomia valenciana

Marián Cano, Consejera de Turismo en la mesa redonda ‘Alicante, capital española de la gastronomía’
Marián Cano, consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, ha ressaltat la qualitat, la innovació i la sostenibilitat de la gastronomia de la Comunitat Valenciana, indicant que el compromís del Consell és «continuar treballant per mantenir-se com un destí gastronòmic de referència a nivell internacional».
Durant la seua intervenció a la taula rodona ‘Alacant, capital espanyola de la gastronomia’, celebrada a Madrid en el marc del Congrés AECOC de Horeca, Cano ha destacat el rol estratègic de la gastronomia dins del model turístic valencià, així com el suport institucional a la promoció i formació del sector a través de la Xarxa CdT i Invat·tur.
«Turisme Comunitat Valenciana ha llançat una àmplia gamma d’accions que posicionen la gastronomia no solament com a atractiu turístic, sinó com a expressió cultural de la identitat valenciana», ha afegit Cano.
Entre les principals iniciatives, Cano ha destacat la marca L’Exquisit Mediterrani, que actua com a referent de qualitat i autenticitat, juntament amb una inversió de més d’un milió d’euros en promoció nacional i internacional del destí gastronòmic. S’han realitzat més de 50 accions promocionals en mercats clau com Alemanya, França, Regne Unit i els països nòrdics, i més de 30 accions en esdeveniments i fires turístiques de referència a nivell nacional.
La consellera també ha subratllat el suport a esdeveniments emblemàtics com Alacant Gastronòmica, DNA Dénia, Gastrónoma en València o Castelló Ruta de Sabor, que «converteixen a la Comunitat en l’epicentre del mediterrani gastronòmic, impulsant tant el producte local com les figures de qualitat diferenciada».
«Un de cada quatre turistes visita la Comunitat Valenciana motivat per la seua oferta gastronòmica, amb una despesa mitjana un 30% superior a la d’altres visitants», ha destacat Cano, destacant el paper de la gastronomia com a motor de desestacionalització, diversificació de la demanda i atracció de segments de major poder adquisitiu.
Finalment, ha destacat el model d’Alacant com a capital gastronòmica, afirmant que «aquest destí ha sabut crear un model de col·laboració pública i privada molt ben engranat», i ha aprofitat per recalcar que «no es tracta només d’atraure visitants, sinó d’oferir-los una experiència genuïna, arrelada al territori, que combine cultura, hospitalitat, sostenibilitat i excel·lència».