Pablo Hernández: «Anem a créixer amb disciplina, una o dues incorporacions a l’any»

Pablo Hernández, influent del turisme 2025, suggereix "invertir en eines que milloren els resultats i el servei, evitant les modes o els “gadgets” que llueixen, però no aporten valor real".

Pablo Hernández

Pablo Hernández

Pablo Hernández és un dels 25 influents del turisme a la Comunitat Valenciana. CEO de RH hotels des de fa quatre anys, quan el seu pare li va cedir el càrrec. Sota el seu lideratge, la cadena hotelera ha impulsat el seu creixement, expandint la presència del grup fins a Múrcia. És un referent en matèria tecnològica i seu va ser el primer projecte ITH TechYroom 1.0, que va ser la primera habitació d’hotel amb Intel·ligència Artificial a Espanya. La tecnologia la va aplicar per a millorar les condicions laborals dels seus empleats, l’experiència dels seus clients i la productivitat en els processos.

Economia Digital realitza entrevistes als 25 influents del turisme a la Comunitat Valenciana per a conéixer la seua visió del sector, els riscos i oportunitats i prendre nota de les aportacions que els empresaris i directius més rellevants realitzen sobre el turisme.

Quines són les principals fortaleses del turisme a la Comunitat Valenciana?

La Comunitat Valenciana gaudeix d’un clima molt agradable durant quasi tot l’any. La seua riquesa natural, l’atractiu de les seues poblacions, la seua extensa costa i la seua ubicació estratègica dins de la península faciliten les escapades en qualsevol època de l’any. La bona connectivitat —encara que sempre millorable— gràcies a l’AP-7, l’AVE i els aeroports de València, Alacant i Castelló, juntament amb la diversitat de la seua oferta (platges i interior, entorns urbans i naturals, cultura, esport, gastronomia, etc.), conformen un conjunt d’atractius que impulsen la demanda.

A tot això se sumen la seguretat, la hospitalitat i una excel·lent relació qualitat-preu en allotjament i restauració. A més, la Comunitat compta amb sòlides infraestructures MICE (recintes firals, palaus de congressos, auditoris, instal·lacions esportives) i un calendari d’esdeveniments que afavoreix la desestacionalització (esports, festivals, congressos). Tot això es recolza en un teixit empresarial molt proactiu, que fomenta la cooperació, la reinversió i la millora contínua.

Quines debilitats ha de corregir i quins reptes té per davant?

El principal desafiament és trencar definitivament l’estacionalitat i augmentar la productivitat mitjançant una millor formació (idiomes, anàlisi de dades, revenue management) i l’ús de tecnologia realment útil —no merament estètica—, és a dir, invertir en eines que milloren els resultats i el servei, evitant les modes o els “gadgets” que llueixen, però no aporten valor real.

És indispensable ordenar l’allotjament no reglat perquè tots els actors competisquen amb les mateixes normes i evitar la saturació de destinacions amb productes de baixa qualitat, que a més encareixen la vida dels residents i generen desafecció cap al turisme.

També és precís millorar les xarxes de transport, amb l’ampliació efectiva i urgent dels aeroports d’Alacant i València, així com la finalització del Corredor Mediterrani, tan necessari per a la connexió de persones i mercaderies amb la resta d’Europa. Aquesta infraestructura alleujaria a més l’autopista AP-7, actualment propera a la saturació. Igualment, resulta prioritari recuperar l’anhelat i oblidat “tren de la costa”, que permeta una connexió ràpida de Benidorm amb l’aeroport i evite l’aïllament de la Marina Baixa.

Amb l’augment demogràfic i de visitants, la gestió de l’aigua es converteix en un aspecte clau. Hem de ser més eficients i resilients davant la sequera mitjançant la mesura del consum per estada, la reutilització i la incorporació d’equips eficients, acompanyats d’inversions públiques que ens asseguren el subministrament davant qualsevol situació.

L’altre gran repte és créixer en valor sense perdre identitat, oferint al visitant una experiència autèntica i un servei excel·lent que es traduïsca en ocupació estable i sostenible per a la Comunitat.

Com imagina a la Comunitat Valenciana dins de 25 anys?

Visualitze un model turístic més conscient i sostenible, amb hotels i destinacions eficients en l’ús de l’aigua i l’energia, una mobilitat còmoda i experiències úniques potenciades pels dades i els assistents de viatge personalitzats. Però, sobretot, imagine una Comunitat amb orgull local, on els mercats, els barris i les platges siguen espais cuidats, en els quals l’activitat turística contribuïsca a conservar i millorar l’entorn. Si fem les coses bé, el resident dirà: “val la pena”, i el visitant afirmarà: “vull tornar”.

Com s’aconsegueix fidelitzar al turista nacional i internacional?

No hi ha atajos. En RH Hotels, la fidelització es basa en l’excel·lència de l’essencial: descans, neteja, servei i consistència de marca. A partir d’ací, la personalització és clau, recolzada en un CRM que oferisca beneficis clars a qui reserve pel canal directe, juntament amb l’escolta activa de les ressenyes i la col·laboració amb l’entorn local (gastronomia, cultura, esport) per a crear records memorables.

La flexibilitat en les polítiques i una comunicació honesta abans, durant i després de l’estada marquen la diferència. Un bon reposicionament dels establiments —millorant instal·lacions, gastronomia, eficiència energètica i serveis— es tradueix en major satisfacció, i el client ho recompensa tornant. Tot això es complementa amb la labor essencial d’equips compromesos, formats i que treballen en un excel·lent ambient laboral.

Per què heu entrat a Múrcia i quins són els vostres plans d’expansió?

Múrcia encaixa perfectament pel seu atractiu urbà, la millora de la seua connectivitat i la seua proximitat operativa. La incorporació del RH Múrcia Centre, al costat de la Plaça de les Flors, ens aporta un nou perfil de client urbà, afavoreix la desestacionalització i genera sinergies comercials. En paral·lel, seguim reposicionant actius en places clau, com la recent reobertura del RH Arena a Gandia. La nostra fulla de ruta és créixer amb disciplina, amb un ritme d’una o dues incorporacions a l’any, en funció de les oportunitats que sorgeixin, sempre prioritzant la sostenibilitat, l’eficiència i la creació d’experiències positives per als nostres clients.

Comenta el artículo

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada