Puente decepciona a 2.500 empresaris reunits per Juan Roig pel corredor: “No compromet dates”
El ministre de Transports diu que està "en política per a fer i no per a estar" després de no mostrar cap compromís.
2.500 empresaris i directius reunits per Juan Roig en el vuité acte Vull Corredor
Óscar Puente, ministre de Transports, ha defraudat als 2.500 empresaris reunits per Juan Roig en l’octau acte de defensa del Corredor Mediterrani. En una breu i amable entrevista, el ministre s’ha definit amb dues frases. “El que m’agrada és tenir raó”, defineix el seu caràcter mentre que el seu compromís es reflecteix en dir: “No estic en condicions de comprometre’m en una data“.
El ministre de Transports ha començat excusant la seua falta de compromís perquè, segons ha dit, “el primer que he de fer és no fer promeses i proporcionar explicacions. I per a això la transparència ajuda”.
Dit això, ha incidit en que “no estic en condicions de comprometre’m en una data”. L’excusa ha sigut que “el tram Granada-Almeria és el de menor maduresa amb complexitats tècniques rellevants”.
Al repreguntar-li de nou, encara que de manera menys incisiva que la utilitzada en edicions anteriors per la periodista Maribel Villaplana en els actes del corredor, Óscar Puente ha dit: “Donar dates generalment és equivocar-se”.
Previament, el ministre de Transports ha assegurat que “el que m’agrada és tenir raó” i que, malgrat no adquirir compromisos amb els empresaris de les 17 comunitats autònomes convocades per Juan Roig, ha sostingut que “estic en política per a fer i no per a estar”.
En aquest sentit, després d’una setmana que Óscar Puente va iniciar anunciant millores en la línia radial entre Madrid i Barcelona, reduint el temps del viatge a menys de dues hores al circular a 350 km/h, els anuncis sobre la via del corredor mediterrani han sigut nuls.
Sí que ha incidit en les obres d’accés al Port de Barcelona i que va desencallar l’ampliació nord del Port de València. També va reafirmar ja el termini ja anunciat que l’alta velocitat entre les capitals de província de la Comunitat Valenciana estarà operativa en 2027.
Sobre aspectes crítics com la doble via entre Castelló i Tarragona, un dels nusos més rellevants del Corredor Mediterrani, no hi va haver ni preguntes, ni explicacions, ni compromisos.