Telefónica desprega 300 quilómetros de fibra e recupera o servizo en toda Ourense tras a onda de incendios.
A operadora restableceu as comunicacións nas provincias de Ourense, Asturias, León, Zamora, Navarra, Cáceres, Badajoz e Almería a pesar das dificultades polos incendios que asolaron o país ao longo deste verán.

Varios servicios de emergencia trabajan en la extinción del fuego, a 12 de agosto de 2025, en Seixalbo, Ourense. Rosa Veiga / Europa Press
Telefónica vólcase coas zonas máis afectadas pola onda de incendios que golpeou a España ao longo deste verán. A área de Operacións da compañía que preside Marc Murtra posibilitou este verán o restablecemento das comunicacións nas provincias de Ourense, Asturias, León, Zamora, Navarra, Cáceres, Badajoz e Almería.
“Para recuperar os servizos fixo e móbil nesas zonas, a compañía despregou máis de 300 quilómetros de cable de fibra dentro de todo o traballo realizado para devolver a conectividade ás 236 poboacións afectadas, grazas a un operativo que implicou a mobilización de máis de 200 técnicos para garantir o servizo á poboación”, destaca a firma.
Trátase dun operativo que se realizou en estreita coordinación coas distintas administracións públicas, así como coas Forzas e Corpos de Seguridade do Estado. “Nos momentos de maior afectación e a fin de garantir a conectividade da poboación ante os avances dos incendios, a compañía optou pola reubicación de unidades móbiles segundo as necesidades da zona”, recalca a compañía.
Durante esta etapa, Telefónica empregou mochilas satelitales que serviron para reforzar a conectividade móbil coas que atender as necesidades prioritarias dos centros de emerxencias e sanitarios, así como dos centros de atención continuada de cada zona afectada.
“Para asegurar o servizo nos momentos de maior afectación, Telefónica chegou a mobilizar un total de 6 unidades móbiles, 10 grupos electróxenos, así como camións e furgonetas, ademais dunha decena de vehículos 4×4. Así, os máis de 200 técnicos desprazados da compañía puideron acceder aos municipios e reparar as infraestruturas que quedaran afectadas polo lume”, apunta a cotizada do Ibex 35.
O plan de Telefónica
En relación cos traballos de recuperación en provincias como Ourense, Telefónica tivo que optar en determinados momentos por tender cables de fibra cos incendios activos para asegurar conectividade crítica en hospitais e poboacións máis importantes, aínda que nalgúns casos os recentemente tendidos volvesen a queimarse.
Telefónica pon de relevo “a complexidade” destas tarefas tanto “pola súa duración” como pola “extensión e os cambios de vento”.
Xa en setembro, un dos últimos puntos afectados polos incendios nos que Telefónica restableceu o servizo foi a estación base en Portilla da Raíña, na montaña oriental leonesa. Alí tivo que repoñer máis de 7 quilómetros de novo cable e utilizar vehículos especiais para acceder á estación e ao radioenlace que quedaran calcinados.
“Telefónica traballou de maneira intensa e coordinada para asegurar as comunicacións, así como para preservar ou substituír a infraestrutura crítica para a poboación”, reivindica a operadora. Neste sentido, destaca que realizou “a maior labor de despregue de fibra óptica por toda a xeografía do país, converténdose nun referente mundial e líder en España”. “A peche do segundo trimestre de 2025, Telefónica continúa incrementando a súa cobertura de fibra e xa alcanza máis de 31 millóns de unidades inmobiliarias (UUII)“, precisa a compañía.