A Xunta presiona ao Goberno pola AP-9: acudirá á xustiza se non achega o expediente aberto por Bruxelas.

O Goberno galego anuncia que se coordinará con Castela e León e Asturias para conseguir a liberalización da AP-9 e da AP-66.

Recorrido de la AP-9 a su paso por el Puente de Rande

Recorrido de la AP-9 a su paso por el Puente de Rande

A Xunta de Galicia presiona ao Goberno central pola liberalización da AP-9. A conselleira de Vivenda e Infraestruturas, María Martínez Allegue, adiantou este xoves que o Goberno galego recorrerá á vía xudicial se o Executivo non achega o expediente aberto pola Comisión Europea en relación coa xestión da Autopista do Atlántico.

Así o indicou este xoves nunha rolda de prensa, onde afirmou que o rescate da autopista é “a mellor opción” e debe producirse “canto antes”.

“Á vista do ditame da UE entendemos que o mellor para o interese público de Galicia é o rescate e que sexa canto antes, porque coa habitual falta de transparencia do Goberno central vemos como seguen sen tomar a decisión”, apuntou a titular de Infraestruturas.

A conselleira apuntou que esixirá ao Goberno central o expediente que tramita a Unión Europea desde “hai anos” e do que a Xunta, a pesar de que Galicia é parte implicada, “non sabe absolutamente nada”. Ademais, se a Xunta non obtén unha resposta, acudirá á vía xudicial por “inactividade” da Administración central.

Fronte con Asturias e Castela e León

Tamén avanzou que contactará coas comunidades autónomas de Castela e León e Asturias para “coordinar a mellor forma de actuar” para “conseguir” a liberación do peaxe da AP-9 –en Galicia– e da AP-66.

Así as cousas, a conselleira lembrou que “hai un ano” enviou ao Ministerio de Transportes e Mobilidade Sustentable, dirixido por Óscar Puente, un estudo realizado pola Administración autonómica sobre o custo e transferencia da autopista do Atlántico.

“Entón solicitei ata en cinco ocasións unha reunión co ministro Óscar Puente, tanto por carta como persoalmente cando acudiu o ministro a Galicia como consecuencia da inauguración dun treito da A-54”, afirmou.

A continuación, lamentou que “non houbo resposta”: “o ministro debe pensar que non merece a pena unha reunión con Galicia para falar dunha infraestrutura tan importante como é a AP-9 pola que circulan de media 26.000 vehículos ao día e, nalgúns dos seus treitos, máis de 60.000 vehículos ao día”.

Un rescate de 2.300 millóns

Neste sentido, a conselleira afirmou que “non entenden” por que o Goberno central “non procede” ao rescate desta concesión e apuntou que a Xunta actualizou o informe sobre a estimación do custo do rescate, que agora, segundo detallou, ascende a 2.356 millóns de euros.

Tamén lembrou que o Parlamento de Galicia aprobou por unanimidade, en febreiro, pedir a gratuidade dos peaxes e o presidente da Xunta, Alfonso Rueda, volveu reclamar en agosto o “inmediato rescate” da vía xa que “adiar a medida terá consecuencias máis gravosas”.

O informe da Axencia Galega de Infraestruturas, continuou Allegue, constata a “evolución desorbitada” das tarifas para os usuarios e o “enriquecemento progresivo” da concesionaria.

“De acordo coas cifras publicadas pola propia Audasa, as políticas do Goberno central tiñan producido un forte incremento dos ingresos por peaxe. En tan só catro anos, os beneficios da concesión aumentaron nun 40%“, esgrimiu Allegue.

A Xunta denunciou que a xestión da AP-9 por parte do Estado nos últimos anos foi “claramente prexudicial” para os galegos e para o “interese xeral de Galicia”.

Así mesmo, a conselleira criticou que, mentres en outras partes do territorio nacional “se reverte estas situacións”, en Galicia “négase tan sequera o debate da proposición de lei orgánica no Congreso que foi aprazada en 41 ocasións esta lexislatura”.

Ultimátum de Bruxelas

Todo iso despois de coñecerse que este mércores o Goberno respondeu ‘in extremis’ ao ultimátum dado por Bruxelas pola prórroga da concesión da AP-9, xa que a Comisión Europea considera que vulnerou as regras da Unión Europea en materia de contratación pública.

Isto despois de que en xullo a Comisión Europea enviase un ultimátum ao Executivo central para que enmende as irregularidades polas que foron prorrogadas as concesións dos peaxes nas autopistas AP-66 e AP-9 e que, aos ollos de Bruxelas, vulneran as regras da Unión Europea en materia de contratación pública e de concesión de autopistas. Un asunto que, de non resolverse no prazo de dous meses (que expira este mércores), os servizos comunitarios poderán elevar ao TJUE.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta