Barrachina: “Promovem una gestió més senzilla i eficient per a enfortir la competitivitat del sector ramader de la Comunitat Valenciana”
Enfortiment de la Competitivitat Ramadera

El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha afirmat que des del Consell de Carlos Mazón “promovem una gestió més senzilla i eficient per a enfortir la competitivitat del sector ramader de la Comunitat Valenciana”.
“La Llei de Simplificació Administrativa està accelerant les llicències ambientals i alleujant la càrrega econòmica i burocràtica del sector ramader de la Comunitat Valenciana”, ha indicat el conseller.
Així mateix, Barrachina ha recordat que esta norma, aprovada el 28 de novembre, “elimina la vetusta legislació autonòmica en matèria d’avaluació ambiental, evitant duplicats i confusió normativa. Amb això, s’equipara la normativa valenciana a l’estatal, acabant amb un desavantatge que afectava els ramaders enfront d’altres comunitats autònomes, millorant així la seua competitivitat”.
El conseller ha realitzat aquestes declaracions durant la seua trobada amb representants del sector ramader en el Centre de Qualitat Avícola de la Comunitat Valenciana-CECAV.
Durant la reunió, Barrachina ha destacat que la Conselleria d’Agricultura ha posat en marxa un conjunt de mesures orientades a millorar l’atenció al ramader i enfortir la competitivitat del sector en la Comunitat Valenciana, combinant noves eines digitals, serveis directes de suport tècnic i un augment de les ajudes econòmiques.
El conseller ha afirmat que “aquestes actuacions responen a una demanda del propi sector, que necessita una Administració més àgil, més accessible i més sensible a les seues necessitats diàries”.
“La ramaderia és essencial per a la vertebració del territori rural, el manteniment del paisatge i la producció alimentària, i mereix que estiguem al seu costat amb solucions ràpides i eficaces”, ha subratllat el conseller.
Actuacions
Barrachina ha destacat algunes de les mesures desenvolupades per la Conselleria, com l’assistència telefònica directa al ramader. Un canal permanent “de suport per a resoldre dubtes, comunicar emergències fora d’horari, sol·licitar certificats de trasllat o confirmar moviments en destinació. Este servei demostra la seua utilitat i eficàcia, especialment en explotacions avícoles”.
D’altra banda, el conseller ha subratllat el desenvolupament del Portal de Ramaderia (Oficina Virtual Veterinària). “Des de la Conselleria estem creant una aplicació digital integrada amb els registres oficials. Este projecte forma part del Pla de Digitalització 2021-2025 i del programa GEN Digital, i permetrà realitzar tràmits ramaders online amb plena validesa legal”.
A més, el conseller ha recordat el servei veterinari telemàtic de guàrdia que estarà operatiu els 365 dies de l’any, de 08.00 a 15.00 hores, per a atendre de forma immediata problemes urgents i imprevistos, facilitant respostes tècniques en temps real i la millora del sanejament ramader, reduint en més de la meitat el temps de sanejament en explotacions de boí lleter i bous de lluita, amb una millora significativa en benestar animal.
Ajudes Econòmiques
Finalment, el conseller ha subratllat que la Conselleria manté i reforça diverses línies d’ajuda econòmica al sector ramader, com les destinades a inversions en infraestructures ramaderes, amb 6 milions d’euros en 2025, i els 850.000 euros per a reforçar el control de la salmonel·losi.
“La ramaderia no sols ens dóna ocupació i aliment, manté vives les nostres zones rurals, les nostres arrels. Per això, continuarem escoltant, acompanyant i treballant colze a colze amb els professionals del sector per a avançar cap a una ramaderia més moderna i competitiva”, ha conclòs el conseller.