El Govern de Mazón accepta la proposta de Cámara: “Cal generar sòl per a habitatge i dotar-lo de transport públic”

El cambrer posa en valor que està implantant plans de recuperació locals.

Susana Camarero, en rueda de prensa

Susana Camarero, en rueda de prensa

La vicepresidenta del Consell i consellera d’Habitatge, Susana Camarero, acceptà ahir en roda de premsa les línies generals de la proposta d’habitatge que té la Cambra de Comerç de València. “Cal generar sòl per a habitatge”, assegurà Camarero, que remarca que allí on es construisca habitatge ha de tindre “un bon servei de transport públic”.

La proposta de la Cambra de Comerç planteja la creació de ciutats de 10.000 o més habitatges amb l’objectiu que residències de 85 metres quadrats el cost de construcció dels quals és de 116.000 euros (més 6.000 euros de cost d’urbanització i 3.000 pel sòl rústic) puguen abastir la demanda embossada que hi ha d’habitatge i que actualment no té oferta.

Camarero coincidí en el diagnòstic al afirmar que “la solució no és limitar els preus” i que la seua línia de treball en la conselleria d’Habitatge és “aconseguir sòl”.

El problema del sòl és un dels problemes fonamentals detectats per la Cambra de Comerç i detectats per nosaltres des de fa molt de temps”, assegurà Camarero, que incidí en que ja han iniciat l’abordatge d’aquest problema.

“Estem tenint solucions amb elsplans de recuperació local que permeten que sòls que són dotacionals ara que es converteixen en sòls edificables. Ho estem fent a la zona DANA a través dels plans de recuperació local. Ho hem fet ja en zones DANA fins i tot amb la industrialització d’habitatges”, assenyalà Camarero.

Un altre dels punts de coincidència entre la conselleria d’Habitatge i la Cambra de Comerç és en la necessitat que els desenvolupaments urbanístics vagen acompanyats de transport públic.

“La generació del sòl i protecció d’habitatges va acompanyada amb que hi haja infraestructures, i açò també ho diu l’informe de la Cambra València. Per això, nosaltres estem treballant des del punt de vista d’infraestructures, de que es facen els tràmits adequats, que el metro estiga, i això ja ho hem demostrat en la zona dana. És necessari infraestructures perquè a la gent no li importe viure fora dels nuclis urbans, que tinga la possibilitat de viure fora dels nuclis urbans i extendre la construcció cap a les àrees metropolitanes”, explicà Camarero.

En clau nacional, la responsable valenciana d’habitatge afegí que la paralització de la llei del sòl està perjudicant al mercat però “el Govern d’Espanya l’està paralitzant”.

Sobre la possibilitat com es plantejà en la presentació de l’informe d’habitatge de la Cambra de Comerç de València de que es creen noves ciutats de més de 10.000 habitatges, Camarero englobà la seua resposta en que no es tracta d’un projecte que estiga damunt de la taula i que les principals autoritzacions dependrien de la conselleria d’Infraestructures, cosa que la eximeix de prendre la principal decisió mentre la seua política es focalitza en els plans de recuperació local

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada