De como Marta Ortega superou a ameaza de Shein: Inditex gañará case catro veces máis que a ‘low cost’ en apuros
O xigante chinés chegou a estar valorado en máis de 100.000 millóns en 2022, aínda que o seu potencial foi desinflándose. Agora, sofre o golpe de Trump á exención fiscal de 'minimis', o temor a que se reproduza en Europa e o escándalo en Francia pola venda de bonecas sexuais.
Imagen de una de las tiendas efímera de Shein en Madrid al lado de una foto de archivo de Marta Ortega, la presidenta no ejecutiva de Inditex, en una junta de accionistas de la compañía. Fotos: Europa Press y EFE
Shein xa non é a ameaza que era hai uns anos para Inditex ou, polo menos, así parecen deducilo os analistas, que xa non inclúen nos seus informes a competencia do xigante da moda barata por internet como un dos seus desafíos. Aínda que a multinacional de Chris Xu é un xigante en toda regra, cunha cifra de negocio que cada vez recortaría máis distancia coa téxtil galega, as súas marxes e os seus beneficios continúan a anos luz. Aínda que mantén altos crecementos en vendas afronta os seus particulares problemas, como o golpe que Trump lle asestou á súa operativa no mercado de EEUU e que podería acabar reproducíndose en Europa. Un territorio no que, ademais, atópase inmersa nun escándalo reputacional debido á polémica desatada en Francia pola venda de bonecas sexuais de aspecto infantil.
Mentres tanto, Inditex e outras marcas, como Primak, apostan por expandir as súas ofertas low cost en tendas físicas, no seu caso, Lefties, que acaba de abrir tenda en Italia e que estuda o seu desembarco no Reino Unido.
Valoración
É difícil facer unha aproximación aos números reais de Shein. Non é unha cotizada e, aínda que tratou de reverter esta situación de cara a un hipotético salto á bolsa, sempre se caracterizou por unha escasa transparencia nos seus datos económicos. O que si se dá por feito no mercado é que fai algo máis de tres anos, en abril de 2022, a compañía foi valorada en máis de 100.000 millóns de dólares no marco dunha rolda de financiamento. Entón, en pleno estalido da invasión de Ucraína e da saída dos grandes da moda do próspero mercado ruso, o valor que se lle supoñía era maior á capitalización bursátil da matriz de Zara e a sueca H&M xuntas.
Pero a ultra low cost foi perdendo fuelle á vez que ía diluíndo as expectativas da entrada no parqué. O pasado febreiro, Bloomberg apuntaba a que a súa última valoración por parte dos investidores rondaría os 30.000 millóns de dólares. Unha cifra moi afastada dos 148.000 millóns de euros de capitalización bursátil que manexa a compañía fundada por Amancio Ortega.
En canto aos seus números, non existen cifras oficiais, pero esta mesma semana Bloomberg publicou que a compañía trata de repoñerse do golpe que encaixou en Estados Unidos, ao acabar Donald Trump coa famosa exención fiscal de minimis que permitía a entrada de mercadorías por debaixo de 800 dólares sen ter que pagar impostos nin aranceis.
As previsións para 2025
Segundo a publicación, a firma habería compensado a caída de vendas en Estados Unidos con prezos máis altos e recortes nos gastos de produción. Prevén finalizar o exercicio 2025 cun beneficio neto de 2.000 millóns de dólares, algo máis de 1.730 millóns de euros ao cambio.
A cifra, de facerse realidade, suporía que a compañía de moda rápida duplicaría ganancias nun ano, xa que en 2024 anunciouse un beneficio de uns 1.100 millóns de dólares. Sobre a facturación ninguén deu datos polo momento, pero especúlase cun avance de dobre díxito sobre a cifra do ano pasado, que supostamente, segundo publicou The Guardian, rondou os 37.000 millóns de dólares.
Aínda que é certo que os avances no crecemento de Shein son máis rápidos que os de Inditex –unha compañía moito máis madura e con outro modelo de negocio totalmente distinto baseado na integración en tenda– as rentabilidades mantéñense moi distantes. No mercado dáse por feito que as marxes dos de Marta Ortega e Óscar García Maceiras están moi por riba, sendo a previsión dos analistas que o marxe neto do grupo se manteña practicamente invariable este exercicio, pasando do 15,18 ao 15,16%. O consenso de mercado cre que os de Arteixo acabarán o seu ano fiscal, en febreiro do ano que vén, cun beneficio neto que superará os 6.000 millóns de euros, case un 250% máis que o grupo de moda online.
Europa, tras Estados Unidos
O impacto que plataformas como Shein e Temu experimentaron en Estados Unidos tras a abolición da lei de minimis podería reproducirse en Europa, que estuda medidas similares que pasarían pola eliminación de exencións de aranceis a envíos postais por debaixo dos 150 euros e a implementación dunha taxa de dous euros por paquete que debería asumir a plataforma de venda.
Esta posibilidade vén de lonxe. Xa en maio de 2023 a Comisión Europea presentou unha serie de propostas para reformar a Unión Aduaneira da UE. Entre outras medidas, abogaba por suprimir o umbral actual que exime de pagar dereitos de aduana. Pero non existe unha data concreta que determine cando se materializará esta proposta. A finais do pasado ano, nunha resposta escrita formulada no Parlamento Europeo, a Comisión indicaba que o control aduaneiro, fiscal e de seguridade das plataformas de comercio electrónico era unha das orientacións políticas para o período 2024-2029.
Deixando ao lado o tema arancelario, neste momento, a compañía con sede en Singapur afronta unha nova polémica en Europa, derivada da venda de bonecas sexuais de aspecto infantil en Francia.
Escándalo en Francia
Tras detectar o Goberno francés a existencia de produtos destas características anunciou este mércores o inicio dun proceso para suspender a actividade da plataforma así como reclamou aos servizos comunitarios que tamén adoptasen medidas severas para castigar a plataforma de venda online.
A Comisión Europea adoptou unha postura máis tibia. O xoves indicou que se tomaba moi en serio a preocupación de Francia e que estudará medidas se a compañía non actúa para retirar os produtos, pero non contempla poñer en marcha un veto na Unión Europea.
Lefties
É certo que, por primeira vez, a peche do pasado semestre, especificou na información remitida á Comisión Nacional do Mercado de Valores o seu número de tendas, que creceu das 198 a 210 no período. Ata agora, só estaba presente nos mercados máis tradicionais do grupo: España, Portugal e México, pero a aposta agora pasa pola expansión.
As últimas contas de Lefties dispoñibles no Rexistro Mercantil son as do exercicio finalizado en xaneiro do ano pasado. A compañía, cuxa sociedade de cabeceira é Nikole SA, finalizou o citado exercicio, segundo a información consultada por Economía Dixital Galicia, con uns activos de 188 millóns de euros e con unhas vendas que rozaron os 550 millóns de euros, case un 9,8% máis, achegándose, deste modo, ao crecemento de dobre díxito.
O crecemento da insignia parece unha das armas de Inditex para afastar a sombra de Shein.