Inditex e a diplomacia corporativa

A noticia de que Inditex fichou a Enrico Letta, ex primeiro ministro de Italia, como presidente do seu Consello Asesor Internacional, non é só un movemento estratéxico. A diplomacia corporativa deixou de ser unha opción para converterse nun factor crítico de xestión. Con todo, seguimos falando dela como se fose un territorio reservado exclusivamente ás multinacionais.

Enrico Letta, durante el 12º Congreso Anual de Multinacionales con España, en el Edificio Beatriz

Enrico Letta, durante o 12º Congreso Anual de Multinacionais con España, no Edificio Beatriz, a 3 de novembro de 2025, en Madrid (España). Gustavo Valiente / Europa Press

Levamos anos dicindo que vivimos nun entorno incerto, cunha crise de confianza xeneralizada e un crecente temor á globalización e á desigualdade. Pero seguimos sen calibrar ata que punto esta incerteza afecta ao corazón mesmo das empresas. Non é só que os mercados cambien, é que os marcos políticos que fan posibles eses mercados están movéndose constantemente: aranceis, sancións, tensións territoriais, regulamentos que nacen da noite á mañá e crises diplomáticas que afectan a investimentos transnacionais. Nese entorno, a diplomacia corporativa —entendida como a xestión proactiva de relacións con gobernos e reguladores para mitigar riscos e abrir mercados— non é unha forma de facer lobby, é unha forma de ler o mundo para protexer a capacidade de facer negocio.

Pero a diplomacia corporativa tamén ten riscos. Primeiro, a sobreexposición política. Unha empresa que se achega demasiado a determinados gobernos ou a determinadas posicións ideolóxicas pode comprometer a súa lexitimidade noutros mercados. Segundo, a dependencia de figuras —ex políticos, diplomáticos ou expertos— que poden achegar visión, si, pero tamén arrastrar consigo axendas, relacións ou recoñecementos que non sempre están baixo control da empresa. E terceiro, a ilusión do control. A diplomacia corporativa non é unha garantía fronte ao risco xeopolítico, é só unha mellor forma de estar preparado para cambios ou situacións de riscos reputacionais. Porque ás veces confundimos “comprender o entorno” con “poder influír nel”. E non é o mesmo.

Por iso, o movemento de Inditex paréceme moi interesante e enmárcase na liña comunicacional que ten a multinacional galega: profesionalizar esta función sen exhibicionismo nin discursos grandilocuentes. Letta achega lectura do mundo, non lumes de artificio.

Agora ben, ¿a diplomacia corporativa é exclusiva das grandes corporacións? Este tipo de xestión asociouse sempre a “as grandes”, pero en realidade é unha competencia organizativa, non unha cuestión de tamaño. Claro que unha peme non vai crear un consello xeopolítico presidido por un ex primeiro ministro. Non o necesita. Pero se exporta a dous ou tres países; se ten presenza en mercados internacionais, nos que depende de provedores globais, e está suxeita a regulacións internacionais, gústelle ou non debe facer diplomacia corporativa. ¿De que forma? Pois por exemplo mapeando os riscos políticos que xurden de cambios regulatorios, analizando a súa dependencia de mercados inestables, ou das diferentes sensibilidades que poidan existir na súa cadea de subministracións.

Por outro lado, este tipo de xestión achega a unha pequena ou mediana empresa unha tea de relacións con institucións locais, cámaras de comercio, asociacións empresariais locais ou embaixadas. E por suposto, axuda a construír reputación internacional, aínda que sexa en nichos ou sectores, ao achegar coherencia, transparencia e xerar un relato que axudará ao seu negocio.

A diplomacia corporativa obriga ás empresas a mirar máis alá de si mesmas e a entender que a súa supervivencia depende, en parte, de factores que non controlan. E ao mesmo tempo, empúxaas a ser máis maduras, máis conscientes e máis responsables. E iso entendéuno moi ben Inditex desde que en 1988 iniciou a súa expansión internacional cunha tenda de Zara en Oporto. A súa aposta por ler o mundo antes de reaccionar é coherente coa cultura corporativa que leva décadas cultivando: unha forma de crecer entendendo que, nun entorno incerto, a mellor vantaxe competitiva é saber interpretar o mundo antes que os demais.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta