Os analistas marcan os retos en Nestlé de Pablo Isla e Philipp Navratil: a marxe do café, EE UU e China

Tras o anuncio do conglomerado alimentario de que despedirá ata 16.000 persoas nos próximos dous anos, as financeiras sosteñen que o mercado europeo e asiático seguirán tirando do carro fronte á desaceleración en Norteamérica e en China.

Pablo Isla, expresidente de Inditex y fundador de Fonte Films / Europa Press

Pablo Isla, expresidente de Inditex y fundador de Fonte Films / Europa Press

Os analistas subiron o prezo obxectivo das accións de Nestlé, o xigante alimentario suízo, despois de que a pasada semana presentase os resultados correspondentes ao seu terceiro trimestre fiscal. Máis alá das súas métricas, o anuncio máis impactante foi a previsión do grupo de eliminar 16.000 empregos en todo o mundo nos próximos dous anos dentro da súa política de contención de custos. A medida foi aplaudida polo mercado, que fixo que a compañía se estirase case un 10% en bolsa nunha soa xornada. Con ese arreón, o prezo da acción revalorizouse máis dun 12% desde principio de ano. Non obstante, as financeiras evidencian nos seus últimos informes que, máis alá da contención no gasto, o grupo dirixido por Philipp Navratil e Pablo Isla ten máis retos que afrontar: as dificultades nos mercados norteamericano e chinés e a súa particular loita por manter as marxes, tendo en conta a subida de algunhas materias clave no seu negocio, como o café e o cacao.

Todo isto, nun escenario no que as previsións do consenso de mercado pasan por que, a pesar de apertarse o cinto, a compañía finalice o exercicio 2025 cun retroceso en cifra de negocio e beneficio. No caso das vendas, estas poderían retraerse, segundo as previsións, un 1,7%, ata rozar os 89.800 millóns de francos suízos, mentres que os beneficios resentiríanse nunha franxa de entre un 5 e un 6%, rondando os 10.255 millóns.

Nova cúpula directiva

Nestlé vive un momento delicado. Non só anunciou un hachazo inédito á plantilla. Ademais, a compañía optou por este camiño para aumentar a contención de gastos en plena renovación da súa cúpula. O pasado outubro, Pablo Isla, o expresidente de Inditex, accedeu ao cargo de presidente da compañía, un cargo non executivo. Non obstante, o grupo tamén cambiou ao seu conselleiro delegado, tras fulminar ao anterior, Laurent Freixe, ao destaparse que incumprira o código ético da compañía ao establecer unha relación sentimental cunha subordinada.

A pesar de que Nestlé pechou os primeiros nove meses do seu ano fiscal cunha caída da cifra de negocio dun 1,9%, é certo que logrou un RIG (crecemento interno real, excluíndo o crecemento inorgánico e o impacto do tipo de cambio) positivo. Este feito é destacado por Barclays no seu recente informe, emitido tras a publicación de resultados. No mesmo, a pesar de incrementar o prezo obxectivo do grupo dos case 84 francos suízos actuais aos 90, lembra que os retos son aínda moitos, máis alá da contención de gasto.

“Nestlé tivo un rendemento inferior ao esperado durante cinco anos e esperamos que, co terceiro CEO en menos de 19 meses, isto marque un fito. As sinais parecen prometedoras, pero aínda esperamos máis detalles sobre como acelerará o seu RIG de forma sostible”, explican desde Barclays. “Cremos que Nestlé debe avanzar máis e con maior rapidez en áreas onde ten dereito a gañar. O café e a comida para mascotas son a base da actividade principal da compañía, representando aproximadamente o 50% dos seus beneficios”, engaden.

As zonas quentes de Nestlé

Nestlé é unha marca global, con uns 277.000 empregados en todo o mundo. O seu maior mercado é o americano (só nos Estados Unidos conta con 54 fábricas), pero o que máis crece é o europeo. Segundo as contas correspondentes aos nove primeiros meses do ano 2025, consultadas por Economía Digital Galicia, Europa foi o único territorio no que as vendas netas se incrementaron con respecto ao mesmo período de 2024.

Na denominada zona Americas anotouse unhas vendas de 25.294 millóns de francos suízos, un 4,8% menos, mentres que na zona de Asia quedou en 15.263 millóns e unha contracción dun 2,5%. No caso de Europa, as vendas foron de 12.875 millóns, un 2,6% máis.

Este feito tamén é tido en conta polos analistas, que ven outro dos desafíos do grupo. Barclays destaca, ao fío, que o crecemento interno real do grupo se mantiña negativo no mercado norteamericano no terceiro trimestre, representando o 35% da carteira, algo que consideran “preocupante”. “A principal unidade de negocio de Nestlé é a de alimentos para mascotas nos Estados Unidos, o que representa o 12% das vendas do grupo, e parece seguir baixo presión”, expón, para contrapor: “A boa noticia no sector das mascotas foi Europa, onde o RIG rexistrou un crecemento dun só díxito”.

A clave do café

Tamén no seu último informe sobre Nestlé JP Morgan destaca, neste caso, que o crecemento orgánico das vendas do terceiro trimestre superou as expectativas, estando impulsado “por Europa, Asia, e os sectores do café e a confitería”, e rexistrando os maiores problemas “en Norteamérica, China e os produtos para mascotas”.

Explica a casa de análise, que no seu caso eleva o prezo obxectivo da acción a 85 francos suízos, que outorga ao valor unha recomendación neutral debido a que o seu crecemento presenta aínda dúbidas. “O crecemento do negocio de mascotas e café está normalizándose tras un sólido período 2020-23, ao tempo que o perfil de crecemento do resto do negocio viuse presionado”.

“En canto ás marxes, Nestlé debería enfrontar dificultades para seguir mellorando a marxe bruta en 2025, xa que os prezos de algúns insumos clave aumentaron, como o café e o cacao”, dixo.

Despedimentos

Máis alá das lecturas que fan os analistas dos resultados de Nestlé, a súa plantilla global aínda descoñece o impacto que terá o anuncio dunha redución de 16.000 empregos en dous anos. A maioría, uns 12.000, centraranse nos administrativos. En España, a compañía conta con preto de 4.000 empregados e 10 fábricas, sendo un mercado particularmente rendible, xa que acabou o exercicio 2024 cun incremento do seu beneficio neto dun 25%.

A primeira fábrica que tivo en territorio español foi a de La Penilla del Cayón, en Cantabria, que produce fariñas infantís, cacao soluble, chocolates, leite e po e masas refrigeradas.

A de Girona dedícase ao café soluble e ás bebidas en cápsulas monodose, mentres que na de Reus, en Tarragona, produce café torrado. Salsas de tomate en Miajadas (Cáceres) e pratos preparados en Xixón, ademais de leites dietéticas e alimentos infantís en Sebares, tamén en Asturias. O segmento de augas embotelladas prodúcese nas factorías de Viladrau, tamén en Girona, e de Herrera del Duque, en Badajoz, mentres que a liña de alimentos para mascotas atópase en Castelbisbal, en Barcelona.

En Galicia, Nestlé ten a planta de Pontecesures, en Pontevedra, unha das máis antigas da compañía en España, con 80 anos de historia. A factoría, que conta cunha plantilla de máis de 200 persoas, converteuse en 1983 na única fábrica do grupo dedicada á produción de leite condensada.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta