Familia Martínez (Mercadona) prepara el fi de la cuina: Nou arròs i una fàbrica només per a plats al forn

La Família Martinez dedicarà la seua nova fàbrica de Plats Tradicionals a Buñol per a productes al forn, es quedarà l'actual per a gratinats mentre ultima un nou arròs al forn amb la tecnologia de l'arròs amb verdures.

Obras de la nueva fábrica de Familia Martínez

Obras de la nueva fábrica de Familia Martínez

Quan Joan Roig, president de Mercadona, va dir que en el futur no hi hauria cuines, les expectatives de la Família Martínez es van disparar exponencialment. Són els proveïdors d’embotits i carn, entre ells la carn picada, de la cadena valenciana i tenen una altra branca d’activitat que se centra en la seua companyia Plats Tradicionals. En una entrevista amb Economia Digital revelen que ultimen un nou arròs microonable i que van a duplicar la seua capacitat de producció en productes al forn i gratinats.

Segons els resultats de 2024, Embotits Martinez, que es dedica a la carn picada en safata i embotits, va facturar 210 milions mentre que Plats Tradicionals es va situar en 200 milions. “El pes entre ambdós és similar perquè si incloem el que fa Cinc Forquilles i La Pila, l’equació és 50-50”, explica Raül Martín, CEO de la Família Martínez

“Les categories d’elaborats estan funcionant molt bé. Tenim la sort d’tenir un gran client (Mercadona) i totes les categories estan creixent. La part de plats preparats i tot el que és el ready-to-eat, està funcionant súper bé. I jo crec que hi ha molt de recorregut per ahí encara. Queden moltes categories per desenvolupar”, anuncia.

Actualment, en la zona de ‘llest per a menjar’ de Mercadona fan l’albergínia farcida, el macarró bolonyesa i les llenties mentre que com a plats microonables destaca el pollastre sencer (250.000 unitats a la setmana) a més a plats com l’arròs amb verdura, la lasanya o el mac&cheese bacon.

Tecnologia que canvia l’alimentació

L’auge d’aquests plats preparats està en la inversió en tecnologia realitzada per la Família Martínez, que ha canviat els paradigmes del seu segment.

“Es part d’una lasanya pasteuritzada en un recipient d’alumini que havies de coure al forn. Rompem directament la categoria amb una inversió de 70 milions per fer un producte al forn, fresc, microonable i en plata de fusta. És un producte que es ven molt més del que se venia abans i es crea una categoria de gratinats. Això és replicable amb l’arròs”, explica el CEO de la Família Martínez.

<…

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada