Actualizado
Renfe e Talgo enfrontan unha batalla xudicial millonaria polo atraso dos trens Avril
La reclamación por la demora en la entrega de los trenes Avril, en la que el operador ferroviario solicita más de 167 millones, estaría a punto de comenzar su periplo judicial una vez concluida la fase de conciliación

Tren Avril Talgo
O pasado mes de abril Talgo rematou máis de tres anos e medio de espera entregando os trens Avril (S106) cos que se conectaría por Alta Velocidade a Galicia e Asturias con Madrid. As consecuencias pola demora na entrega están lonxe de resolverse para o fabricante xa que a reclamación de máis de 167 millóns que Renfe lle solicita polo atraso está a piques de entrar nos xulgados.
Segundo avanzou Cinco Días, fontes coñecedoras dos detalles do conflito sosteñen que na última reunión do consello do operador ferroviario se deu por finalizada a fase de conciliación e a presentación da demanda parece inminente. Nesta fase previa ambas compañías cruzaron alegacións e documentos de terceiros para respaldar as súas respectivas posicións.
Máis de tres anos de atraso
O orixe do conflito remóntase a finais de 2016 cando Renfe adxudicou un contrato a Talgo por 1.490 millóns para a fabricación e mantemento durante 15 anos de 30 trens Alta Velocidade Roda Independente Liñeiro, coñecidos como AVE S106. Os convois deberían ser entregados en xaneiro de 2021. Con todo, tras varias modificacións solicitadas polo operador público, a entrega pospúxose ata xullo de 2022.
A partir de aquí é cando o caso se complica. Talgo continuou sen entregar os trens alegando causas de forza maior. En concreto, xustificou o atraso argumentando que os atrasos nos procesos de proba e homologación dos trens foron consecuencia da crise sanitaria provocada polo Covid-19, coa que se produciu unha caída na produción e interferencias na cadea de subministración. Esta situación veríase agravada coa invasión de Rusia a Ucraína e a generalizada de prezos que trouxo consigo, principalmente no dos materiais e a enerxía.
As desculpas do fabricante de trens non lle serviron a Renfe, que lle advertiu da posibilidade de aplicar penalizacións pola demora segundo o establecido no contrato. O operador ferroviario comezou reclamando 116,6 millóns, aos que o pasado marzo sumou outros 50 polo lucro cesante provocado polos atrasos e outros 80.000 euros por cada día de atraso adicional desde o pasado 1 de abril por danos e perxuízos.
Os fallos dos Avril
Pero o pesadelo para Talgo cos trens Avril non remata aquí. Os fallos técnicos que os trens sufriron nos primeiros meses de funcionamento tampouco pasaron desapercibidos. Renfe pediu novas compensacións, cuxo importe aínda está por determinar, argumentando que os fallos dos S106 puxeron un perxuízo económico para a compañía ao ter que abonar as indemnizacións aos usuarios que sufrisen estas avarías.
A principios de ano as dúas compañías tiveron un enfrontamento despois de que Talgo afirmase que non recibira reclamación algunha deslizando incluso que consideraba “remoto” que chegase a materializarse.
Esta situación obrigou a Renfe a emitir unha carta á compañía en que lanzou un ultimátum para que explicara os atrasos, aproveitando a misiva para incrementar a compensación solicitada con eses 50 millóns máis e os 80.000 euros diarios en concepto de danos e perxuízos.