O gran dividendo da cervexa: Heineken triplica a Estrella Galicia e supera a Mahou e Damm xuntas

A filial española de Heineken, propietaria de marcas como Cruzcampo, repartiu un dividendo á súa matriz holandesa de 194 millóns con cargo aos resultados de 2024 fronte aos 100 millóns de Mahou, os 80 de Damm e os 55 de Estrella.

Inauguración de Torre Cruzcampo. A 15 de octubre de 2024, en Sevilla (Andalucía, España). Nace en Sevilla Torre Cruzcampo, unas nuevas instalaciones destinadas a mejorar la formación y la empleabilidad puestas en marcha por la Fundación Cruzcampo y la Cámara de Comercio sevillana en la sede de la Fundación Cruzcampo. A la inauguración ha asistido entre otros la consejera de Empleo, Empresa y Trabajo Autónomo, Rocío Blanco, el presidente de Heineken España, Etienne Strijp, y el alcalde de Sevilla, José Luis Sanz. Rocío Ruz / Europa Press

De las grandes cerveceras, Heineken España, que explota marcas como Cruzcampo o El Águila, fue la que más dividendos repartió: casi 200 millones a su matriz. Foto de la Torre Cruzcampo en Sevilla: Rocío Ruz / Europa Press

As catro grandes compañías cerveceiras en España acordaron o reparto de 429 millóns de euros aos seus accionistas baseándose nos resultados obtidos en 2024. Levou a palma a filial española de Heineken que pechou o exercicio triplicando beneficios, ata os 208 millóns e distribuíndo un dividendo de 194,1 millóns de euros. A dominante directa da compañía detrás de marcas como Cruzcampo ou El Águila é a sociedade Heineken Internacional BV, á súa vez, dependente da matriz do grupo holandés: Heineken NV. Este pago a socios é máis de tres veces superior ao que deu Hijos de Rivera, a dona de Estrella Galicia, e supera as abultadas cifras de Mahou e de Damm xuntas.

Heineken é un xigante mundial da cervexa que cotiza na bolsa holandesa e que manexa unha capitalización bursátil de uns 39.000 millóns de euros. A pasada semana presentou os resultados correspondentes, como grupo, ao seu terceiro trimestre fiscal. Neses tres meses facturou 8.712 millóns de euros, un 4% menos fronte ao mesmo período do ano anterior. Os ingresos netos retrocederon un 3%, ata os 7.330 millóns de euros. O grupo destacou que o volume total consolidado reduciuse un 3,8%, pero que o ingreso neto axustado por hectolitro subiu un 3,6%.

En canto ao mercado español, indicou que o volume de cervexa comercializado mantívose “fundamentalmente estable”, aínda que por riba do mercado, grazas ao bo comportamento das marcas Ladrón de Verano e Desperados. Nos nove primeiros meses do ano, as vendas acumuladas foron aos 25.636 millóns de euros, un 4,7%. O seu conselleiro delegado, Dolf Van den Brink, explicou que as previsións da compañía, a pesar da volatilidade do mercado este ano, pasan por alcanzar “un aforro bruto de 500 millóns de euros” e incrementar o beneficio operativo orgánico entre un 4 e un 8%.

Con un trasatlántico destas características que, ademais, cotiza en bolsa, o forte reparto de dividendos das filiais á matriz é comprensible. Con todo, a pesar da súa envergadura, tal e como ocorre con Mahou, Damm e Estrella Galicia, Heineken tamén naceu como un grupo de marcado carácter familiar.

Heineken

Na actualidade, a sociedade Heineken Holding NV retén un 50,005% do capital de Heineken NV, sendo a súa primeira accionista. Á vez, o 53,1% das accións da mesma están en mans do vehículo L´Arche Green, conformado polas familias fundadoras da cervecera. O 88,9% está en mans da saga dos Heineken e o 11% na dos Hoyer, segundo a documentación consultada por este medio.

Heineken España logrou disparar o dividendo o pasado exercicio debido ao notable avance do seu beneficio. As súas contas recentemente remitidas ao Rexistro Mercantil e consultadas por este medio a través da plataforma Insight View, indican que en 2024 se anotou un retroceso na súa cifra de negocio, que pasou dos 1.085 millóns aos 1.035 millóns de euros.  Sen embargo, marcou un beneficio histórico de 208,2 millóns de euros, o triplo dos 67 millóns colleitados en 2023.

Con todo, no incremento do resultado foi clave o recoñecemento dunha reversión de deterioro de 115 millóns nas inversións nas empresas dependentes Brew Master Hub e Sociedade Central de Cervezas e Bebidas. Ademais, tamén formalizou un contrato de venda de activos a Refrival por valor de 33,8 millóns de euros pagaderos en catro anos.

Mahou

Tras Heineken España, a cervecera española que máis dividendos reparte é Mahou. A firma dona das marcas Mahou, San Miguel, Alhambra ou Solán de Cabras pechou o exercicio 2024 cun beneficio neto que se incrementou un 5,9% ata os 114,8 millóns de euros e cunha facturación récord de 1.933,5 millóns, aínda que só se estirou un 0,8% con respecto a 2023.

Segundo as súas últimas contas consolidadas, durante o pasado ano, os accionistas aprobaron a distribución dun dividendo a conta dos beneficios do exercicio de 100,13 millóns de euros, a mesma cantidade que en 2023. Os administradores da compañía indican no seu informe de xestión que este abultado reparto é posible “debido á existencia de liquidez suficiente”, contando cunha tesouraría en decembro de 2024 que ascendía a 425,4 millóns.

O xigante cervecero madrileño é unha empresa familiar. Con Alberto Rodríguez-Toquero como conselleiro delegado, o 50% das accións da compañía están en mans da familia Mahou, retendo a outra metade a familia Gervás.

Damm

En terceira posición no particular ranking dos dividendos cerveceiros atópase Damm, o grupo de Demetrio Carceller. Con un portafolio moito máis diversificado que, ademais de cervexa, suma produtos lácteos, como o Cacaolat, augas, cafés, refrescos e mesmo cadeas de restauración, o grupo acabou 2024 superando a barreira dos 2.000 millóns, ata os 2.025 millóns, aínda que a súa cifra de negocio consolidada reduciuse un 1,7%.

Con uns activos de 2.315 millóns (2.065 millóns no caso de Mahou), o beneficio neto do exercicio disparouse case un 35%, ata os 175,9 millóns de euros. Segundo indican os seus administradores no informe de xestión da súa última memoria anual, o consello de administración do grupo propuxo á xunta de accionistas destinar a dividendos 80,2 millóns de euros. Desea cantidade xa se repartiran no propio exercicio 2024 máis de 32 millóns.

Hijos de Rivera

Hijos de Rivera, a corporación dona de Estrella Galicia, tamén reparte un dividendo millonario, aínda que aínda moi lonxe dos de Heineken, Mahou ou Damm. O conglomerado coruñés presidido por Ignacio Rivera finalizou o pasado exercicio cunha cifra de negocio que se estirou case un 7% ata os 886 millóns, sendo, das grandes cerveceiras españolas, a que máis creceu porcentualmente.

Os coruñeses tamén son os primeiros en canto a rentabilidade, cun resultado de 95 millóns de euros, que caeu desde os 107 millóns firmados en 2023 principalmente pola amortización da millonaria inversión acometida para a posta en marcha da factoría de Morás (Arteixo) coa cal dará un salto de escala en canto a volume de produción.

A cervecera contaba cunha capacidade próxima aos 500 millóns de litros anuais a través das instalacións no polígono de Agrela, na Coruña. Na súa “segunda cociña” conta xa cunha capacidade para producir uns 300 millóns de litros de cervexa e poderá chegar aos 1.000 millóns de litros de cervexa anuais nun futuro, cando se complete toda a inversión na planta.

Con estes datos sobre a mesa, o consello de administración da compañía propuxo o reparto dun dividendo a conta dos resultados de 2024 de 55,8 millóns de euros, lixeiramente por riba dos 53,6 millóns de 2023.

O capital da compañía repártese entre distintas ramas da familia Rivera. Hai uns meses, nunha entrevista en Expansión, Ignacio Rivera lembraba que o grupo conta “con 18 ramas familiares distintas”. Estímase que son uns 40 socios distintos os que, cada ano, ingresan os dividendos dunha compañía en plena expansión e que conta con mellores marxes que os seus competidores, aínda que estes teñan maior volume de vendas.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta