Stellantis volve a duplicar as provisións polo cártel de coches e reserva 14 millóns para demandas.
O grupo sinala que existe un "alto nivel de incerteza" respecto ao número de reclamacións extraxudiciais recibidas e sobre cantas se converterán en demandas.

Línea de montaje en la planta del grupo Stellantis en Vigo. Europa Press
Stellantis volveu incrementar as provisións para facer fronte á onda de demandas dos afectados polo chamado cártel de coches. O fabricante, que lidera a produción en España dende as súas fábricas de Vigo, Zaragoza e Madrid, reservou 13,7 millóns polos procesos xudiciais que afronta tras as sancións da Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia e o posterior naufraxio das alegacións ante a Audiencia Nacional e o Tribunal Supremo. Esta cantidade, provisionada ao peche de 2024, é o dobre que un ano antes, cando Stellantis tiña gardados 6,9 millóns para atender as reclamacións dos seus clientes.
A compañía, que ensambla o 41% dos coches que se fabrican en España, xa se viu obrigada a pagar 53,3 millóns de multa en 2023 pola súa participación no cártel. Esta sanción sumaba as penalizacións a Citröen e Peugeot, así como outra de 22,8 millóns imposta a General Motors, cuxo negocio en España foi absorbido polo grupo automobilístico, quedando a antiga planta de Opel en Figueruelas.
A confirmación por parte do Supremo da concertación de prezos entre 21 empresas fabricantes e distribuidoras de vehículos con efectos tanto na comercialización como na prestación de servizos posvenda, derivou nunha cascada de demandas por parte dos clientes afectados, baixo a premisa de que as operacións do cártel fixeron que sobrepagaran pola adquisición dos seus coches. Estas demandas son as que obrigan a Stellantis a provisionar cada vez máis para ter cubertas as reclamacións.
Incertezas en Stellantis
Do cártel foron sancionadas tamén Nissan, Peugeot, Toyota, Honda, Ford, Fiat, BMW, Mercedes ou Hyundai, entre outras. Competencia estimou en 2015, ano no que emitiu a resolución sancionadora, que estas compañías alcanzaban unha cota conxunta do 91% do mercado de distribución de vehículos en España, e que as prácticas colusorias producíronse de maneira continuada entre 2006 e 2013. Por este motivo, a maior parte dos clientes que adquiriron un vehículo neses oito anos tiñan a posibilidade de reclamar indemnizacións.
Stellantis expresa nas súas contas anuais que está recibindo “numerosas reclamacións xudiciais e extraxudiciais de clientes supostamente afectados, reclamando indemnizacións por danos e prexuízos na compra de vehículos desde 2006 ata 2013”. En relación aos litixios reserva esa provisión de 13,7 millóns, cunha dotación de case sete millóns durante o exercicio pasado. Non obstante, respecto ás reclamacións extraxudiciais sinala que “existe un alto nivel de incerteza” que non lles permite facer “unha estimación fiable do risco futuro”, xa que “descoñece cantas reclamacións recibidas converteranse en demandas xudiciais e, sobre todo, o resultado final previsible das sentenzas futuras”.
A indemnización
Dende as plataformas de afectados e asociacións de consumidores ponse como referencia para a indemnización que poden recibir os denunciantes o 10% do valor de compra do vehículo, xa que se entende que un mercado afectado por un cártel provoca un incremento artificial dos prezos, que serían máis baixos nunha situación plena de competencia. Con todo, as sentenzas mostran variabilidade en canto ás indemnizacións establecidas, que se elevan lixeiramente polos xuros de demora.
As provisións dotadas por Stellantis ata agora, eses 13,7 millóns, non deberían supoñer un gran apuro para un grupo que facturou só coa súa filial española 15.500 millóns e obtivo 719 millóns de beneficio. A pesar diso, a compañía levou aos litixios un informe realizado por KPMG para tentar demostrar que a operativa do cártel non alterou os prezos de venda ou que, cando menos, este incremento non está acreditado.
O cártel de coches
En xullo de 2015, a CNMC fixo pública unha sanción de 171 millóns a 21 empresas do sector da automoción, cunha cota de mercado conxunta de máis do 90%, e a dúas consultoras por “o intercambio sistemático de información confidencial comercialmente sensible, tanto actual como futura e altamente desagregada”. Estes intercambios afectaban á “práctica totalidade das actividades realizadas polas empresas
sancionadas mediante a súa rede de distribución e posvenda: venda de vehículos novos, usados, prestación de servizos de taller, reparación, mantemento e venda de pezas de recambios oficiais”, segundo comunicou a entidade. O superregulador considerou probado, ademais, que se tratou de “unha infracción única e continuada” que, dependendo da empresa, estendíase desde febreiro de 2006 ata agosto de 2013.
SEAT (Volkswagen Audi España e Porsche Ibérica) acolleuse ao programa de clemencia, é dicir, colaborou coa investigación para esquivar a multa. Entre as marcas que formaban parte do cártel estaban Audi, BMW, Citröen, Chevrolet, Fiat, Ford, Honda, Nissan, Opel, Peugeot, Jeep, Kia, Lancia, Chrysler, Alfa Romeo, Toyota, Volkswagen, Volvo, Hyundai, Mitsubishi ou Skoda.