Ford arranca un altre mes del calendari sense aclarir els terminis del Bronco a Almussafes.

La factoria de Ford Almussafes porta més de 600 dies d'espera per a concretar la promesa del nou vehicle multienergia.

Ford ha perdut un altre mes més sense aclarir el futur d’Almussafes i sense que se conega una data en la qual la factoria valenciana tornarà a tindre càrrega de treball amb el nou vehicle. Fa més de 600 dies que la multinacional americana va dir que hi hauria futur a Almussafes però aquella promesa s’allunya del que realment està ocorrent.

El 28 de març de 2024, el CEO mundial de Ford, Jim Farley, va mostrar el seu compromís amb la factoria valenciana en assegurar que vindria un vehicle que va denominar “multienergia” per a remarcar que no seria només 100% elèctric. “Creiem que existeix l’oportunitat d’afegir un nou vehicle de passatgers multienergia a la nostra línia de productes a Europa, que es fabricarà a València. D’acord amb els nostres processos habituals, això estarà supeditat a l’aprovació del programa”, va ser el que va dir.

UGT, que és de facto el portaveu de Ford a Espanya ja que és el que comunica i al qual no se li rectifica quan llança anuncis, va afegir que “podem afirmar que el principal està resolt, la qual cosa no vol dir que tot estiga resolt. Una vegada quantificat el nombre d’unitats a fabricar, així com l’ocupació que garantirà i les dates d’inversions i llançament, haurem de dissenyar el trànsit a realitzar fins que eixe cotxe siga una realitat en les línies de fabricació”.

A partir d’ací, el dubte era saber quan i quants cotxes però abans Ford va canviar d’estratègia amb l’electrificació (agost 2024) i en novembre de 2024 va dir que “la visió de Ford per al seu futur negoci europeu es defineix per un pròsper negoci de vehicles comercials Ford Pro (…), un negoci de vehicles de passatgers exitós i rendible que competeix en mercats selectes amb vehicles icònics que són distintivament Ford”.

Després va arribar l’estimació de producció, que es va situar en les 300.000 unitats a l’any, xifra que després va baixar a 250.000, sent l’última coneguda només 209.000 cotxes a l’any. Els aranzels de Trump, com ja va ressaltar Economia Digital, és un dels factors que ha frenat el llançament del vehicle que Jim Farley ja va avisar que estava “supeditat a l’aprovació”.

A principis d’aquest any es va assegurar als proveïdors que abans d’arribar l’estiu ja estarien triats qui faria cada peça. Al juny es va reconéixer l’incompliment i es va posar com a nova data el mes de setembre encara que en agost es va passar a parlar, segons UGT, de tardor com a nova data.

Va arribar tardor i UGT va donar per garantit l’ocupació a Ford Almussafes sense rebre proves de Kieran Cahill, el vicepresident de Ford, que va vindre i se’n va anar sense mediar anunci algun. De fet, només va sumar incertesa perquè van començar a produir-se canvis en les especificacions de les peces i a sumar nous retards. Ara la previsió és febrer, però vist l’historial ja ningú s’atreveix a prendre-ho com a cert.

El mes de novembre era en el qual UGT es tornaria a veure amb Ford perquè allò que s’havia parlat en la visita de Kieran Cahill començara a materialitzar-se. Previament, hi ha hagut reunions a porta tancada de Ford en les quals han promès inversions que no estan complint perquè no hi ha proveïdors amb comandes fermes per a fabricar el vehicle que la companyia americana va anunciar per a València.

Comenta el artículo

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
El Rey Felipe VI, interviene durante la entrega de la 37ª Edición de los 'Premios Rei Jaume I', a 25 de noviembre de 2025, en Valencia. (Rober Solsona / Europa Press)

El Rei adverteix en els Jaume I de la conjuntura geopolítica «poc procliu a l’intercanvi i la cooperació científica»