Stellantis perde un terzo do seu valor en bolsa e sae do top 15 mundial un ano despois da despedida de Tavares.
O consorcio xurdido tras a fusión de PSA e Fiat Chrysler perdeu os 25.000 millóns de euros de capitalización e encamíñase ás primeiras perdas da súa historia.
As accións de Stellantis desplomáronse un 8,3% en bolsa tras a renuncia de Carlos Tavares como CEO / EP
Stellantis prolonga a súa senda descendente en bolsa. O consorcio automobilístico xurdido tras a fusión do Grupo PSA (dono de Peugeot, Opel ou Citroën) e Fiat Chrysler perdeu os 25.000 millóns de euros de capitalización tras deixarse case un terzo do seu valor bursátil desde a dimisión de Carlos Tavares.
O executivo portugués, artífice da volta á rendibilidade do grupo francés tras converterse en CEO no ano 2014, anunciou en outubro de 2024 que deixaría o posto ao finalizar o seu contrato en 2026. Con todo, algo menos de dous meses despois (o 1 de decembro dese ano) acabaría comunicando a súa renuncia con carácter inmediato.
“Unha empresa que ten 250.000 empregados, ingresos de 190.000 millóns de euros e 15 marcas non é unha empresa que se poida xestionar con falta de aliñamento, o que de inmediato ten un impacto na xestión estratéxica”, subliñaba Carlos Tavares nunha despedida na que deixaba patentes as súas diferenzas co consello de administración.
Stellantis perde un terzo do seu valor nun ano
A apenas unha semana de que se cumpra o primeiro aniversario da despedida de Tavares, Stellantis segue sen remontar o voo. As súas accións pecharon a xornada bursátil do venres instaladas nos 8,45 euros, cifra que contrasta cos 12,54 euros nos que se situaban antes da dimisión do executivo portugués.
Esta caída do 32,6% provocou que Stellantis desaparecese do top 15 do sector por capitalización. E é que o consorcio viu reducida a súa capitalización ata o entorno dos 24.750 millóns de euros, o que supón un valor 46 veces inferior ao de Tesla.
O fabricante de vehículos eléctricos que capitanea Elon Musk supera os 1,07 billóns de euros de capitalización e lidera o sector por diante da xaponesa Toyota, que rolda os 224.100 millóns de euros. A chinesa BYD (que sondea a Galicia como posible ubicación para a súa terceira fábrica en Europa) completa o podio cos seus 105.670 millóns de euros de valor bursátil.
No top 10 figura unha nutrida representación de fabricantes europeos como Ferrari (cuarto cos seus 60.300 millóns de capitalización), ou Daimler (matriz de Mercedes), que ocupa o sexto posto cos seus 54.960 millóns. Outras dúas empresas alemás (BMW e Volkswagen) sitúanse sétima e novena con 51.920 e 48.350 millóns de euros, respectivamente.
Camiño ás súas primeiras perdas
Os investidores penalizaron a unha Stellantis que se encamiña cara aos primeiros números vermellos desde a súa creación en 2021. O grupo pechou o primeiro semestre do seu exercicio fiscal 2025 con perdas por valor de uns 2.300 millóns de euros (lonxe, iso si, dos case 11.200 millóns que colleitou Renault) tras rexistrar unha caída do 7,2% no volume de venda de automóbiles (2,66 millóns).
A comercialización de vehículos en Europa retrocedeu un 7% mentres que en Estados Unidos desplomouse un 23% cos aranceis de Donald Trump como pano de fondo. «Os resultados tamén reflicten o impacto das dificultades cambiarias, os aranceis e a diminución dos volumes de vehículos comerciais lixeiros [furgonetas] na industria europea. A pesar dos desafiantes resultados financeiros, Stellantis está posicionándose activamente para un futuro máis sólido mediante cambios estratéxicos de liderado e un enfoque renovado», apuntaba a firma, que se aferraba aos seus catro novos modelos (o Citroën C3 Aircross, o Fiat Grande Panda, o Opel Frontera e o Ram ProMaster Cargo BEV) para dar a volta á situación.
Stellantis vén de gañar 14.336 millóns en 2021, 16.799 millóns en 2022, 18.625 millóns en 2023 e 5.473 millóns en 2024. Pero para este 2025 os analistas xa vaticinan unhas perdas de algo máis de 1.200 millóns de euros, algo que non se producía desde o 2014 no Universo PSA. Ese foi o primeiro ano do grupo francés con Carlos Tavares á fronte.
Durante o seu mandato, o executivo luso puxo o foco na posta en marcha dun plan para o aforro de custos, a simplificación de plataformas e modelos, o recorte de inventarios ou a creación de DS para irrumpir no segmento premium. Tras endereitar o rumbo, PSA embarcouse entón nun proceso de expansión que o levou a comprar as marcas Opel e Vauxhall ao xigante General Motors e, posteriormente, a fusionarse con FCA para crear un xigante do sector que agora loita por manter o seu oco no top 20 mundial.