Amancio Ortega e KKR dan ás ao seu grupo de aparcadoiros, que compra seis empresas en ano e medio.

Dende a chegada de Pontegadea, Q-Park comprou o sétimo operador do sector en Alemaña, Park One, e o duodécimo, Bavaria Parkgaragen; con estas adquisicións, sumadas a outras catro do ano pasado, superará, previsiblemente, os 1.000 millóns de ingresos.

El fundador de Inditex, Amancio Ortega, durante el concurso de saltos internacional de A Coruña, enmarcado de manera excepcional en el Longines Global Champions Tour, campeonato referente del panorama hípico que afronta la primera de sus tres jornadas en Casas Novas.- EFE/Cabalar

El fundador de Inditex, Amancio Ortega, durante el concurso de saltos internacional de A Coruña, enmarcado de manera excepcional en el Longines Global Champions Tour, campeonato referente del panorama hípico que afronta la primera de sus tres jornadas en Casas Novas.- EFE/Cabalar

En decembro do ano pasado, o holding de Amancio Ortega comprou un 20% do grupo holandés Q-Park, irrompendo no negocio dos aparcadoiros e dando unha volta de porca máis á estratexia de diversificación da súa carteira de investimentos. Ata non hai tanto, Pontegadea volcaba os dividendos de Inditex fundamentalmente en ladrillo, como segue facendo, pero no seu portafolio hai agora renovables, infraestruturas de telecomunicacións, redes eléctricas e gasodutos.

O fundador de Inditex converteuse no segundo accionista de Q-Park, compartindo aposta con KKR, primeiro accionista e antigo socio de Amancio Ortega en Telxius, a filial de cable submarino de Telefónica. Na operación tamén emerxeu Interogo Holding, un fondo vinculado aos propietarios de Ikea que elevou a súa participación do 12,25% ao 18%.

O respaldo inversor deu voo á estratexia de Q-Park, que puxo o foco en electrificarse, co obxectivo de alcanzar os 10.000 puntos de carga de vehículos eléctricos en 2027, e en engordar. A compañía, de feito, pechou seis adquisicións de empresas en menos de ano e medio, as dúas últimas xa co dono de Inditex no accionariado e con Roberto Cibeira e Andrés Moreno Fernández como representantes da family office nos organismos de decisión do operador.

O terceiro maior operador de Alemaña

O grupo que dirixe Frank de Moor, con 943 millóns de ingresos o ano pasado, desprega todo o seu negocio de aparcadoiros en solo europeo. E este exercicio centrou o seu crecemento inorgánico en Alemaña, onde é o terceiro maior operador do sector. O pasado 30 de xuño completou a adquisición de Bavaria Parkgaragen á familia Schörghuber (Blue Lion), integrando 26 aparcadoiros con máis de 12.000 prazas e 174 estacións de carga para vehículos eléctricos. Bavaria é a duodécima empresa do sector en Alemaña, pero revestía interese para Q-Park pola súa fortaleza en Múnic e outras zonas de Baviera. A súa carteira complementa os 169 aparcadoiros da compañía no país xermano, onde suma 66.000 prazas en máis de 50 cidades, entre elas Berlín, Darmstadt, Düsseldorf, Colonia, Leipzig ou Sarrebruck.

Uns meses antes desta operación, en abril, a participada de Amancio Ortega culminou outra de maior volume. Comprou Park One, a sétima empresa de xestión de aparcadoiros privados en Alemaña. Esta adquisición permitiulle integrar 41 aparcadoiros e 12.800 prazas. Como no caso de Bavaria Parkgaragen, tamén se reforzou de maneira destacada en Múnic, así como en lugares onde xa estaba ben posicionada, como Berlín e Düsseldorf.

As dúas novas empresas, sumadas á consolidación das adquiridas en 2024, permitirán a Q-Park superar, presumiblemente, os 1.000 millóns de euros de ingresos neste exercicio. O furor comprador da empresa non é algo particular, pois en todo o sector europeo están producíndose importantes movementos, como a fusión de Saba e Interparking ou a compra de Parkia por parte de Indigo.

Outras catro adquisicións

Q-Park está presente en Países Baixos, Alemaña, Francia, Bélxica, Reino Unido, Irlanda e Dinamarca. E non crece xeograficamente, senón dentro destes mercados. Polo menos foi así o ano pasado, cando saíu de compras por Francia, Reino Unido e, unha vez máis, Alemaña. Explícao no seu informe de sostibilidade ao sinalar que “2024 foi outro ano excepcional para o desenvolvemento da nosa carteira, marcado por catro adquisicións estratéxicas”. A primeira foi en abril, con compra do aparcadoiro Mazelle en Metz, con case 700 prazas. Seguiulle en xuño a absorción de Britannia Parking Group, no Reino Unido, asumindo unha carteira de 600 aparcadoiros repartidos por cidades como Londres, Glasgow, Edimburgo, Mánchester, Birmingham, Sheffield ou Leeds.

Ó mes seguinte, Q-Park anunciaba a adquisición de Optimal Parken GmbH & Co, que engadiu á súa carteira outras sete ubicacións na rexión alemá de Renania. Finalmente, coincidindo coa entrada de Pontegadea no capital do grupo, a compañía comprou en decembro a francesa SAGS, unha operación que lle permitiu alcanzar as 300.000 prazas de aparcadoiro en Francia, a metade en rúa, e os 2.000 puntos de carga de vehículo eléctrico no país.

Tras pechar seis operacións en 15 meses, Q-Park estima que está entre as tres primeiras empresas do sector en todos os países onde opera.

Os números de Q-Park

Segundo explica na súa memoria de sostibilidade, a compañía pechou o pasado exercicio con uns ingresos netos de 938,8 millóns, un avance do 13,3% respecto ao ano anterior. Non ofrece datos de beneficios, pero si que indica que o ebitda subxacente situouse nos 256,6 millóns, un 10% máis. A dieta de engorde na que parece estar inmersa levou a Q-Park a destinar 150 millóns á compra de empresas, máis da metade das súas investimentos no exercicio, que ascenderon, segundo o documento, a 240 millóns, case o dobre que en 2023. A peche de decembro contaba con 6.854 puntos de recarga para vehículos eléctricos e máis de 2.800 traballadores.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta