Os despedimentos de CTAG levan a crise da automoción ata os traballadores máis cualificados.
O Centro Tecnolóxico de Galicia, que propuxo un ERE para 150 traballadores e un ERTE para preto de 900, vincula o axuste laboral á transición ao vehículo eléctrico, á guerra comercial ou á incerteza económica que está golpeando á automoción.

CTAG analiza los avances en un proyecto de conducción remota / CTAG
O CTAG é un dos centros tecnolóxicos de referencia da automoción galega, con capacidade para liderar proxectos europeos, tecer alianzas con centros de toda España ou colaborar con grandes empresas como Stellantis, Renault, Ferrovial, Iberdrola ou Abertis. É unha punta de lanza dentro do ecosistema innovador da cadea de valor da automoción, que orbita ao redor da planta que o grupo de Antonio Filosa ten en Vigo. De feito, Stellantis, ao igual que outras empresas do sector como Copo, GKN, Dalphi, Antolín ou Gestamp, forman parte do patronato do CTAG, onde tamén hai entidades públicas como o Igape, a Universidade de Vigo, a Zona Franca ou a Consellería de Economía.
Todas as virtudes que engalanan a entidade non foron suficientes para evitar que a crise da automoción acabase golpeando ao seu persoal. O CTAG propuxo aos sindicatos o despedimento de 150 traballadores e un ERTE de 110 días para o resto do persoal, formado por 1.034 traballadores. Di nun comunicado que todos eles son profesionais “con un alto coñecemento científico-tecnolóxico”. Con todo, tampouco están a salvo por iso das tensións que xa castigaron a Stellantis ou Renault, por poñer exemplos próximos.
“O sector da automoción atravesa un proceso de transformación sen precedentes, condicionado por unha combinación de factores económicos, tecnolóxicos, reguladores e xeopolíticos. Entre eles destacan a transición cara ao vehículo eléctrico, a ralentización da demanda global, o impacto das tensións comerciais internacionais, a incerteza macroeconómica, a reconfiguración nas cadeas de subministración ou a reorientación de investimentos en I+D“, di o centro tecnolóxico.
Manter os proxectos
A pesar do revés, o CTAG afirma que mantén o compromiso de dar continuidade aos proxectos estratéxicos e as inversións en curso. Son programas impulsores da transformación do sector na súa carreira para lograr estabilizarse na transición ao coche eléctrico. Mostra tamén un “firme compromiso” coa súa misión fundacional, a de contribuír ao incremento da competitividade mediante a investigación, construír novas oportunidades e atraer a Galicia proxectos e investimentos.
“CTAG aborda este proceso cun enfoque centrado no diálogo social coa representación das persoas traballadoras desde a busca de solucións que minimicen o impacto e co obxectivo de asegurar a sostibilidade e continuidade do centro a longo prazo”, asegura.
A posición dos sindicatos
Desde a CIG sinalaron que estudarán con detemento a memoria económica entregada pola empresa, xa que o número de traballadores afectados pola regulación lles parece «excesivo» para as cifras económicas que presentou a empresa. Hugo Méndez, representante da central, chamou á «calma» para poder analizar ben a situación, aínda que incidiu en que a intención da CIG é reducir ao mínimo posible o impacto das medidas no proceso de negociación.
Na mesma liña, David Casal, de CC.OO., recoñeceu que a situación é «complexa, pero aínda aberta», e explicou que o sindicato traballará no período de negociación para «reducir o impacto, garantir saídas voluntarias e protexer o emprego cualificado». Segundo matizou, «non hai despedimentos inmediatos», xa que o proceso ten prazos legais (tras a comunicación da empresa ábrese un prazo de 7 días para que se constitúa a comisión negociadora). «A nosa prioridade é que se xestione con diálogo, transparencia e garantías para toda a plantilla», remarcou, antes de insistir en que a «prioridade» de CC.OO. é que «ninguén quede atrás» e que o CTAG «siga sendo un referente de innovación e emprego estable».