El Port de València perd 30.000 creueristes en agost en el seu pitjor estiu des del Covid

Els creuers de MSC que ixen de València suposen 57.000 de les 98.000 places oferides en agost

MSC Grandiosa. Foto: Europa Press.

El Port de València preveu rebre en agost fins a 98.394 creueristes, el que suposa 30.000 menys que el seu any rècord. Els motius d’aquesta caiguda semblen conjunturals i relacionats amb les obres en el recinte portuari mentre el volum de “creueristes molestos” és ínfim. Les dades són molt semblants a les de fa 10 anys quan la turismofòbia ni s’imaginava.

El rècord de creueristes un mes d’agost es va produir l’any passat quan van arribar 128.809. En 2023 foren 104.777 mentre que en 2022 van arribar 103.385. Les dades de 2020 i 2021 estan desvirtuades per l’efecte del Covid.

Per veure l’evolució caldria anar a 2019, quan van arribar 49.094, mentre que en 2018 foren 42.461. Per veure la situació de fa 10 anys, en 2015 van arribar el mes d’agost al Port de València un total de 37.065 creueristes.

La comparativa amb Barcelona demostra el lluny que va estar i està València i com ha anat retallant distància. La ciutat comtal va rebre 336.417 creueristes en 2015, 400.914 en 2019 i 457.134 en 2024. És a dir, fa una dècada van arribar a Barcelona nou vegades més de creueristes que a València mentre que en 2024 foren només 3,5 vegades.

L’alcaldessa de València, María José Catalá, va dir a principis de juliol que la reducció de creueristes durant el primer semestre es devia a una reorganització “ordenada i sensata” d’aquest tipus de turista mentre Mar Chao, presidenta de l’Autoritat Portuària de València, va explicar que la baixada en els dades s’explicava per les obres.

A la web de l’APV s’explica que els canvis realment arribaran l’any que ve. “Degut a les obres que per a 2026, estaran en ple apogeu, els molls per a creuers es limitaran a donar serveis a vaixells de menys de 300 metres d’eslora. Per tant, ja no estaran disponibles els molls “Dique del Este” ni moll “Levante” que s’han habilitat per a l’any 2025. Els molls disponibles a partir de 2026 seran el moll Ponent i Transversal Ponent, adjacents a la terminal de passatgers Trasmed (Grup Grimaldi)”.

La limitació dels 300 metres d’eslora per a l’any que ve afectaria (atentent a la previsió d’aquest mes d’agost) als 9 vaixells de MSC (6.334 places cadascun) i a dos de Perez i Cia (amb 5.000 places cadascun), és a dir, a 67.006 places de les 98.394 previstes per a aquest mes d’agost.

El pes de MSC en el turisme de creuers del Port de València és especialment significatiu perquè suposa 57.000 creueristes, és a dir, el 58%.

En el discurs de buscar el “creuerista de qualitat” s’incideix en la diferència que hi ha entre els que vénen en vaixell durant unes hores dins del seu recorregut d’una ciutat al dia i els que pugen al creuer sent València ciutat base del mateix. S’aposta pels segons per tenir una major estada en la ciutat i, per tant, major despesa.

El 58% dels creueristes que aporta MSC ho fa amb rutes en les que València és port base, el que implica que la resta d’usuaris de creuers que trepitjaran la ciutat aquest mes d’agost es limiten a un màxim de 40.000, una xifra molt similar a la que es va registrar en 2015 quan MSC no havia iniciat el seu creuer des de València i inferior a la capacitat que un únic dia és capaç d’aglutinar Mestalla.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada