La parada de Ford Almussafes i la DANA provoquen el tancament de Pelzer a Ribarroja i 67 acomiadaments.
La fàbrica de Volkswagen a Navarra va parar diversos dies perquè la fàbrica de Pelzer es va inundar en la DANA.
Pelzer
Insonoritzants Pelzer ha iniciat el període de consultes d’un ERE que acabarà amb tota la seua plantilla, formada per 67 treballadors, i el tancament de la seua fàbrica a Riba-roja. Tal com han confirmat a Economia Digital, els plans d’aquest proveïdor de l’automoció és que tota la producció que es realitzava a la Comunitat Valenciana passe a ser realitzada des de les instal·lacions que la multinacional té a Saragossa i a Tafalla (Navarra).
La DANA del 29 d’octubre de 2025 va causar estralls en la companyia que va veure com totes les seues instal·lacions quedaven inundades. De fet, Pelzer va ser un dels proveïdors que va causar que la fàbrica de Volkswagen a Navarra haguera d’aturar diversos dies la seua producció per la falta de peces.
La incertesa sobre els plans de Ford en la factoria d’Almussafes ha pesat també en les decisions de la planta de producció de Riba-roja ja que, igual que tots els proveïdors ubicats a la Comunitat Valenciana, encara no existeix certesa alguna de comandes del nou Bronco, el vehicle multienergia promés per a la factoria valenciana.
Pelzer és soci de l’Associació Valenciana de l’Automoció (AVIA). Es defineix com un subministrador global per al desenvolupament i fabricació de sistemes acústics integrats dins dels habitacles del motor, passatger i maleter així com de components de l’exterior del vehicle com túnels, passos de roda i pantalles aerodinàmiques.
Adler Pelzer Group València produeix aislants tèrmics i acústics basats en matèries primeres com l’alumini, el feltre, les escumes lleugeres i les moquetes. Fins al moment de decidir el seu tancament, subministrava peces a plantes de diferents països, des dels Estats Units fins a Filipines, sent la seua facturació externa superior al 65%, per la qual cosa el seu tancament afectarà al volum d’exportacions de l’automoció que es realitzen a la Comunitat Valenciana.
Segons expliquen en la web d’AVIA, Pelzer fabricava cada dia més de 350.000 productes realitzats amb feltres d’altes prestacions, escumes, moquetes i planxa pesada des de les 60 fàbriques situades en les proximitats dels principals OEM a Europa, NAFTA, Àsia i Mercosur. “L’èxit d’APG es basa en la utilització de productes verticalment integrats així com en les competències en innovació i reciclatge de materials que permeten un desenvolupament sostenible”, expliquen en AVIA.
Els principals clients d’aquesta companyia que abandonarà la Comunitat Valenciana eren Ford, Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volvo, Renault, Nissan i PSA.
La companyia a Espanya va arribar a Saragossa en 1982, on va situar la seu principal que el grup té a Espanya i els serveis centrals, que comprenen enginyeria, administració, finances, recursos humans i IT, a més de comptar amb una planta de producció. En 1989, és a dir, fa 36 anys van obrir la planta de producció a Riba-roja del Túria. Nou anys després, la companyia va obrir el seu tercer centre de producció ubicat a Espanya, en aquest cas, a Tafalla (Navarra).