La política erràtica del cotxe elèctric

Foto: Economía Digital

Espanya no està ben posicionada davant de la disrupció que viu l’automoció en el món. El Perte del vehicle elèctric i connectat és, quatre anys després de presentar-se, insuficient per a ancorar al sector malgrat que ha aconseguit l’arribada de nous actors com la gigafactoria de Volkswagen a Sagunt o la xinesa Chery. Els fabricants han reduït la seua aposta a Espanya que no ha oferit condicions per a ancorar a la principal indústria del país, tal com hem desvetllat en Economia Digital durant aquesta setmana.

L’aposta per l’electrificació s’ha executat a Europa i, especialment, a Espanya, debilitant l’ocupació i a les empreses. La captació d’inversió ha sigut molt limitada i el descens global de la producció d’automòbils a Espanya és prova d’això. Tecnològicament, tampoc s’ha aconseguit reduir el gap de retard que acumula el sector a Espanya.

Al marge del debat sobre si la disrupció més rellevant és el canvi del motor de combustió per les bateries o la connectivitat que ha fet que els cotxes siguin “mòbils amb rodes” perdent pes la mecànica, el coronavirus va marcar un punt d’inflexió determinant per a la indústria. No només era necessari un pla. Hi havia una oportunitat per a posicionat-se i el balanç quan portem quatre anys des de l’inici dels Perte, que són diners europeus que van arribar pel Covid, no ha relançat a la indústria de l’automoció.

La reacció d’Europa va ser accelerar, al contrari que la resta de continents, els seus plans d’electrificació, posant fi al vehicle de combustió en 2035 i captant gigafactor

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Subin George, director de negocios regional de ManageEngine para Iberia y Latinoamérica,
ManageEngine (Zoho Corporation) creix un 34% a Ibèria i suma ja 1.400 clients.