A industria turística abraza a revolución da IA e xa pensa no seu propio ChatGPT.

Durante a presentación do informe 'Futurismo. Outros camiños', as empresas aseguran que non se opoñen á taxa turística, aínda que critican a maneira na que se xestionou.

O turismo sobreviviu ao Covid e a algunhas revolucións. A demasiadas como para afrontar con medo agora a irrupción dun novo elemento disruptivo como a intelixencia artificial. Enumerou algunhas Tono Mugico, CEO de Mr Turismo e codirector de Fairway, durante a presentación do estudo Futurismo. Outros camiños na Confederación de Empresarios de Galicia: Internet, as redes sociais, a chegada dos smartphones… “Fomos pioneiros na introdución de todo isto”, asegurou o empresario, que participou nunha interesante mesa de diálogo xunto a Isabel Neira, catedrática de Econometría da USC e directora técnica do Grupo-GEM Galicia; e José Paz, director do Centro Superior de Hostalería de Galicia.

“Veuno para quedar”, insistiu Mugico, que considerou que a súa principal contribución ás empresas será facilitar a propia xestión do negocio. A súa posición foi similar á de Isabel Neira, que comparou a IA a unha “ferramenta” para usar no seu traballo, “igual que usamos o ordenador”. “A IA ten que chegar á xestión, ten que axudarnos a ter unha vida máis cómoda”. A profesora da USC reflexionou sobre a relación entre os novos desenvolvementos dixitais e o compoñente humano dos negocios, que ao seu entender teñen un papel complementario. “A IA ten que chegar á xestión para axudarnos a ter unha vida máis cómoda e o persoal ten que achegar o valor engadido“, apuntou.

Todos coincidiron en que a incorporación da intelixencia artificial, que leva tempo en marcha, é imprescindible e que a súa adecuación ao sector será un elemento fundamental nos próximos anos do turismo galego. “Se imos a un segmento de poboación xove é fundamental. A realidade é tozuda e non ter unha oferta que incorpore a IA suporá un atraso“, indicou José Paz.

“Un 30% das respostas de ChatGPT son mentira e van ser mentira nos próximos 30 anos, polo menos na súa versión gratuíta. Outra cousa sería que tivéramos un ChatGPT turístico, soñar cunha linguaxe pensada para nós“, matizou Neira, que dixo non prever impacto algún a nivel de emprego pola introdución da IA. “Non me preocupa, alégrame”, sentenciou.

O impacto da taxa turística

O diálogo que arrincou coa tecnoloxía e coa preocupación compartida de conciliar a sostibilidade económica e social do turismo, transitou por temas clave, como a formación, a unidade do sector e as súas asociacións, a relación coas administracións, a guerra entre Ryanair e Aena ou a taxa turística que se está implantando na Coruña e Santiago.

“O proceso de implantación é, como mínimo, mellorable, porque non se fixo con acordo do sector”, apuntou Neira, quen asegurou que este mal punto de partida provocou que, cando se tiña que implementar, os profesionais do sector “non tiñan claro como facelo”. “Se a taxa turística conseguise solucionar os problemas e investirse en mellorar o casco histórico, pois sería benvida. Pero outras experiencias, noutras cidades, indícannos que, se conseguimos que ese diñeiro se use para os fins aos que debe chegar, seriamos os mellores xestores do mundo, porque noutros territorios non se está conseguindo”, razoou.

Tono Mugico dixo non estar contra a taxa, pero si contra “a mala xestión”. Por iso sinalou varias incertezas coas que convive a implantación do imposto, pois, non está regulado “onde se vai repercutir” o diñeiro recadado; tampouco está regulado o porcentaxe que se aplica, o que abre a porta a futuras subidas; e presenta riscos a longo prazo. “Agora a taxa enfócase desde a óptica da sostibilidade, pero nada nos garante que un futuro Goberno decida que quere que cheguen masivamente turistas para poder recadar máis”, apuntou.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp