Actualizado
O declive de Isabel Pardo de Vera, a enxeñeira que fichou Ana Pastor, ascendeu o PSOE e dirixiu a obra de Angrois
A lucense enfróntase a un dobre cerco xudicial polo ‘caso Koldo’ e durou tan só un mes como asesora na construtora ACS tras a ‘tormenta’ desatada pola súa imputación

La expresidenta de Adif y exsecretaria de Estado de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, Isabel Pardo de Vera Posada, durante su comparecencia ante la Comisión de Investigación sobre el ‘caso Koldo’, en el Senado / Europa Press
A Xustiza aperta o cerco sobre Isabel Pardo de Vera. O xuíz do Tribunal Supremo, Leopoldo Puente, encargado da investigación do denominado caso Koldo, ve “indicios consistentes” para imputar á expresidenta de Adif e ao exdirector xeral de Estradas, Javier Herrero, polo presunto amaño de obras públicas.
O maxistrado deixou o asunto en mans do Xulgado Central de Instrución número 2 da Audiencia Nacional que será o encargado de investigar estes feitos se tamén aprecia a existencia de “inadecuadas adxudicacións”.
Pardo de Vera xa está imputada pola comisión de uns presuntos delitos de malversación e tráfico de influencias pola contratación da exparella de José Luis Ábalos, Jéssica Rodríguez, nas empresas públicas Ineco e Tragsatec durante a súa etapa como secretaria de Estado de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana do Goberno de España.
A lucense ocupou este cargo entre os anos 2021 e 2023. Foi entón cando a recentemente nomeada ministra de Transportes, Mobilidade e
Axenda Urbana de España, Raquel Sánchez (hoxe presidenta de Paradores), a incorporou a este posto procedente de Adif. Pardo de Vera foi presidenta do xestor de infraestruturas ferroviarias durante os tres anos anteriores.
Traballadora en excedencia de Adif
A súa vinculación con Adif remóntase a unha década atrás. Non en van, Pardo de Vera aterrizou na empresa pública a través dunha oferta pública de emprego no ano 2007. Licenciada en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos na Escola Técnica Superior de Enxeñeiros de Camiños, Canais e Portos da Universidade da Coruña, iniciou a súa andaina profesional en Segsa para posteriormente recalar en Ineco, onde se encargou durante uns meses da dirección facultativa de obras en tramos do AVE de Madrid a Galicia, antes de dar o salto a Adif.
A súa primeira etapa no administrador da infraestrutura ferroviaria estenderíase oito anos (de 2007 a 2015). Durante este período, Adif contou con tres presidentes diferentes: Antonio González, Enrique Verdenguer (que desembarcou tras a vitoria de Mariano Rajoy nas eleccións xerais de 2011) e Gonzalo Ferre.