O ano de Marta Ortega e a xeometría do luxo segundo Inditex

O número de xaneiro da revista Inversión, do Grupo Economía Digital, analiza a reinterpretación de Inditex na nova etapa de Marta Ortega, con unha maior aposta polo luxo de Zara e o desafío de non deixar de ser o que é.

El número de enero de la revista Inversión, del grupo Economía Digital, analiza la reinterpretación de Inditex en la nueva etapa de Marta Ortega, con una mayor apuesta por el lujo de Zara y el desafío de no dejar de ser lo que es

O número de xaneiro da revista Inversión, do grupo Economía Digital, analiza a reinterpretación de Inditex na nova etapa de Marta Ortega, con unha maior aposta polo luxo de Zara e o desafío de non deixar de ser o que é.

O número de xaneiro da revista Investimento, do Grupo Economía Digital, dispoñible desde o martes nos mellores quioscos de Galicia e o resto de España, ábrese cunha pregunta incómoda para unha das maiores compañías do mundo da moda: Como seguir sendo relevante cando o modelo que a converteu en referencia comeza a mostrar sinais de esgotamento? No caso de Inditex, a resposta non pasa por crecer máis, senón por reinterpretar que significa crecer.

O reportaxe central desta edición da revista adéntrase nese momento de inflexión a través da figura de Marta Ortega, presidenta do grupo desde 2022. O seu reto non é menor: soster o motor da moda rápida —que segue xerando a maior parte dos ingresos— mentres ensaia un xiro propio cara a unha alta gama máis selectiva, máis coidada en imaxe e máis ambiciosa en posicionamento.

A escena que abre o artigo é reveladora. En pleno París, a escasos metros da tenda insignia de Louis Vuitton, Zara celebra o seu cincuentenario rodeada de iconas da moda e nomes históricos do luxo. Non é un xesto anecdótico, senón unha declaración de intencións. Inditex busca ocupar un espazo intermedio: elevar prezos, renovar tendas, limitar edicións e reforzar o seu relato sen renunciar á escala industrial que a definiu durante décadas.

Contexto complexo

Ese movemento prodúcese nun contexto complexo. A presión de plataformas como Shein e Temu no extremo baixo do mercado, o encarecemento da alta costura tradicional e un consumidor máis sensible ao prezo estreitaron a marxe de manobra. A iso súmase un frenazo no crecemento que sorprendeu aos investidores: vendas máis débiles, custos á alza e unha acción que xa non se comporta como o valor de crecemento imbatible doutros ciclos.

O artigo non se limita a describir cifras. Analiza o equilibrio delicado entre imaxe e estrutura, entre aspiración e realidade industrial. A aposta por coleccións cápsula, colaboracións creativas, campañas editoriais e tendas insignia de gran formato convive cunha produción masiva que plantea límites evidentes en termos de sostibilidade e exclusividade. A pregunta de fondo non é se Zara pode parecer máis luxosa, senón se pode selo sen deixar de ser o que é.

De analistas a exdirectivos

A través de testemuños de analistas, exdirectivos e expertos do sector, o reportaxe debuxa un retrato matizado dun grupo que segue sendo unha referencia global, pero que xa non avanza coa inercia doutros ciclos. O relevo xeracional na cúpula, a redefinición do relato e a tensión entre volume e valor sitúan a Inditex ante a súa proba máis esixente desde a saída a bolsa.

Último número da revista Investimento, do grupo Economía Digital

Marta Ortega na xeometría do luxo non é só unha análise sobre moda. É unha reflexión sobre como as grandes empresas afrontan o momento no que o seu propio éxito convértese no seu principal límite. A revista Investimento está editada por Economía Digital en colaboración con Bloomberg Businessweek. O número de xaneiro tamén está dispoñible desde a propia web da revista e nas apps Kiosko e Máis e Pressreader.

Os números de Marta Ortega

Liderados polo tándem conformado por Marta Ortega e Óscar García Maceiras, Inditex pecha un 2025 no que deu a volta á súa traxectoria en bolsa, anémica a maior parte do ano, tras a presentación de resultados en marzo, debido a unha ralentización do seu ritmo de vendas e beneficios. Con todo, a cotizada recuperou o favor de analistas e investidores tras volver a pisar o acelerador no terceiro trimestre do seu ano fiscal, presentando unha capitalización bursátil na actualidade de máis de 175.000 millóns de euros, e estirando o valor da súa acción un 13% con respecto a finais de 2024.

Os analistas cren que Inditex pechará o seu exercicio 2025-2026, cando se cumprirán catro anos desde o ascenso de Ortega Pérez á Presidencia non Executiva do grupo téxtil, achegándose aos 40.000 millóns de euros en vendas e con uns beneficios que superarán a barreira dos 6.000 millóns de euros (en consenso de mercado estima que podería chegar aos 6.150 millóns), un 50% máis que cando a benxamina de Amancio Ortega aterrizou na cúpula da compañía con sede en Arteixo.

A matriz de Zara pechou o 2021, o último ano de Pablo Isla á fronte do grupo, cunha capitalización bursátil que rozaba os 89.000 millóns de euros, unha cifra que prácticamente duplica nestes momentos, malia as turbulencias do mercado nestes últimos anos: a saída de Rusia, a inflación e a guerra arancelaria.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp