Actualizado
A tecnolóxica americana que ‘cose’ aos grandes con demandas por patentes vai por H&M tras denunciar a Inditex
Alpha Modus, compañía que cotiza no Nasdaq e cuxo valor en bolsa caeu un 77% este ano, denuncia á téxtil sueca tras unha onda de demandas contra distintas compañías nos últimos meses.
Tenda de H&M no centro comercial Gran Vía de Vigo.
A firma americana Alpha Modus Holdings, que cotiza no Nasdaq americano e que se dedica ao desenvolvemento da intelixencia artificial no comercio minorista, continúa coa súa onda de demandas a grandes do retail e a distribución por “infracción de patentes”. O pasado mes de novembro anunciou que presentara unha denuncia por este motivo nun tribunal de Texas contra Inditex e a filial de Zara nos Estados Unidos. Agora, fai o propio co seu histórico rival sueco, H&M.
Nos últimos meses, a tecnolóxica denunciou a preto dunha ducia de firmas sen que, de momento, se anunciase que ningún deses procesos prosperara. Faino mentres se descalabra en bolsa. A cotización da compañía no Nasdaq caeu case un 77% desde xaneiro. A súa capitalización bursátil non alcanza os 30 millóns de dólares.
Demandas na moda
O pasado día 3 de decembro, a tecnolóxica emitiu un comunicado no que informaba que unha das súas filiais, especializada en sistemas de intelixencia artificial para tendas físicas, acababa de denunciar á compañía de moda sueca por, supostamente, infrinxir “cinco patentes de Alpha Modus relacionadas coa análise de clientes en tempo real, a optimización do deseño de tendas, a intelixencia de inventario, o marketing personalizado e a automatización do fluxo de traballo no punto de venda”. A firma argumenta que a compañía usa nos Estados Unidos uns sistemas para monitorizar o comportamento do comprador ou xestionar o inventario que procede de ideas rexistradas da compañía que datan de 2013.
“Segundo a demanda, H&M utiliza tecnoloxías como o rastrexo de prendas RFID, sistemas de vídeo dixital en tenda, aplicacións móbiles, software de inventario e reposición, e espellos interactivos para recoller e procesar datos de interacción cos compradores e os produtos nas tendas H&M dos Estados Unidos. Alpha Modus alega que estes sistemas utilizan os métodos e sistemas patentados que se reclaman nas patentes reclamadas”, argumenta.
Indemnización
No comunicado no que anunciaron a demanda a H&M, Alpha Modus explica que “a demanda solicita un xuízo con xurado, a constatación de que H&M infringiu directa e indirectamente cada unha das patentes reclamadas, unha orde xudicial permanente contra o uso infractor posterior e unha indemnización por danos e prexuízos equivalente a unha regalía razoable, incluíndo unha indemnización maior por presunta infracción intencional e a indemnización polos honorarios e custas dos avogados”. Ademais, lembra que asinou “múltiples acordos de licenza e comerciais con empresas que optaron por acceder ás tecnoloxías patentadas mediante acordos negociados en lugar dun uso sen licenza”.
A demanda é similar á anunciada unhas semanas antes contra a filial americana de Zara e o propio grupo Inditex. Neste caso, e a pesar de que os de Marta Ortega levan anos realizando fortes investimentos de políticas de xestión de inventario, a firma asegura que “o entorno minorista de Zara, incluíndo os seus sistemas de seguimento de prendas por RFID, tecnoloxías de vixilancia dixital, funcións de aplicacións móbiles e plataformas de reposición de inventario, utiliza os métodos e sistemas patentados de Alpha Modus sen autorización”.
Ano de perdas
Entre o anuncio dunha denuncia e outra, Alpha Modus tamén apostou por presentar outras “dúas demandas coordinadas por infracción de patentes” contra as compañías V-Count e Stratacache. Antes diso, tamén anunciou actuacións similares contra Cisco, Walgreens, A2Z Cust2Mate Solutions, Kroger, MNTN, Mood Media, RetailNext, Sensormatic Electronic LLC, Jonhson Controls e Creative Realities, unha firma especializada en sinalización dixital.
Esta última rexeitou as acusacións e indicou que se enmarcan dentro dunha estratexia máis ampla de recorrer a litixios para contrarrestar as súas dificultades financeiras, facendo referencia a continuas perdas operativas.
A compañía finalizou o exercicio 2024 cun beneficio neto de 4,1 millóns de dólares fronte ás perdas de algo máis de 500.000 euros dun ano antes. Non obstante, este ano os seus números son distintos, a firma finalizou os nove primeiros meses do seu ano fiscal con unhas perdas de 7,3 millóns de dólares, segundo a información consultada por este medio.