UGT qualifica d’«insult a la història» que Mar Chao siga la que «fa treballar» al Port de València.
UGT reacciona a les declaracions de MSC publicades per Economia Digital amb el "més rotund rebuig i indignació"
Mar Chao s’abraça a Francisco Lorente en un acte de Baleària.
UGT ha manifestat el seu “més rotund rebuig i indignació” a les declaracions de Francisco Lorente, president de MSC Espanya, a Economia Digital en les quals indicava que Mar Chao és “el millor que ha passat pel Port de València” i “el que ha fet Mar Chao és fer treballar a la gent”.
La secció sindical de UGT en el sector marítim portuari ha carregat contra la “Presidència de l’Autoritat Portuària de València i els representants de la comunitat portuària” demanant “amb caràcter d’urgència” que es “rectifiquen aquestes desafortunades paraules i reconeguen el valor real dels qui, dia rere dia, aixequen aquest port amb el seu treball”.
A aquest respecte, esgrimeixen quatre arguments. “Exigim respecte a la nostra trajectòria”, és el primer. “Afirmar que ha sigut necessària l’arribada d’una presidència específica per a “fer treballar” a la plantilla és un insult a la història i al desempeny de milers de professionals”.
A més, afegeixen: “L’Autoritat Portuària de València no s’ha convertit en el líder del Mediterrani i en un dels principals ports d’Europa per casualitat, ni per la gestió dels últims mesos. Ho és gràcies a dècades d’esforç, sacrifici i altíssima productivitat del seu personal”.
El segon punt en el qual insisteixen és que “la productivitat no s’imposa, es demostra”. UGT assegura que la plantilla ha demostrat el seu compromís en les situacions més crítiques com durant la pandèmia, en els col·lapses globals de la cadena de subministrament i en el dia a dia, garantint que les mercaderies flueixin amb eficiència.
“Reduir el nostre desempeny professional a una qüestió de “mà dura” o disciplina imposada demostra un profund desconeixement de la realitat operativa del port i una falta de valoració del capital humà”, censura el sindicat.
En tercer lloc, el sindicat UGT mostra el “rebuit al model de gestió autoritari”. Apunten: “Les declaracions del Sr. Lorente, aplaudint una gestió basada en la imposició, confirmen el que la plantilla porta temps denunciant: un clima laboral irrespirable (només cal veure els resultats de l’avaluació de Riscos Psicosocials duta a terme en l’any 2024)”.
Des del sindicat UGT consideren que “l’eficiència d’un port modern es basa en la cooperació, el diàleg i la motivació dels seus equips, no en la coacció. “Fer treballar” no és liderar; és una expressió arcaica que denota una visió de les relacions laborals més pròpia del segle passat”.
El quart argument es basa en que “el port som tots”. “Les navilieres i els seus directius són clients fonamentals, però el Port de València és una infraestructura pública al servei de la societat, el motor de la qual són els seus treballadors/es. No acceptarem que, per a defensar interessos polítics o empresarials particulars, es denigre públicament la nostra professionalitat”, afirma UGT.