Stellantis e o Santander recortan á cuarta parte os beneficios do seu negocio de financiamento de vehículos.

Stellantis Financial Services, participada ao 50% pola entidade financeira e o grupo automobilístico, gaña 45,4 millóns fronte aos 202 millóns de 2023, cando se anotou importantes plusvalías polo traspaso de parte do negocio agrupado na filial española.

Foi no ano 2015 cando a antiga PSA e Banco Santander forxaron unha alianza para a financiación de vehículos que continúa hoxe en día, aínda que un pouco diferente. As peripecias do grupo que dirixe agora Antonio Filosa obrigaron a reformular o acordo entre ambas, que englobou as marcas de Fiat Chrysler tras a fusión que deu lugar á actual Stellantis. Desde abril de 2023, o Santander financia todas as marcas de vehículos do grupo en sete países europeos: España, Bélxica, Francia, Italia, Holanda, Polonia e Portugal. Non sucede o mesmo con Alemaña e Reino Unido, que quedaron fóra do novo pacto, nin tampouco nos Estados Unidos, onde o acordo rompeuse este mesmo ano. A financeira conxunta, Stellantis Financial Services, tamén deixou as actividades de Leasys e Free2Move Lease, agora integradas nunha única sociedade de renting multimarca participada polo fabricante e Crédit Agricole.

Tras estes cambios, o pasado exercicio foi o primeiro que permitiu dimensionar o negocio, xa sen os extraordinarios que dispararon as cifras o exercicio da reestruturación. Aquel curso, a financeira gañou 202 millóns apoiándose no resultado positivo que deixaron as vendas das filiais de Bélxica, Holanda e Reino Unido e da área de renting. Stellantis e Santander repartíronse un dividendo de 180 millóns. En 2024, os beneficios caeron á cuarta parte, quedando en 45,4 millóns, e o dividendo tamén foi máis discreto, de 25 millóns.

Case 1.000 millóns financiados

O ano pasado, Stellantis Financial Services financiou 55.513 contratos de adquisición de vehículos por un capital de 989,1 millóns, o máis elevado dos últimos cinco anos. Cando máis preto se situou desta cifra foi, curiosamente, o ano da pandemia, con 906 millóns. O resto dos exercicios entre 2021 e 2023 estivo por debaixo dos 900 millóns. A venda a prazos de coches, principalmente novos aínda que tamén de segunda man, é o núcleo do negocio con 790 millóns de capital financiado. Segúeo o renting con 107 millóns e o leasing con 89 millóns.

A sociedade ofrece aos seus clientes servizos e seguros asociados á financiación dos vehículos, que perderon algo de pulo coa perda do negocio de renting B2B en favor de Crédit Agricole. Aínda así, vendeu 1,91 contratos de servizo por cada financiación fronte aos case dous do ano anterior. Desta actividade partiran uns ingresos de 221,7 millóns, superiores aos 197 millóns de 2023.

O resultado de explotación de Stellantis Financial Services situouse nos 199,2 millóns, tamén por riba dos 173 millóns do exercicio anterior. A principal diferenza estivo no resultado financeiro, pois pasou dos 88,6 millóns en negativo a perdas de 130 millóns, o que empurrou cara abaixo os beneficios.

Máis de 3.600 millóns en activos

O balance da compañía mostra activos valorados en 3.680 millóns, basicamente de carácter financeiro pola natureza da súa actividade. O patrimonio neto alcanzaba os 424 millóns a peche de exercicio, por debaixo dos 570 millóns do ano anterior. O porcentaxe de penetración na financiación de vehículos novos alcanzou o 20,36%, lixeiramente por debaixo do ano anterior (20,9%). Isto débese á caída no canal de empresas, afectado polo traspaso do negocio de renting e leasing. Sen embargo, en particulares alcanzou un 71,26% de penetración, moi por riba do 64,41% de 2023.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta