Cosco factura un 23% més després de moure el 43% dels contenidors del Port de València
El pes dels dos principals clients ha caigut 10 punts, del 69% al 59%

Terminal de Cosco en Valencia
Cosco s’ha consolidat com a referent del Port de València mentre les obres de l’ampliació de la terminal nord que explotarà MSC avancen després d’activar-se esta legislatura. La terminal del moll Príncep Felip va moure durant 2024 un total de 1.770.262 contenidors sobre un total de 4.077.962 contenidors del Port de València. Això suposa assolir una quota del 43,41% enfront del 41,18% que va tindre en 2023, dins del Port de València.
L’avantatge s’ha produït especialment en el tràfic de major valor per a l’economia espanyola, és a dir, en els moviments d’importació i exportació, ja que el pes del trànsit s’ha mantingut pràcticament estable. En 2023, Cosco va moure 807.647 contenidors de trànsit, la qual cosa va suposar el 41,15% del total, mentre que en 2024 foren 975.886 TEUs, la qual cosa va suposar una quota del 41,85% del total del trànsit en el port de València.
Aquest increment s’ha aconseguit després d’una diversificació dels clients que té la companyia ja que, tal com detalla Cosco en els seus comptes anuals, en 2023 els seus dos principals clients suposaven el 43% i el 26% de la seua xifra de negocis mentre que en 2024 han suposat el 41% i el 18%, segons la informació extreta a través de la plataforma Insight View.
D’aquesta manera, ha passat de tindre una dependència dels seus dos principals clients del 69% a deixar aquest ràtio deu punts per davall (59%).
Aquesta menor dependència del tràfic de MSC enforteix la posició de Cosco en el Port de València, on també ha anunciat importants inversions en la zona de la ZAL que vindran a reforçar la posició de la companyia de capital xinés en la ciutat del Túria.
Com va contar Economía Digital, Cosco té adjudicada en la ZAL una parcel·la de 35.000 metres quadrats sobre la qual es va a aixecar una nau logística de 20.100 metres. A més, es realitzarà un edifici d’oficines de tres altures de 300 metres quadrats cada planta.
La instal·lació tindrà 35 molls de càrrega i descàrrega la qual cosa el convertirà en un centre de distribució de mercaderies. És a dir, es realitzaran tasques de càrrega i descàrrega, consolidació, picking, construcció de pallets.
La inversió en les instal·lacions superarà els 17 milions d’euros als quals se’ls suma una inversió en «equipament i maquinària» de 5,2 milions d’euros. En total, seran 22,27 milions d’euros.
Aquest creixent pes de Cosco en el Port de València ha portat a la companyia a disparar la seua facturació fins als 246,4 milions d’euros, la qual cosa suposa un 23,4% més que els 199,6 milions que va tindre d’ingressos en 2023.
El benefici també s’ha disparat en passar dels 19,2 milions de 2023 fins als 30,4 milions del 2024, la qual cosa implica un augment del 58% gràcies a la concessió que té Cosco en el Port de València, que s’allarga per 1.309.827 metres quadrats.
Entre les dades que se s’exposen en la memòria l’increment des dels 146.000 euros fins als 240.000 euros en concepte de pagament a la companyia asseguradora que cobreix els premis per jubilació que té «un determinat col·lectiu dels seus empleats». En concret, aquests perceben al jubilar-se és l’«equivalent a tres mensualitats de salari» encara que «en cas de jubilació anticipada a partir dels seixanta anys aquest premi s’incrementarà a quatre mensualitats més el 10%».