El Govern de Mazón accepta la proposta de Cámara: “Cal generar sòl per a habitatge i dotar-lo de transport públic”
El cambrer posa en valor que està implantant plans de recuperació locals.

Susana Camarero, en rueda de prensa
La vicepresidenta del Consell i consellera d’Habitatge, Susana Camarero, va acceptar ahir en roda de premsa les línies generals de la proposta d’habitatge que té la Cambra de Comerç de València. “Cal generar sòl per a habitatge”, va assegurar Camarero, que va remarcar que allà on es construïsca habitatge ha de tenir “un bon servei de transport públic”.
La proposta de la Cambra de Comerç planteja la creació de ciutats de 10.000 o més habitatges amb l’objectiu que residències de 85 metres quadrats el cost de construcció dels quals és 116.000 euros (més 6.000 euros de cost d’urbanització i 3.000 pel sòl rústic) puguen subministrar a la demanda embassada que hi ha d’habitatge i que actualment no té oferta.
Camarero va coincidir en el diagnòstic en afirmar que “la solució no és limitar els preus” i que la seua línia de treball en la conselleria d’Habitatge és “aconseguir sòl”.
“El problema del sòl és un dels problemes fonamentals detectats per la Cambra de Comerç i detectats per nosaltres des de fa molt de temps”, va assegurar Camarero, que va incidir que ja han iniciat l’abordatge a aquest problema.
“Estem tenint solucions amb els plans de recuperació local que permeten que sòls que són dotacionals ara es converteixen en sòls edificables. Ho estem fent en la zona DANA a través dels plans de recuperació local. Ho hem fet ja en zones DANA fins i tot amb la industrialització d’habitatges”, va apuntar Camarero.
Un altre dels punts de coincidència entre la conselleria d’Habitatge i la Cambra de Comerç és en la necessitat que els desenvolupaments urbanístics vagen acompanyats de transport públic.
“La generació del sòl i protecció d’habitatges va acompanyada amb que hi haja infraestructures, i això també ho diu l’informe de Cambra València. Per això, nosaltres estem treballant des del punt de vista d’infraestructures, que es facen els tràmits adequats, que el metro estiga, i això ja ho hem demostrat en la zona dana. És necessari infraestructures perquè a la gent no li importe viure fora dels nuclis urbans, que tinga la possibilitat de viure fora dels nuclis urbans i extendre la construcció cap a les àrees metropolitanes”, va explicar Camarero.
En clau nacional, la responsable valenciana d’habitatge va afegir que la paralització de la llei del sòl està perjudicant al mercat però “el Govern d’Espanya la està paralitzant”.
Sobre la possibilitat com es va plantejar en la presentació de l’informe d’habitatge de la Cambra de Comerç de València que es creen noves ciutats de més de 10.000 habitatges, Camarero va englobar la seua resposta en que no es tracta d’un projecte que estiga damunt de la taula i que les principals autoritzacions dependria de la conselleria d’Infraestructures, la qual cosa la exempta de prendre la principal decisió mentre la seua política es focalitza en els plans de recuperació local