O Supremo dálle a razón á Fiscalía e condena a Audasa a devolver peaxes “abusivos” durante as obras en Rande.
O Alto Tribunal estima o recurso de casación presentado polo ministerio fiscal contra unha sentenza da Audiencia Provincial de Pontevedra que absolveu á concesionaria da AP-9 dunha acusación de prácticas abusivas por cobrar aos usuarios o peaxe completo durante unhas obras.
Tramo de la AP-9 a su paso por el Puente de Rande / EFE
Mentres que o Goberno central reitera que non é posible debido ao alto custo que implicaría o rescate da concesión da AP-9, a concesionaria da Autopista do Atlántico sofre un revés nos xulgados. O Tribunal Supremo acaba de emitir unha sentenza na que estima un recurso de casación interposto pola Fiscalía contra unha sentenza da Audiencia Provincial de Pontevedra que absolvía á compañía de ter que devolver aos usuarios os peaxes cobrados de forma “abusiva” nas ocasións nas que o tráfico e o servizo se viu afectado polas obras que se estaban levando a cabo no Ponte de Rande, entre febreiro de 2015 e o verán de 2018.
Este procedemento ten anos ás costas. Iniciouse precisamente en 2018 cando a Fiscalía Provincial de Pontevedra abriu de oficio dilixencias preprocesais civís de protección dos dereitos dos usuarios debido ás queixas que usuarios polas longas retencións de tráfico que estaban xerando as obras e que non ían acompañadas de descontos no peaxe.
Máis de 80 incidentes de tráfico
Na sentenza, consultada por Economía Dixital Galicia, o Alto Tribunal estima o recurso de casación da Fiscalía contra a sentenza que absolveu á concesionaria e falla que deberá devolver o importe dos peaxes aos condutores implicados en 81 incidentes de tráfico que foron probados durante o desenvolvemento das obras.
Unha das dúbidas sobre este pronunciamento do Supremo estaba en se o tribunal entendería que a concesionaria da AP-9 incorrera nunha práctica abusiva. Así o entendía a Fiscalía, á que agora dá a razón, que sostén no seu recurso que se cobrou peaxe íntegro aos condutores a sabendas de que non se podía ofrecer o servizo “coas condicións que se supoñen a unha autopista ao que obriga automaticamente o pago dos seus peaxes”.
“Contraria á boa fe”
“Os usuarios non consentiron a práctica de cobrarlles íntegramente o peaxe a pesar da defectuosa prestación do servizo, porque non tiveron a facultade de decidir, ao non dispor de información pertinente sobre a incidencia do tráfico. Iso determina un desequilibrio importante nos dereitos e obrigacións das partes que derivan do contrato (distorsiona o xusto equilibrio contractual) en prexuízo do consumidor, e unha falta de reciprocidade que resulta contraria ás esixencias da boa fe”, explican desde o Superior.
Agora, os afectados terán que acreditar esta condición documentalmente para poder acceder ao reembolso: que son usuarios da vía e que circularon por ela nas datas establecidas.