Actualizado
Despedida a Giorgio Armani, o creador dun imperio da moda que chegou a negociar con Inditex
O histórico modista faleceu aos 91 anos, aínda que se manteu ata o final traballando. O libro de Covadonga O´Shea 'Así é Amancio Ortega' recolle unha conversa na que José María Castellano revela que houbo varias reunións co grupo italiano que non frutificaron.

Imagen de Giorgio Armani, diseñador italiano fallecido a los 91 años. Foto: Armani Group
O deseñador Giorgio Armani faleceu este xoves, 4 de setembro, aos 91 anos de idade, segundo comunicou o propio Grupo Armani, que manifestou a súa “infinda tristura” pola morte do seu fundador, un traballador incansable que, indican, se mantiña ata os seus últimos días dedicándose á empresa, ás coleccións e aos proxectos en curso e futuros.
O considerado rei da moda italiana, un xenio da alta costura, levantou no ano 1975 xunto con Sergio Galetti a firma que se converteu nun emblema do luxo en todo o mundo. Nos oitenta revolucionou a moda cos seus deseños de traxe masculino, nos que eliminou as hombreras e os forros ríxidos para dar lugar a unha roupa elegante pero flexible.
Fundación Armani
Con unha fortuna estimada por Forbes en algo máis de 10.000 millóns de euros, Armani morre sen descendencia directa, aínda que con un grupo composto por marcas de moda, hoteis e restaurantes que o pasado ano se anotou uns ingresos de uns 2.300 millóns de euros. O conglomerado pasará agora, previsiblemente, a estar baixo o control da súa fundación, aínda que a distribución de accións determinará a posición dos seus herdeiros.
Segundo sinalan os medios italianos, os seus previsibles herdeiros, membros da familia e colaboradores máis próximos, xa se atopan sentados no consello de administración da súa fundación. Dúas das súas sobriñas, Silvana e Roberta, así como o seu sobriño, Andrea Camerana, ocupan postos directivos na compañía, mentres que a súa man dereita e compañeiro, Pantaleo Dell´Orco, tamén figura no consello da fundación.
A ‘conexión galega’ de Armani
A hemeroteca debuxa unha curiosa conexión entre Armani e Galicia, ou entre Armani e Inditex. Segundo o libro da xornalista Covadonga O´Shea, Así é Amancio Ortega, o home que creou Zara, (La Esfera de los Libros, 2008), hai décadas a compañía de luxo chegou a estar en venda e foi ofrecida á entón florecente Inditex.
Aínda que ningunha das biografías do primeiro accionista de Inditex publicadas ata a data se consideran “autorizadas”, de todas as escritas, a da fundadora de Telva considérase a máis “oficialista”.
O libro recolle unha conversa entre a xornalista e José María Castellano, nos tempos vicepresidente e conselleiro delegado de Inditex, que revela que existiron conversas entre Inditex e Armani nun período que non identifica e que, en todo caso, produciuse antes da súa saída, no ano 2005, cando comezou a etapa de Pablo Isla.
“Armani tiña a compañía en venda e, efectivamente, ofrecéulla a Inditex”, expón o executivo, actual presidente de Greenalia, no libro. “Tivemos varias conversas, pero ao final a negociación non se produciu porque vendían unicamente a empresa, non a marca, e o produto sen a marca non ten sentido. Non vimos varias veces e comprendemos uns e outros que con esa fórmula íamos fracasar todos. Por máis que falabamos cos directivos, a súa oferta era imposible. Agora son un gran imperio familiar e coa incógnita do seu futuro”, dixo Castellano a O´Shea na conversa recollida no libro.