Alivi a Almussafes: Ford manté l’ocupació malgrat la incertesa industrial
Una reunió entre UGT i Kieran Cahill, vicepresident europeu de Ford, ha traslladat la tranquil·litat als treballadors de la planta d'Almussafes.

Coches eléctricos producidos en Ford Craiova
La planta de Ford a Almussafes, València, ha rebut un important suport al seu futur. I és que tal com ha confirmat el sindicat UGT, majoritari en la factoria, la companyia garanteix l’ocupació i assegura que la fàbrica tindrà càrrega de treball suficient per mantenir la seua plantilla actual, a més de tornar a la rendibilitat en 2027.
Una notícia arriba després d’una reunió clau celebrada amb Kieran Cahill, vicepresident europeu de Ford, que ha traslladat un missatge de tranquil·litat i confiança en el projecte valencià, malgrat que encara no s’ha revelat el model de vehicle que es fabricarà ni el nombre d’unitats previstes, però que sí ha servit per sembrar la tranquil·litat entre els treballadors.
La reunió decisiva entre els sindicats i la direcció europea que va segellar el pacte
La reunió, que va tindre lloc el dimecres, ha reunit els representants sindicals amb el màxim responsable de la companyia a Europa, Kieran Cahill, en un encontre que el sindicat UGT ha qualificat de “positiu i esperançador”. Encara que Ford no ha oferit detalls sobre el futur model que s’ensamblarà a Almussafes, sí ha garantit la continuïtat de la plantilla actual i la viabilitat de la factoria, dos punts que es consideren fonamentals per a la seua estabilitat a mitjà termini.
Cahill ha reafirmat el compromís de Ford amb la planta valenciana, que continua sent una peça estratègica dins del procés de transformació elèctrica del grup. La direcció ha traslladat als representants dels treballadors que la càrrega de treball serà suficient per mantenir l’ocupació fins a 2027 i més enllà, any en què la fàbrica tornarà a ser rendible.
UGT, sindicat majoritari a Almussafes, ha mostrat la seua satisfacció pel resultat de l’encontre, encara que també ha reconegut que el ritme dels avanços és “lent”. No obstant això, el sindicat considera que el més important és que els passos siguen segurs, i que la direcció de la companyia mantinga el seu compromís amb l’electrificació i el futur de la planta.
“Estem demostrant veritable paciència a Ford Almussafes”, ha subratllat el sindicat en un comunicat. “Des que vam iniciar aquesta complexa travessia cap a l’electrificació, les eventualitats que s’han anat succeint ens han alterat la fulla de ruta. Malgrat aquestes circumstàncies tan canviants i fins i tot adverses, la nostra capacitat d’adaptació està propiciant que el compromís de la companyia es mantinga inalterable” ha afegit.
L’Acord per l’Electrificació, una de les claus per al futur la planta de Ford Almussafes amb vistes a 2027
De la mateixa manera, el sindicat ha recordat que des de la signatura de l’Acord per l’Electrificació, al gener de 2022, s’han vingut implementant mesures orientades a assegurar el futur d’Almussafes dins de l’estratègia europea de Ford. Aquest acord, que va implicar importants compromisos laborals i de productivitat, ha estat fonamental perquè la planta valenciana es mantinga com una de les més competitives del grup a Europa.
Segons UGT, “totes les accions que hem anat portant a terme des de l’Acord per l’Electrificació tindran un resultat final”. L’organització considera que la fàbrica valenciana “continua sent un referent en el sector de l’automòbil i en el món Ford”, i es mostra convençuda que ho seguirà sent en el futur proper.
A dia de hui, és un fet constatable i inalterable que l’electrificació ha suposat un repte sense precedents per a la indústria de l’automòbil, però la planta d’Almussafes, malgrat els desafiaments, ha aconseguit mantenir la seua posició estratègica gràcies a la col·laboració entre empresa i treballadors, arribant fins al punt en què es troben avui dia.
D’altra banda, la projecció presentada durant la reunió amb Kieran Cahill apunta que 2027 serà un any clau per a Almussafes, quan la fàbrica recuperarà la seua rentabilitat i consolidarà la seua plantilla actual com la mínima exigida. Això significa que Ford no preveu retallades d’ocupació i que el volum de producció previst serà suficient per garantir l’activitat a ple rendiment.
UGT ha destacat que aquest compromís és una mostra que el camí escollit ha estat el correcte: “La nostra fàbrica tindrà més que suficient càrrega de treball, tornarà a ser rendible i l’ocupació està garantida”, ha afirmat l’organització, de la mà d’una confirmació que suposa un alleujament per als més de 5.000 treballadors de la planta, que en els últims mesos havien mostrat preocupació per la falta d’informació concreta sobre els futurs models elèctrics.